Trabideluxe stelt zich voor

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Plaats reactie
Trabideluxe

Trabideluxe stelt zich voor

Bericht door Trabideluxe » 01 dec 2016, 22:18

Beste forumleden mijn naam is Edward woonachtig in noord-nederland. Ik ben sinds kort in bezit van een gletsjerblauwe Trabant 601 limousine S de Luxe van bouwjaar 1989. De aanschaf van de auto komt voort uit jarenlange bezoekjes aan Berlijn en andere voormalig Oost Duitse plaatsen. De combinatie van een koddig ontwerp en doordachte techniek, maar vooral ook de bijzondere geschiedenis die deze auto's met zich meedragen hebben mij doen besluiten er zelf een aan te schaffen.
De eerste die ik kocht was een 601 uit 1987 waar ik een paar maand eigenaar van ben geweest, maar op een zekere dag kwam deze gletsjerblauwe op mijn weg en heb ik de 87er verkocht en de gletsjerblauwe gekocht.

De auto is met recht een scheunenfund (schuurvondst) zoals de Duitsers zeggen. Zowel interieur als exterieur bevinden zich in een zeer nette staat wat op zich niet verwonderlijk is met een aantoonbare km-stand van slechts 3168 km. Alle documenten heb ik erbij waaronder de originele factuur onderhoudsboekjes en de originele Oost Duitse kentekenplaten.
De auto heeft ruim 20 jaar stil gestaan en is afgelopen maanden tot leven gebracht. Het motortje rookt en snort erg tevreden en na een rondje remmen voor en achter en een nieuwe accu is de auto rijklaar.

Ik heb als doel om deze auto lang te houden en er met zorg mee om te gaan. Ik ga dit forum gebruiken om kennis en informatie te delen en vinden. En zal jullie met regelmaat op de hoogte houden van het wel en wee van de Trabant.

P.s foto's volgen binnenkort.
Laatst gewijzigd door Trabideluxe op 02 dec 2016, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
*** Trabant 601 S de Luxe 1989. ***

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Trabideluxe stelt zich voor

Bericht door eeuwige_student » 01 dec 2016, 22:22

Welkom! Ik heb ooit het geluk gehad om er een te kopen met 138 km op de teller, maar die stand is ondertussen wel een honderdvoud geworden. Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Gute fahrt mit Trabant 601!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 01 dec 2016, 23:45

Welkom!
en benieuwd naar de pics!

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 03 dec 2016, 10:21

welkom. schroom niet foto;s te plaatsen. uit welke buurt kom je?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

michiel01

Bericht door michiel01 » 31 dec 2016, 00:29

Welkom alhier.
We zijn allen benieuwd naar wat beeldmateriaal.
Uitleg staat onder:Ik en mijn Trabi.

Gr,Michiel.
Rookworst zonder R is ookworst.

Plaats reactie