Tuc's Trabant '64

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
tuc700

Re: Tuc's Trabant '64

Bericht door tuc700 » 01 jun 2017, 13:34

Andries schreef:
tuc700 schreef:Heb de trabi terug en hij rijdt en draaid een heel stuk beter. Het is nog niet 100% maar we majen voorruitgang!
Nu heb ik de knipperlichtrelais vervangen en hoera alles werkt. Maaaaar als ik rem springt de laatste zekering! Hierdoor heb ik geen 4 knipperlichten meer en geen remlicht. Heb er een nieuwe zekering ingedaan en dan werken de 4 knipperlichten terug (de aparte knipperlichten werken altijd, ookal bij defecte zekering) maar vanaf ik dan weer op de rem duw springt hij terug. Kan dit de remlichtschakelaar zijn? Of is dit iets anders?
We hebben op dit forum aparte subforums waar je technische vragen kunt stellen. Dit gedeelte van het forum is alkleen bedoeld voor het voorstellen. Dus svp alle technische vragen in de daarvoor bestemde subforums plaatsen. Is een stuk overzichtelijker.
Mijn excuses. Zal er op letten :)

tuc700

Bericht door tuc700 » 01 jun 2017, 13:37

Het probleem is opgelost, ik had mij vergist in de bekabeling van mijn nieuwe radio.

En ja! De trabant is gekeurd! Spannend was het wel de keuring was heen en terug 50km dus mijn eerste "lange" rit met de trabant. Dit heeft hij super goed doorstaan.
Vandaag de nummerplaten aangevraagd en worden morgen geleverd. Dus vanaf morgen kunnen we de baan op!

Afbeelding
Afbeelding

tuc700

Bericht door tuc700 » 14 jun 2017, 13:23

Dit weekend met de trabant de eerste uitstap gemaakt. Heen en terug een 100km gereden en wat een plezier!
Nu alles hersteld is en we vollop in de testfase zijn ga ik mijn kleur laten uitlezen om alvast de motorkap te herstellen.

Afbeelding
Afbeelding

michiel01

Bericht door michiel01 » 17 jun 2017, 11:15

Puik wagentje!
Rookworst zonder R is ookworst.

gvhoey

Bericht door gvhoey » 26 jun 2017, 16:29

Vette bak!

tuc700

Bericht door tuc700 » 10 okt 2017, 11:15

Hoi allemaal

Vorige week een setje ronde bumpers op de kop kunnen tikken via ebay in Duitsland.
Direct een daguitstapje naar Frankfurt gemaakt om ze op te halen.
De dag nadien gemonteerd en enorm blij met het resultaat!

Afbeelding
Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton » 10 okt 2017, 12:06

Proficiat! Frankfurt/Oder of Frankfurt/Main? Mag ik vragen hoeveel die bumpers hebben gedaan? Want iemand in Bremen vraagt voor goede gebruikte al €400,-

Denk er wel aan dat veel verkeer er automatisch vanuit gaat dat je een achteruitrijlamp hebt. Ik los het meestal op door de alarmlichten even aan te zetten als ik achteruit steek.

tuc700

Bericht door tuc700 » 10 okt 2017, 13:52

ruton schreef:Proficiat! Frankfurt/Oder of Frankfurt/Main? Mag ik vragen hoeveel die bumpers hebben gedaan? Want iemand in Bremen vraagt voor goede gebruikte al €400,-

Denk er wel aan dat veel verkeer er automatisch vanuit gaat dat je een achteruitrijlamp hebt. Ik los het meestal op door de alarmlichten even aan te zetten als ik achteruit steek.
Dankje Ruton!
Heb ze gehaald in Frankfurt am Main. Ik heb ze 370 betaald. In het midden vooraan was een klein blutsje maar deze was er direct uit door even op te warmen en in de rollen langs de binnenkant.
Toen ik er naar zocht zag ik inderdaad veel tussen de 400-500 euro, voor soms echt beschadigde en geen chroom exemplaren. Daarom bij het zien van deze niet getwijfeld en direct gekocht!

gvhoey

Bericht door gvhoey » 10 okt 2017, 13:56

prachtig!

tuc700

Bericht door tuc700 » 15 jan 2019, 15:54

Hallo allemaal

Het is een tijdje geleden dat ik mijn topic nog eens aangevuld heb. Ondertussen zeker niet stil gezeten.
De trabant heeft er reeds al enkele honderden kilometers opzitten en nog steeds is het een groot plezier om met te rijden.
In het begin van 2018 heb ik trabi op blokken gezet om eens te kijken naar de ophanging. Snel werd duidelijk dat het onderstel een revisie nodig had. Omdat ik nog al hou van een uitdaging ben ik beginnen tekenen en rekenen en ja, uiteindelijk tot een oplossing voor "air ride" gekomen. Zo gezegd, zo gedaan zijn we de werkplaats ingedoken om alles custom te gaan maken. Na enkele maanden sleutelen mocht het resultaat er zeker zijn. Ondertussen ook een setje verbreedt staal laten maken.

Verdere plannen zijn nog de volgende:
- Chrome logo's
- Nierenspiegels
- Nazicht van de motor en koppeling (dit ga ik laten doen)
- Nazicht van de elektriciteit en zekeringen
- monteren van iets minder brede velgen
- proberen een front grill met logo op de kop te tikken

Foto's zeggen natuurlijk meer dan woorden ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie