Eindelijk een Trabant...

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Trabantenaar
Contacteer:

Re: Eindelijk een Trabant...

Bericht door Trabantenaar » 24 jul 2018, 17:05

Gelukkig sturen ze tegenwoordig eerst een waarschuwing. Dat was ongeveer een jaar geleden nog niet het geval.
Voorheen werd je gelijk beboet als je een auto kocht zonder apk zonder hem gelijk te schorsen.
Je bent je immers bewust van het kopen van een auto zonder apk. Dus tenzij je hem dezelfde dag goedkeurt, ben je gewoon in verzuim.

Om die reden heb ik mijn trabant (stond ook geschorst) pas overgeschreven toen die apk goedgekeurd was.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

trabifan

Bericht door trabifan » 25 jul 2018, 03:04

Haha ja, door schade en schande wordt men wijs...……..

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 25 jul 2018, 22:43

een van de onderdelen die je moet gaan vervangen zijn de remdelen. De bekende beginnersvraag is hoe je deze open krijg. Daarvoor bestaat speciaal gereedschap. Zonder gaat het je niet goed lukken. Voordat je vragen gaat stellen is een foto van de voorste wielnaaf en achterste wielnaaf van belang. Zo uit mijn hoofd weet ik ook niet wanneer ze zijn overgestapt van handmatige naar automatische remnastellers. Dus een foto van de achterzijde van de remplaten kan handig zijn ( of je zoekt het even op). Indien je automatische nastellers hebt, zorg ervoor dat ze in de goede volgorde zitten. De “hamertjes” moeten makkelijk naar buiten gaan. O. Ze in te drukken, moet je het heveltje met de hand terugduwen.

Indien er speling op de fusee ussen zit, zul je die moeten vernieuwen. Hiervoor is ook gereedschap gemaakt. Indien er geen speling op zit, koet je ze minimaal doors,meren. Nog beter is het om ze te demonteren en schoon te maken. Voor de rubbers in de voorste triagels en baldveren bestaan speciale persen.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 26 jul 2018, 00:02

Op de foto van de advertentie zie ik dat Sjaak conische naven heeft.
Dus dat wordt een 'koetje' Afbeelding

De automatische Bremsnachstellung was er al in het derde kwartaal van 1964 en in september 1967 kwam voor de duplexrem. Dat scheelt al een boel qua onderdelenverkrijgbaarheid.
Gelet op de ronde tacho is de auto na 15 april 1968 uit de fabriek gerold. Maar een standaarduitvoering uit 1968 moet wel een chromen rand om de tacho hebben, en dat heeft deze auto niet. Dus of die 48078 km kloppen...

En dan heb ik sowieso wel wat blingmaak-huiswerk voor je. Die 21W-zeepkloppers zijn geen gezicht, zeker met die -inmiddels best wel zeldzame- "Ostereier" gaasgrille moeten daar gewoon weer de oude 15W-knipperlichtjes op
Afbeelding zoals ze tot mei 1971 gewoon waren.
Die zijn erg populair en ze worden weer nagemaakt en dat gaat niet bij iedereen goed.
Het origineel ziet er zo uit.

E.e.a. kun je naslaan op Trabant Original.de
en achterin WHIMS:

trabifan

Bericht door trabifan » 26 jul 2018, 14:58

Lukt me gewoon niet om foto's te plaatsen.
Snap het niet.
Op andere fora waar ik ook post, die verder niets met Trabant te maken hebben overigens, maar wel ong. exact dezelfde opmaak, lukt het wel.

Heb het ook al geprobeerd met "postimage" maar werkt ook niet.

We blijven proberen.

En inderdaad, die knipperlichtjes zij wel weer iets mooier dan die rechthoekige van mij.

Ben eens bij Oppermans in Tilburg geweest en die had het er ook al over dat die lichtjes zeldzaam werden.

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 26 jul 2018, 15:40

Stuur de linkjes van postimage eens per pm. Dan kijk ik wel even voor je.
Dubbel zo taktisch...

trabifan

Bericht door trabifan » 27 jul 2018, 15:38

Hey trabantenaar,

Denk dat het te heet is om foto's te sturen. Het lukt me niet.
Wat ik nu wel gedaan heb is de site van Speurders misbruikt.
Daar heb ik een paar foto's staan onder de rubriek "klassiekers en oldtimers" en er staat boven de advertentie
Trabant NIET TE KOOP.
Daar staan enkele foto's. Die van onder de motorkap is vrij onduidelijk maar maak wel een nieuwe.
Wil je nog ergens specifiek foto's van hebben dan laat maar weten.
Doe ik dat één dezer dagen wel.
Moet nu gaan werken, snif...
Sorry, dit is de enige manier waarop het me lukt of ik moet een e-mail adres hebben, dan denk ik ook dat het lukt.
Fijn weekend allen...….

ruton
moderator

Bericht door ruton » 27 jul 2018, 16:04

Wel frappant: de aanzuigbuis voor de motor staat in de winterstand (zuigt de lucht van de warme uitlaat, dat kan je met dit hete weer een vastloper bezorgen, zet de pijp maar snel richting tank), maar de 'airco' staat op de zomerstand...

Heeft alleen het linkervoorwiel een ring voor wieldoppen?

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 27 jul 2018, 20:48

Volgens mij zijn hier de e-mail adressen afgeschermd in het algemeen, want ik heb alles goed ingesteld om die zichtbaar te krijgen.
In elk geval kun je mailen naar info@ en dan het websiteadres in mijn onderschrift gebruiken. (zonder de http en de www natuurlijk)

Vind het vreemd dat het je met postimage niet lukt. meest simpele methode eigenlijk.
Dubbel zo taktisch...

trabifan

Bericht door trabifan » 28 jul 2018, 12:55

Ja klopt Ruton, die pijp moet anders staan.
Er wordt overigens niet met de Trabant gereden voorlopig.
En op 3 van de wielen zitten die ringen. Had al een vermoeden dat ze voor de wieldoppen waren.

En Tranantenaar, ook dat zal ik proberen.
En dat het niet lukt met postimage is eigenlijk niet vreemd. Daar ligt het ws. ook niet aan.
Ik ben ws. diegene die het niet voor elkaar krijgt.
Zoals ik al eerder schreef is computers niet zo mijn ding. Daar zit nl. geen gaskabel aan...…. :lol: …..

Plaats reactie