Hallo!

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Haifisch

Hallo!

Bericht door Haifisch » 07 nov 2016, 04:46

Hallo!

Ik ben Haifisch, maar jullie mogen mij ook Sander noemen

Het is een hele tocht geweest om hier te komen, aangezien de fragiele internetverbinding mijn zoektocht naar het forum erg moeilijk heeft gemaakt. Die fragiele internetverbinding is niet zonder reden, ik typ dit namelijk vanaf een gastanker ergens ten zuiden van Jamaica.

Veel mensen hebben iets met Frankrijk,andere mensen hebben iets met Engeland. Ik heb iets met Duitsland, heb ik altijd al gehad. Als kind altijd langs de grens gewoond, en tijdens het doen van de boodschappen en de vakanties in Zeeland (Klein Duitsland) genoeg opgestoken van de Duitse cultuur.
Na een aantal tripjes naar het oosten van Duitsland ben ik in Berlijn helemaal hoteldebotel geraakt van de Trabant. Hoe trots een ietswat kalende man kan vertellen over de historische waarde van zijn "karretje", magnifiek.

Om het slechte nieuws maar direct te brengen, ik heb geen rijbewijs en mijn kennis van auto's is redelijk beperkt. In februari, als ik terugkom van mijn halfjaar bruin worden in de Cariben, zal ik eindelijk kunnen beginnen met rijlessen. Ik heb begrepen dat Trabantjes makkelijk te onderhouden zijn voor iemand met een beetje handige vingers. Ik heb nog nooit gewerkt aan iets met een motor kleiner dan de gemiddelde 12-jarige, maar ik denk dat dat geen problemen zal opleveren.

Met vriendelijke groeten,

Sander

ruton
moderator

Re: Hallo!

Bericht door ruton » 07 nov 2016, 11:38

O, een gas-tanker. Ik las gast-anker en had al moeite me daar een voorstelling bij te maken. :geek:
Wie auch immer, welkom hier.
Geen flauw idee hoe het tegenwoordig zit met overzeese rijbewijzen, de RDW zeg o.a.
Bewijs van 185 dagen
Uit de gegevens op het aanvraagformulier moet blijken dat het buitenlands rijbewijs is afgegeven in een periode van 1 jaar, waarin u tenminste 185 dagen in het land van afgifte van dit rijbewijs woonachtig bent geweest. Blijkt dit niet uit de gegevens op het aanvraagformulier dan moet u bewijsstukken inleveren. Dit geldt niet voor EU/EVA rijbewijzen.

Al zal een gastanker niet snel een land van afgifte zijn...
Begin je in elk geval eens in te lezen in WHIMS, zie mijn signature, dat als papieren boek ook tweedehands nog wel ergens op te snorren moet zijn. Eenmaal "hier" kun je eens een clubmeeting bezoeken, dan zie je de verschillen, hoor jede aandachtspunten en iedereen praat natuurlijk graag over zijn autootje.

Enne, waar in Nederland zit je vanaf februari?

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 07 nov 2016, 14:59

Welkom hier. Iedereen die handig is kan leren om aan een trabant te sleutelen. Ik raad je wel aan om voor aanschaf goed te kijken. Bij veel trabanten is er geen relatie tussen de prijs en de kwaliteit. Je kan dus voor weinig iets goeds kopen, of voor veel geld iets slechts. om eenkat in de zak te voorkomen, loont goed kijken en lezen.

Haifisch

Bericht door Haifisch » 08 nov 2016, 00:35

ruton schreef:O, een gas-tanker. Ik las gast-anker en had al moeite me daar een voorstelling bij te maken. :geek:
Wie auch immer, welkom hier.
Geen flauw idee hoe het tegenwoordig zit met overzeese rijbewijzen, de RDW zeg o.a.
Bewijs van 185 dagen
Uit de gegevens op het aanvraagformulier moet blijken dat het buitenlands rijbewijs is afgegeven in een periode van 1 jaar, waarin u tenminste 185 dagen in het land van afgifte van dit rijbewijs woonachtig bent geweest. Blijkt dit niet uit de gegevens op het aanvraagformulier dan moet u bewijsstukken inleveren. Dit geldt niet voor EU/EVA rijbewijzen.

Al zal een gastanker niet snel een land van afgifte zijn...
Begin je in elk geval eens in te lezen in WHIMS, zie mijn signature, dat als papieren boek ook tweedehands nog wel ergens op te snorren moet zijn. Eenmaal "hier" kun je eens een clubmeeting bezoeken, dan zie je de verschillen, hoor jede aandachtspunten en iedereen praat natuurlijk graag over zijn autootje.

Enne, waar in Nederland zit je vanaf februari?
Dankje voor je reactie!
Ik zit dan in Vlissingen, voor mijn studie. Ouders wonen in Zuid-Limburg, daar ga ik dan tweewekelijks naartoe omdat de katten mij anders missen. Dankjewel voor je tip, ik zal er zeker aan beginnen!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 08 nov 2016, 01:56

Op een hoek aan de Rijksweg-Zuid in Sittard staat boven de poort van een imposant gebouw "Zeevaartschool" in een gevelsteen gehouwen en ik heb me altijd afgevraagd wat zo'n instituut midden in het heuvelland doet. Daar begint me nu iets te dagen.

Trek tegen die tijd voor een bezoek aan thuis eens een halve dag langer uit. Met een beetje geluk is er een rit of een treffen, zie daarvoor de meetingkalender en anders willen de poezen hier misschien wel bij je op schoot.

Ik raad je wel aan eerst je B-rijbewijs te halen voordat je een Trabant koopt of er zelfs maar in gaat rijden, want het rijdt echt wel anders en als je eerst allerlei dingen af moet leren wordt het rijbewijs halen onnodig duur.

gvhoey

Bericht door gvhoey » 08 nov 2016, 12:12

Welkom!

michiel01

Bericht door michiel01 » 08 nov 2016, 18:06

Welkom hier!
Verbinding is goed tot stand gekomen van de gastanker!
Rookworst zonder R is ookworst.

Haifisch

Bericht door Haifisch » 08 nov 2016, 23:51

ruton schreef:Op een hoek aan de Rijksweg-Zuid in Sittard staat boven de poort van een imposant gebouw "Zeevaartschool" in een gevelsteen gehouwen en ik heb me altijd afgevraagd wat zo'n instituut midden in het heuvelland doet. Daar begint me nu iets te dagen.
Daar heeft mijn opa vroeger zijn machinistenpapiertje gehaald. De mooie verhalen die mijn oma vertelde zijn een van de redenen geweest om te beginnen aan deze studie.

Ik zal zeker in februari kijken op de kalender, lijkt mij erg leuk!
Nog nooit Trabantjes gezien op de oldtimerdag op de markt in Geleen trouwens, maar de laatste keer dat ik daar was is al jaren geleden.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 09 nov 2016, 00:46

Toch waren er altijd wel Trabi's geweest op de Geleense Oldtimer Parade, dit jaar op 23 juli.

rondjerijder

Bericht door rondjerijder » 09 nov 2016, 08:49

Welkom zeeman, mocht jij net als je opa leren voor machinist, ben ik helemaal niet bang voor je technische kennis en zal meer dan genoeg zijn voor een Trabant.

Plaats reactie