Tuc's Trabant '64

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
ruton
moderator

Re: Tuc's Trabant '64

Bericht door ruton » 17 mei 2017, 19:55

Het knipperlichtrelais zit toch onder/achter het dashboard naast de grootlichtschakelaar en niet in de motorruimte.

tuc700

Bericht door tuc700 » 17 mei 2017, 21:04

ruton schreef:Het knipperlichtrelais zit toch onder/achter het dashboard naast de grootlichtschakelaar en niet in de motorruimte.
Hehe wat dom van me!
Heb hem gevonden, verwisseld en werkt terug zoals het moet!

tuc700

Bericht door tuc700 » 21 mei 2017, 13:39

Gisteren een radio bijgeplaatst! Nu alles werkt goed maar nu merk ik dat ik opnieuw geen knipperlichten heb. Deze keer doen ze niets meer. Zowel richting knipperen als 4 knipperlichten. Geen kliktoon, lampje niets. Heb de zekering onder het dashboard gechecked maar deze zijn allemaal goed. Iemand die dit nog heeft gehad?

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 21 mei 2017, 13:40

hoe heb je de radio aangesloten? Op welke zekering?

Ik vermoed dat je ergens een massaprobleempje hebt.
Waar pak je trouwens de massa van de radio?
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

tuc700

Bericht door tuc700 » 21 mei 2017, 18:33

Ondertussen het probleem gevonden. De knipperrelais blijkt weer defect. Vreemd is nog maar een nieuwe...
De massa heb ik genomen via een lampje van het dashoard

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 21 mei 2017, 19:52

Vaak maakt een goede zekering slecht contact, dus eerst alle zekeringen iets draaien om te kijken of het helpt. Daarnaast moet het relais volgens mij ook goed massa maken om te kunnen werken.

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 21 mei 2017, 21:24

tuc700 schreef:Ondertussen het probleem gevonden. De knipperrelais blijkt weer defect. Vreemd is nog maar een nieuwe...
De massa heb ik genomen via een lampje van het dashoard
Een radio kan nogal wat stroom trekken. Dus hou er rekening mee dat je hem beter een goede massa geeft. Bij mij werkt het via de antennekabel. maar je kunt beter een van de hoofdmassadraden gebruken, deze zijn bruin van kleur als het goed is, en kunnen op een aantal punten ineens splitsen. Dat is een goed punt om een massakabel omheen te draaien en dit vervolgens weer af te tapen. Solderen kan ook, maar dan loop je de kans dat de originele bekabeling zwakker wordt).
Nog beter is een aparte massadraad te maken.

Heb je de overige massapunten al nagekeken? Knipperlichtrelais houdt er niet zomaar mee op.
Dubbel zo taktisch...

tuc700

Bericht door tuc700 » 29 mei 2017, 21:39

Heb de trabi terug en hij rijdt en draaid een heel stuk beter. Het is nog niet 100% maar we majen voorruitgang!
Nu heb ik de knipperlichtrelais vervangen en hoera alles werkt. Maaaaar als ik rem springt de laatste zekering! Hierdoor heb ik geen 4 knipperlichten meer en geen remlicht. Heb er een nieuwe zekering ingedaan en dan werken de 4 knipperlichten terug (de aparte knipperlichten werken altijd, ookal bij defecte zekering) maar vanaf ik dan weer op de rem duw springt hij terug. Kan dit de remlichtschakelaar zijn? Of is dit iets anders?

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 29 mei 2017, 21:58

tuc700 schreef:Heb de trabi terug en hij rijdt en draaid een heel stuk beter. Het is nog niet 100% maar we majen voorruitgang!
Nu heb ik de knipperlichtrelais vervangen en hoera alles werkt. Maaaaar als ik rem springt de laatste zekering! Hierdoor heb ik geen 4 knipperlichten meer en geen remlicht. Heb er een nieuwe zekering ingedaan en dan werken de 4 knipperlichten terug (de aparte knipperlichten werken altijd, ookal bij defecte zekering) maar vanaf ik dan weer op de rem duw springt hij terug. Kan dit de remlichtschakelaar zijn? Of is dit iets anders?
Even alle bedrading dit met de remlichten te maken heeft controleren. Lijkt alsof de schakelaar ervoor zorgt dat je kortsluiting krijgt. Dat ligt als het goed is niet aan de schakelaar maar aan de bedrading erheen.

Kan ook dat de bekabeling van de knipperlichten niet in orde is. Of de massa van de achterlichtunits.
Dubbel zo taktisch...

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 30 mei 2017, 09:44

tuc700 schreef:Heb de trabi terug en hij rijdt en draaid een heel stuk beter. Het is nog niet 100% maar we majen voorruitgang!
We hebben op dit forum aparte subforums waar je technische vragen kunt stellen. Dit gedeelte van het forum is alkleen bedoeld voor het voorstellen. Dus svp alle technische vragen in de daarvoor bestemde subforums plaatsen. Is een stuk overzichtelijker.
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

Plaats reactie