Verliefde Apen

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
VerliefdeApen

Verliefde Apen

Bericht door VerliefdeApen » 11 apr 2018, 10:08

Hoi!

Wij zijn Ivo en Joyce, pas net aan het Trabant virus begonnen en het is nu al helemaal uitgezaaid :D Meteen ingeschreven bij de Trabant Club Nederland, waar ons avontuur echt begon.
Zaterdag 14 April gaan we onze P601 ophalen die we gekocht hebben. Onze Trabi is geboren in 1974 en wij zijn de 4de eigenaar.

Foto's zullen snel volgen.

Wij wonen in Didam in de achterhoek en wij hopen iedereen snel tegen te komen!

Wil je iets weten over ons, vraag maar gerust.

ruton
moderator

Re: Verliefde Apen

Bericht door ruton » 11 apr 2018, 11:04

Hoi allebei! Welkom hier.

Of jullie de juiste hebben gekocht kun je in de Kaufberatung nog eens napluizen. :ugeek:
Jullie zijn met de aankoop nog net op tijd voor de nationale Tweetaktdag, die zondag in Moergestel is. Als je gaat, regel vooraf een litertje olie.

We zijn inderdaad benieuwd naar de kiekjes.

Heb je hem rijdend en wel van een liefhebber gekocht of stond hij ergens achter bij een handelaar op het terrein? Want in dat laatste geval kun je je beter meteen beginnen inlezen omdat de traditie heeft geleerd dat je dan alle hoeken onder de motorklep te zien krijgt. Dat krijg je anders ook wel te zien, maar niet zo snel achter elkaar. :evil grin:

VerliefdeApen

Bericht door VerliefdeApen » 11 apr 2018, 11:21

We hebben de Trabi van een liefhebber gekocht. Die kaufberatung heb ik al meerdere malen doorgespit aangezien we al een tijdje aan het kijken waren naar een 601.
Ik ga Joyce lief aankijken of we zondag naar Moergestel kunnen gaan.. Lijkt me wel tof namelijk.

Dan heb ik wel nog een ander vraagje c.q. dingetje: wat is er echt noodzakelijk om bij je te hebben qua gereedschap? Ik wil namelijk ook niet onnodig veel zooi mee nemen.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 11 apr 2018, 13:10

Een wegenwachtpasje past in je portemonnee. Regel ook even een mobiele telefoon, want 'ze' hebben de afgelopen jaren die gele praatpalen weggehaald.

Als je nog geen pechhulp-abonnement hebt, maar dat wel wilt, loont het zich om eens te kijken wat de verschillen zijn tussen de diverse pakketten van de ANWB, KNAC of de Duitse ADAC. Ook kan overstappen lonen, je wordt bij alle drie genoemde verzekeringen toch door dezelfde gele engel geholpen.

Qua 'Bordwerkzeug' heb ik naast wat lappen en een busje kruip meestal een rolletje (ligt hier op de voorgrond) met wat schroevendraaiers, bougie- en steekringsleutels, een tangetje, een oude tandenborstel, schuurlinnen, een hamer en een voelermaatje achterin liggen. Opgerold ± twee liter.
Maar er bestaan ook koffertjes die je tot een complete matras kunt uitvouwen.

Wat een wegenwachter niet voor je heeft, dat zijn 6Voltlampjes, koppakkingen, carburateurpakkingen, bobines en reservebougies. Al met al een schoenendoos naast het reservewiel. Doe er tzt dan ook een gaskabeltje en een V-snaar (9,7 x 1000 mm) bij.

Als je de auto ophaalt, vraag dan naar de laatste onderhoudsdingen: wanneer zijn bijv. de wielnaven voor het laatst los geweest, kabels en fusees gesmeerd, tank, kraan en carb schoongemaakt, bougiekabel, bougies, luchtfilter en remmen schoongemaakt cq. vernieuwd. Bij alles dat de verkoper niet (meer) weet, inspecteer je dat z.s.m. zelf en regelt een oplossing indien het er 'vervangbaar' uitziet. Zet het luchtfilter maar meteen op de zomerstand (pijp wijst naar de tank), dan krijg je daar in elk geval geen warmloper meer van.
Zelf heb ik een notitieboekje in de auto liggen waar ik elke ingreep of bijgeluid met datum en km-stand in noteer.

Als je bijv niet meer weet wanneer de remmen gedaan zijn, kun je (en al helemaal bij de conische assen) beter de naven eens los gehad hebben toen alles nog prima functioneerde.
Bij een rit of een treffen is er wel vaker een enthousiasteling die graag zulk speciaalgereedschap demonstreert en even een lap reiniger langs de remvoeringen haalt en anders maak je een afspraak en doe je dat later.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 12 apr 2018, 19:33

Welkom, ik ben erg benieuwd naar de foto’s en julie ervaringen. Voor vragen met onafhankelijke antwoorden, kan je altijd op het forum terecht!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 24 apr 2018, 12:27

Wel sleutelen aan de carburateur, maar foto's, ho maar.... :twisted:

VerliefdeApen

Bericht door VerliefdeApen » 24 apr 2018, 15:00

Ja sorry, bij deze de eerste foto! Onze Trabi op de oprit! :D
Bijlagen
image-2018-04-24.jpg

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 24 apr 2018, 18:58

Hee die trabant ken ik!

Die was mee met de Berg en Dal rit ;)
Heb er nog een poosje voor gereden vlak voor het einde van de rit :mrgreen:
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

VerliefdeApen

Bericht door VerliefdeApen » 25 apr 2018, 13:45

Dan heb je ook met ons gesproken.. Joyce is op het moment hoogzwanger, dus die kun je niet gemist hebben.
Wij hebben de Trabi gekocht bij de Berg en Dal rit.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 25 apr 2018, 14:03

Had je geen garantie tot de bevalling kunnen vragen? :lol:

Enfin, nu moet je twee namen verzinnen: een voor het kind en een voor de auto.

Plaats reactie