Even voorstellen

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
oilburner

Even voorstellen

Bericht door oilburner » 03 jan 2014, 23:43

Hallo mede Trabi liefhebbers,

Ik ben Paul, 40 jaar jong en heb sinds vandaag mijn eerste Trabi. Een stationwagon en achterop staat 601S! Lekker autootje, klein plekje op de achterklep maar verder roestvrij ook de bodem en balken. Eigenlijk het enige wat er aan mankeert is de ruitensproeier, motortje krijgt stroom maar draait niet dus op zoek naar een andere.

Behalve de Trabi ben ik Volvo liefhebber, bezit een 940 uit 1992 en ben lid van de Volvo 700 vereniging. In ons huishouden ook nog een Mercury Sable (langdurig project) en vrouwlief rijdt een Prius.

IK woon in Lelystad en wellicht kunnen jullie mij tips geven waar in mijn buurt een betrouwbaar adres is voor onderdelen en evt reparaties en onderhoud.

Heb mijn zoon al beloofd om naar het Trabant treffen in de DDR te gaan in de zomer, gaan er ook mede forumleden hier naartoe ?

Groet,

Paul

p60k

Re: Even voorstellen

Bericht door p60k » 03 jan 2014, 23:48

Welkom hier Paul. Kombi toevallig ook in Lelydorp gekocht? ruitensproeier haal de witte plastic pluggen los drie stuk rondom de deksel dan kun je de contactpunten eens goed nakijken deze hebben vaak last van oxidatie en na eenvoudig schoonmaken doet ie t dan vaak gewoon weer. er zijn genoeg mensen die wel eens naar t oosten rijden voor een evenement. Veel plezier van je auto.

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 03 jan 2014, 23:49

Hi Paul,
das mooi. Toevallig heb ik hier ook een kombi (stationwagen kennen we hier niet) welke eigenlijk voor de sloop was, maar morgen of maandag naar een andere eigenaar verhuisd.
Ook hier staat een Volvo in de loods, alleen is die een beetje ouder een PV544 en, oh ja, zie mijn handtekening
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

ruton
moderator

Bericht door ruton » 03 jan 2014, 23:50

Welkom hier.
Voor onderdelen: Drachten, Donkerbroek, Soest, A'foort en gelukkig loopt het internet niet op gas.
Voor reparatie bij een 'echte' garage kan ik Langedijk in Zaandam noemen.
Overigens zijn er verschillende versies van dat pompje.

Welk treffen in het Oosten? Zwickau? Anklam? Er zijn er vele.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 03 jan 2014, 23:55

Welkom, de co binatie volvo-trabant is heb ik hier ook staan. Dus die komt vaker voor. Als je nog tijd hebt om een fotote poste zie ik hem graag.

oilburner

Bericht door oilburner » 04 jan 2014, 00:00

Bedankt voor jullie reacties :-) Zal idd het pompje eens openpeuteren. Soest is eigenlijk het dichtste bij, is dit een aan te bevelen adres ? Voor de Volvo's weet ik alles te vinden maar voor de Trabant is het allemaal nog nieuw.....

Ik heb de Trabant in Zeeland gekocht..... Via via stond niet op het net te koop... Wil de bakolie nog even gaan verversen, hebben de onderdelenleveranciers de speciale olie ook ? Rijd anders volgende week er wel even langs. Is toch Trabant Service Team Soest toch ?

Denk aan Zwickau maar andere meetings kunnen ook. Moet mij hier maar eens in gaan verdiepen.

Groet Paul

oilburner

Bericht door oilburner » 04 jan 2014, 00:01

Wilde een foto plaatsen maar kon niet volgens de forumsoftware....Gewoon met de Iphone gemaakt dus te zwaar kan hij niet zijn :-)

ruton
moderator

Bericht door ruton » 04 jan 2014, 00:10

HLP68 is een landbouwolie, maar het heeft ook andere industriële toepassingen, zoals de hydrauliek van de brug in een garage.
Als je het stuur helemaal naar links draait, zie je aan de zijkant van de versnellingsbak een schroefje maat 10. Zolang daar heldere olie uit komt, is er niets aan de hand.

Foto linken:

Code: Selecteer alles

[img]http://www.website.com/foto.jpg[/img]
Maar zorg er wel voor dat de foto maximaal 800pixels breed is, anders veranderen we het alsnog in een link.

oilburner

Bericht door oilburner » 04 jan 2014, 00:15

Afbeelding

Foto onderweg gemaakt langs de A27. Aanhangertje kreeg ik erbij, altijd makkelijk....

Groet Paul

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 04 jan 2014, 00:28

welkom
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie