Hallo allemaal !

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
CJSNB
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2017, 13:03

Re: Hallo allemaal !

Bericht door CJSNB » 22 jan 2018, 01:31

....
Laatst gewijzigd door CJSNB op 01 jul 2018, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4228
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

28H1-1 Straßenverkehr ; vergaserübersicht

Bericht door ruton » 22 jan 2018, 11:56

CJSNB schreef: Dat geleidelijk dicht doen werkt idd het beste ruton, ik wist alleen niet of dit wel normaal is. Ik heb veel rond gevraagd voor de aanschaf van de auto en kreeg dan te horen choke geheel open, starten, rijden en na 5 minuten ongeveer de choke dichtdoen. Het eerste wat ik dus dacht is hij is niet goed afgesteld. Of zeg ik nu iets heel doms ...
Alsof het Trabantrijden zelf wel normaal is, dat is toch ook iets bijzonders.
De spaarcarburateur 28H1-1 vereist een wat andere bediening dan de vroegere Blockvergaser 28HB-serie.

Wat daar allemaal anders aan die H1-1 is staat uitgebreid beschreven, èrgens in Der deutsche Straßenverkehr. Ik denk zo rond juli 1984 toen die werd geïntroduceerd. ;)
Even gezocht: Het is nummer 1/1985: Der Neue.

En hier is een algemeen carburateur-overzicht van 6 bladzijden (pdf). Met dank aan Hajo van Trabitechnik.com.

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4148
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: Hallo allemaal !

Bericht door eeuwige_student » 22 jan 2018, 22:30

Ieder type carburateur heeft zijn eigen kenmerken. De nieuwste typen zijn het zuinigste, maar ook het lastigste. Ik heb een duidelijke voorkeur voor het oudere type.

Plaats reactie