Günther stelt zich voor!

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Günther

Günther stelt zich voor!

Bericht door Günther » 25 nov 2012, 22:18

...Omdat dat meestal wel op prijs word gesteld.

De naam is Björn. U weet wel, van ABBA. Günther is de naam van m'n nieuwste aanwinst ;). Korte omschrijving? Natuurlijk. 23 Jaren op deze aarde present, student civiele techniek aan de TU delft. En ik heb iets met oude auto's, en vind communistisch ogende meuk ergens wel cool. De trabant is niet een droomauto voor me, maar ik ben inmiddels aardig verkocht.

Goed, sedert enkele dagen de trotse bezitter van een viesgele '67er kombi. 'Wagon' volgens het kentekenbewijs. Door vorige eigenaar grondig aangepakt, en op een paar kleine kwaaltjes een topauto! Het is mijn eerste auto, ik ben er niet afhankelijk van, en verder qua autotechniek een absolute beginner. Het gaat een avontuur worden! Verwacht dus enigzins domme vragen van me ;).

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Günther stelt zich voor!

Bericht door eeuwige_student » 25 nov 2012, 22:32

Welkom! Je bent niet de eerste die tijdens zijn studie Trabant is gaan rijden en jaren later er nog steeds een of meer heeft staan. Een paar foto's zouden leuk zijn. Als er in het verleden vaak met de auto is gereden, zal het allemaal wel meevallen. De meeste problemen krijg je met auto's die te lang hebben stilgestaan.

p60k

Bericht door p60k » 25 nov 2012, 23:00

Domme vragen bestaan niet maar tip gebruik eerst de zoekfunctie. Meestal is jouw "domme"vraag al eens beantwoord.
Gele kombi 67 kom maar door met de foto's zou ik zeggen.

Günther

Bericht door Günther » 25 nov 2012, 23:22

U vraagt, wij leveren.

Afbeelding

Vorige eigenaar heeft er niet al teveel mee gereden (minder dan 1000 km per jaar), maar het is toch iedere keer starten en lopen. Mits ik hem niet verzuip omdat ik niet bepaald wist wat een choke doet ;). Als ik hem bij huis heb (hij staat nu bij m'n ouders) wil ik in ieder geval de benzinefilter vervangen. Lijkt me een leuk klusje om eens te klooien.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 25 nov 2012, 23:48

Zo'n berg bieten is toch een onovertroffen poëtische achtergrond.
Welkom!

ErikvG

Bericht door ErikvG » 25 nov 2012, 23:55

Echt een geweldige foto! Leuke auto ook :)
Valves! Who needs Valves?

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 25 nov 2012, 23:58

Welkom. leuk wagentje! ga je vast veel plezier aan beleven.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Günther

Bericht door Günther » 26 nov 2012, 00:12

@ruton: Dankje! Tijdens een ritje door de polder deed de gelegenheid zich voor. Het is nog best een schoon ontwerp, die Trabant. Beter dan de ADHD lijnenspellen die ze tegenwoordig op de weg weten te zetten.

@ErikVG: Thnx!

@Haiko: Bedankt! Lol hebben doe ik zeker. Het rijden is alleen al een heel avontuur. Qua vermogen valt het me alles mee trouwens. Best een fel karretje, tot je boven de 70 komt. Dan gaat het wel heel langzaam. Remmerij is ook even wennen. De ruimte valt me ook mee, met m'n 1,95 pas ik er prima in. Instappen is meer de uitdaging. In de 300E van m'n pappie zit ik met m'n hoofd tegen het dak aan te kijken.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 26 nov 2012, 00:25

Günther schreef:Remmerij is ook even wennen.
Je moet het echt willen. ;)

Ooit voor de TV met een RR Corniche vergeleken. Met de kap open kon ik mijn benen niet kwijt, met de kap dicht mijn hoofd ook niet.

p60k

Bericht door p60k » 26 nov 2012, 07:37

Leuk wagentje !! daar kune veel lol van hebben je hebt kennelijk met 5km per je auto voor die bieten gezet want toen ik van de week terug reed van mijn werk waren ze ook even aan het bieten rooien geweest in Bhzn, de klei zit nog op mijn dak.
Remmerij moet je misschien even goed nakijken voordat je er aan gaat wennen. Mocht het je een biet interesseren.
En volgens ons ook: "viesgele '67er kombi. 'Wagon' volgens het kentekenbewijs."

Plaats reactie