welke carb is dit?

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
ErikvG

Re: welke carb is dit?

Bericht door ErikvG » 29 jul 2013, 23:23

Deze sparvergaser had ik er ook inzitten. Op zich reed de trabant er wel lekker mee maar ik had een heftig warm-start probleem. Erg lastig met onderweg benzine tanken als hij een uur moet afkoelen voordat hij weer wil starten...

Ik heb er inmiddels een gewone carb in zitten. de kabels pasten allemaal zondermeer en de motor loopt veel soepeler.
Valves! Who needs Valves?

Evan_s

Bericht door Evan_s » 18 aug 2013, 11:09

Misschien ook wel interessant voor je? http://m.trabantwelt.de/item/31353438

tijs

Bericht door tijs » 20 aug 2013, 21:30

ja, wel naar gekeken, maar denk beetje te duur voor mijn doelen.
heb vandaag een aangepaste carb van maurits gemonteerd, had er eigenlijk tijd voor..

moet toegeven, heb het idee dat hij echt veel beter oppakt (zonder echt te rijden) toert veel lekkerder op.

hommel84

Bericht door hommel84 » 23 aug 2013, 13:59

Maurits schreef:
Evan_s schreef:Alleen de chokekabel moet iets aangepast worden, maar stelt niet veel voor. Op de basisafstelling zetten (vlotterhoogte, stationairluchtschroef 1~1,5 slag open) en pruttelen maar!
De stationairmengselschroef 1,5 slag uitdraaien werkt alleen afdoende t/m HB2-6. Bij de overige carbs kun je er niet meer vanuit gaan dat dit goed is. Ik heb ze afgesteld waarbij alles tussen de 2 en de > 5 slagen uitdraaien voorkwam.
Pofferdomme en ik maar klojoën met mn carb. Denkende dat 1, 5 moet werken heb een hb2-7
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft

Plaats reactie