Hallo allemaal !

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
CJSNB

Re: Hallo allemaal !

Bericht door CJSNB » 04 okt 2017, 21:31

Bedankt de tips en trucs ruton, hier ga ik zaterdag extra op letten. Misschien een wat directe vraag, maar zou ik u wat foto's mogen sturen ( via Whatsapp eventueel ) die ik tijdens de eerste bezichtiging heb gemaakt? Ik begin nu toch wel erg te twijfelen ...

@Haiko, de auto staat in Zuid-Limburg :) ik kom zelf uit omgeving Rotterdam, best een eind dus haha

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 04 okt 2017, 21:54

Zuid limburg, daar wonen ook trabantrijders. Heb je ook foto’s van de advertentie?

ruton
moderator

Bericht door ruton » 04 okt 2017, 22:54

Hoogstwaarschijnlijk deze uit Kirchroa.
Afbeelding

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 05 okt 2017, 11:52

Als die het is, dan zijn mijn eerste reacties als volgt.
De RDW heeft in 2015 het bouwjaar vastgesteld. De carosserie is echter niet uit de 70er jaren, maar uit de tweede helft van de jaren 80. Te herkennen aan de dikkere b-zuilen. Op zich niks mis mee.
De instappen lijken roestig, maar het kan ook tectyl zijn. Controleer deze, alsmede de wielranden achter, en de bumpersteunen voor goed. Voor deze prijs mag je een harde auto verwachten.
De gril hoort niet zwart te zijn. Dit is alleen in de allerlaatste productie maanden geweest. Aan de deuropeners aan de binnenzijde kan je echter zien dat deze niet uit de laatste productiejaren komt.
Jammer van de deuk in de chrome bumper, hier is lastig aan te komen.
Verder nog wat kleine zaken, maar niks bijzonders. Van de remmen etc. zou ik niet wakker liggen.

Samengevat, als de auto hard is, zal het verder wel meevallen.

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 05 okt 2017, 19:56

Die deuk is wellicht door de vakman er wel uit te krijgen zonder dat het chromewerk opnieuw moet. Kans is groot dat die auto een trekhaak heeft gehad of dat de bumper van een auto met trekhaak komt. Tis echt een typische trekhaakdeuk op dat punt.

Vind het persoonlijk veel geld voor die auto. Ookal zijn die chromen delen ook weer wat waard natuurlijk. Maar wat E_S zegt, je verwacht wel een harde auto voor dat geld.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

ruton
moderator

Bericht door ruton » 05 okt 2017, 20:01

Trabantenaar schreef: Kans is groot dat die auto een trekhaak heeft gehad of dat de bumper van een auto met trekhaak komt. Tis echt een typische trekhaakdeuk op dat punt.
Je bedoelt dat die deuk van een auto met trekhaak komt. Zo had ooit voor het rode licht op een vals plat de auto voor mij niet door dat die langzaam maar zeker achteruit rolde. En het was een Volvo 245, dus die won van onze Civic. En nu denkt iedereen dat mijn lief niet kan inparkeren. :shock:

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 06 okt 2017, 01:05

ruton schreef:Je bedoelt dat die deuk van een auto met trekhaak komt. Zo had ooit voor het rode licht op een vals plat de auto voor mij niet door dat die langzaam maar zeker achteruit rolde. En het was een Volvo 245, dus die won van onze Civic. En nu denkt iedereen dat mijn lief niet kan inparkeren. :shock:
Ook een mogelijkheid. En iemand die gewoon achteruit tegen de bumper aan gereden is
Die situatie wat je beschrijft heb ik wel eens gehad met iemand die gewoon ineens opzettelijk achteruit ging rijden bij een stoplicht en mijn claxon pas na 4x hoorde (nog net op tijd) Had zelf overigens geen mogelijkheid om m in de achteruit te zetten toen. Schijnbaar had ie me niet gezien ofzo. (suv vs lage auto)
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

ruton
moderator

Bericht door ruton » 06 okt 2017, 10:46

Maar hey, daar ìs een bumper dan ook voor. We moeten nou niet gaan doen alsof het doel van een auto het beschermen van de bumper is.

oldschool

Bericht door oldschool » 06 okt 2017, 19:17

Welkom, ik hoop dat je een goede koop doet met deze auto en er veel plezier aan zult beleven.

CJSNB

Bericht door CJSNB » 08 okt 2017, 13:21

Bedankt voor jullie reacties! Gister heb ik de Trabant voor een prijs van €1100,- meegenomen. De monteur die mee was heeft hem nagekeken en constateerde dat de bodem keihard is. Hier en daar wat oppervlakkige roest bij de deuren en het dak maar niet kuisverrot. De koppelingsplaten zitten eraan te komen, de remmen zijn aan vervanging toe en hij merkte wat vermogensverlies, waarschijnlijk de bobines? Hij staat nu in ieder geval bij de garage van een kennis om hem apk te keuren en hem een grote onderhoudsbeurt te geven. Maandag hoor ik wat de schade betreft en gaat hij alles wat kapot is of aan vervanging toe is onder handen nemen, dan ben ik daar gelijk vanaf.

Plaats reactie