Plotseling even minder vermogen
Plotseling even minder vermogen
Vervolg op dit topic: Link.
De bougies die ik erin heb gedraaid zijn nieuw, type NGK BP6HS. Afgesteld op 0,6mm. Heb met de vorige motor geen problemen gehad met dit type, waarbij het aan de bougie lag.
Vandaag had ik weer even een momentje geen vermogen. Opgetrokken na een stoplicht, bocht gemaakt, opschakelen van 2 naar 3 en ineens geen vermogen.. Het leek zelfs alsof de motor afsloeg. Koppeling ingetrapt, terug geschakeld naar de 2, weer laten opkomen en de motor sloeg even later weer aan. Was een ritje van een half uur door de stad.
De bougies die ik erin heb gedraaid zijn nieuw, type NGK BP6HS. Afgesteld op 0,6mm. Heb met de vorige motor geen problemen gehad met dit type, waarbij het aan de bougie lag.
Vandaag had ik weer even een momentje geen vermogen. Opgetrokken na een stoplicht, bocht gemaakt, opschakelen van 2 naar 3 en ineens geen vermogen.. Het leek zelfs alsof de motor afsloeg. Koppeling ingetrapt, terug geschakeld naar de 2, weer laten opkomen en de motor sloeg even later weer aan. Was een ritje van een half uur door de stad.
- trabart
- Beheerder
- Berichten: 1251
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: Plotseling even minder vermogen
je hebt nu een filter in de benzineleiding he? want dit vind ik dan weer klinken als een verstoppinkje ..

Re: Plotseling even minder vermogen
Heb er inderdaad een filtertje tussen zitten. Kan deze sowieso wel even vernieuwen.
De carb is overigens grondig schoongemaakt alvorens ik het andere blok heb gemonteerd. Vlotterhoogte was ook goed en was niet lek.
Wat ik ook nog kan doen is er blauwe Bosch bobines in zetten. Deze geven een sterkere vonk dan de huidige Trabant bobines.
De carb is overigens grondig schoongemaakt alvorens ik het andere blok heb gemonteerd. Vlotterhoogte was ook goed en was niet lek.
Wat ik ook nog kan doen is er blauwe Bosch bobines in zetten. Deze geven een sterkere vonk dan de huidige Trabant bobines.
- trabart
- Beheerder
- Berichten: 1251
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: Plotseling even minder vermogen
ik kan me niet voorstellen, dat dat NODIG is .. die bougies .. het kan altijd natuurlijk, maar op slechte bougies moet een trabant ook goed rijden.
PS, bougies zelf doen het, of niet. niet de hele tijd wel, en dan even niet, en weer wel ... dus dat geld kun je je besparen lijkt mij.
PS, bougies zelf doen het, of niet. niet de hele tijd wel, en dan even niet, en weer wel ... dus dat geld kun je je besparen lijkt mij.

Re: Plotseling even minder vermogen
Zoals gezegd, het lijkt op een brandstoftoevoer probleem. 'k Zou eerst dat even checken voordat ik geld uit zou geven aan bougies en/of bobines.
Het was Trabannekom
- trabantman1966
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:56
- Locatie: Scheveningen
Re: Plotseling even minder vermogen
Ik ben zelf niet zo gek op filters in de benzineleiding.
Omdat de druk dan te laag zou worden, op de vergaser.
Omdat de druk dan te laag zou worden, op de vergaser.
Roald, Scheveningen
Re: Plotseling even minder vermogen
Kan het wel proberen zonder filter. Tank is ook bijna leeg, dus kan het filter in de tank ook meteen even schoonmaken.
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4235
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Plotseling even minder vermogen
Liever een filter vervangen dan de carburateur schoon maken!
Re: Plotseling even minder vermogen
wat is de staat van de bougie kabels? Mijn ervaring dat hij zelf afsloeg was dat hij geen brandstof meer kreeg. Dat kon ik aan de filter zien dat er geen brandstof in zat, en zodra die weer iets in zat had ik geen probleem
Re: Plotseling even minder vermogen
De bougiekabels hebben nog niet de 1000km aangetikt, eind augustus gekocht. Heb ook geen geplof wat zou kunnen duiden op een verkeerde ontsteking. Na het weekend zal ik even proberen zonder filter en meteen even het filter in de tank (en de tank zelf) schoonmaken.
Ik heb overigens 6mm benzineleidingen. Zijn er mensen die grotere gebruiken?
Ik heb overigens 6mm benzineleidingen. Zijn er mensen die grotere gebruiken?