welke carb is dit?

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
tijs

welke carb is dit?

Bericht door tijs » 28 jul 2013, 20:57

ik heb momenteel deze carb op mijn trabi uit 87.

Afbeelding
Afbeelding

hij doet het opzich goed, alleen blijft hij lekken. (uit de afvoer in de knik)
het lijkt alsof de vlotter overstroomt? maar de naald lijkt gewoon te werken..

als ik een andere ga zoeken, kan ik dan het beste gewoon dezelfde zoeken? of is dit een algemeen probleem?
Laatst gewijzigd door tijs op 28 jul 2013, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

ruton
moderator

Re: welke carb is dit?

Bericht door ruton » 28 jul 2013, 21:29

Dat is een 28H1-1, de spaarcarburateur, die "hoort" in dat bouwjaar.
Mogelijk staat je vlotterniveau niet meer goed, maar dat kan ik door al dat vuil niet zien. ;)
Het kan ook zijn dat dat lekken komt door dezelfde bron waardoor die carburateur in elk geval van buiten zo vuil is.

Wil je in het vervolg wel de plaatjes croppen tot een breedte van maximaal 800 pixels? Dit trekt de boel uit zijn voegen.

tijs

Bericht door tijs » 28 jul 2013, 21:41

heb de deksel eraf gehad, en had de vlotter wat bij gesteld, had zo natuurlijk geen whims bij de hand, dus gewoon dat lipje wat de vlotternaald dicht moet drukken een stuk bij gebogen, maar heb er weinig vertrouwen in dat het dat is..
zodra ik de auto aan 1 kant op krikte (om de carb eraf te halen en er wat makkelijker bij te kunnen) merkte ik dat hij nog een stuk erger begon te lekken.

hij is van binnen niet super schoon, maar ook niet zo extreem vies als hij nu van buiten is.
(had alles wel keertje binnen schoon gemaakt) hij ligt nu te weken in de ontvetterbak..

maakt het veel uit wat voor trabant carb ik terug plaats? hij liep hier opzich goed op, heb gister een testrit door de straat gedaan. viel niet tegen.

als ik een andere carb plaats, gebruiken die wel dezelfde gas en choke kabels? of moet ik die dan ook andere zoeken?

(zal de foto's voortaan eerst resizen!)

edit-
foto's meteen maar aangepast!

Evan_s

Bericht door Evan_s » 28 jul 2013, 22:34

Vlottertje misschien lek? Controleren door de vlotter te schudden en luisteren of je wat hoort klotsen. Nog beter is even ontvetten en dan onder te dompelen in warm water. Bubbeltjes -> vlotter lek.

Vlotternaald kun je overigens uit elkaar schoeven en dan van binnen schoonmaken.

Bouw gewoon een HB2, 3 of 4 in. Meer power en beter voor je motor.

tijs

Bericht door tijs » 28 jul 2013, 22:44

klinkt als een plan. kan hieruit op maken dat dat gewoon monteren en gaan is.
(en opnieuw afstellen indien nodig)

Evan_s

Bericht door Evan_s » 28 jul 2013, 22:58

Alleen de chokekabel moet iets aangepast worden, maar stelt niet veel voor. Op de basisafstelling zetten (vlotterhoogte, stationairluchtschroef 1~1,5 slag open) en pruttelen maar!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 29 jul 2013, 02:56

Evan_s schreef:Alleen de chokekabel moet iets aangepast worden, maar stelt niet veel voor.
Zelfs dat niet. Voor de 28H1-1 moet de kabel wat langer zijn. Als je naar een 28HB gaat, heb je dus een stukje chokekabel over, dat echter niet in de weg zit.
En ja: je kunt in principe een 28HB zo erop schroeven.

Als het eruit pist als je hem scheef houdt, zou de vlotterkamerpakking wel eens aan vervanging toe kunnen zijn.

tijs

Bericht door tijs » 29 jul 2013, 08:37

het komt wel uit het lek slangetje in het bochtje, niet langs de deksel af.

maar ik stap gewoon over op een normale carb, heb nooit echt vertrouwen in dingen die gemaakt zijn om "zuinig" te rijden, liever verbuikt ie gewoon wat meer, en rijd ie goed.

Maurits

Bericht door Maurits » 29 jul 2013, 09:37

Evan_s schreef:Alleen de chokekabel moet iets aangepast worden, maar stelt niet veel voor. Op de basisafstelling zetten (vlotterhoogte, stationairluchtschroef 1~1,5 slag open) en pruttelen maar!
De stationairmengselschroef 1,5 slag uitdraaien werkt alleen afdoende t/m HB2-6. Bij de overige carbs kun je er niet meer vanuit gaan dat dit goed is. Ik heb ze afgesteld waarbij alles tussen de 2 en de > 5 slagen uitdraaien voorkwam.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

tijs

Bericht door tijs » 29 jul 2013, 10:36

een carb stellen heb ik opzich al wel redelijk ervaring mee, dan wel 4takt, of 1 cilinders 2tact, maar neem aan dat de basis principes gewoon gelden, zal nog even zoeken naar een how-to, is vast al eens beschreven!

Plaats reactie