Het is nu 17 dec 2018, 19:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 jun 2013, 10:40 
Offline

Geregistreerd: 24 maart 2013, 18:22
Berichten: 101
Woonplaats: Duiven
Hallo allemaal,

Ik krijg mijn stationair toerental niet goed afgesteld
Ze start meteen alleen onder de 2000 rpm blijft ze niet
Lopen alleen als ik ze met een tikje op t gas steeds in leven houd...

Ik heb zo'n vermoeden dat het nog steeds die mengselschroef is ,
Die nog niet goed staat

Wat denken jullie ??

Alvast bedankt grtn Jos

_________________
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2013, 10:55 
Offline

Geregistreerd: 18 nov 2010, 19:07
Berichten: 1566
Woonplaats: Enschede
Wat heb je voor carburateur?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2013, 13:27 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3914
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Je kunt die Leerlaufgemischregulierschraube (Duits 51 scrabblepunten, NL 73 schrabblepunten) eens een halve of een hele slag naar links draaien.
Vanaf de HB3 zit die schuin boven de vlotterkamer.

Houdt in je achterhoofd dat die Leerlaufgemischregulierschraube van de Leerlauf het Gemisch reguleert. Dus voor het stationair draaien de verhouding benzine/lucht. De hoeveelheid van dat mengsel is een ander verhaal. Dat regel je bij de gasklep.
Zie ook het verhaal op Trabitechnik, WHIMS 2.5.1.

Van tijd tot tijd de carburateur schoonmaken wil over het algemeen ook wel helpen.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2013, 13:51 
Offline

Geregistreerd: 24 maart 2013, 18:22
Berichten: 101
Woonplaats: Duiven
Ik heb een 28hb2-7 gereviseerd gekocht ,
maar de hoeveelheid van dat mengsel
kan natuurlijk maken dat ik gas bij moet geven omdat hij anders stikt ,
Danwel verzuipt.....

Gezien t wegvallen en de manier waarop vermoed ik dat hij te weinig krijgt dan.

_________________
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2013, 13:55 
Offline

Geregistreerd: 24 maart 2013, 18:22
Berichten: 101
Woonplaats: Duiven
Het rare is als ik de straat op en neer gereden ben schiet het toerental als een raket omhoog als ik stilsta naar ongeveer 3000 rpm

_________________
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 jun 2013, 12:53 
Offline

Geregistreerd: 18 nov 2010, 19:07
Berichten: 1566
Woonplaats: Enschede
Terug naar de basisafstelling: vlotterniveau controleren en mengselschroef anderhalve slag (uit m'n hoofd) open. Maar eerst kijken of je gaskabel en -pedaal wel helemaal terug gaat. Ook chokekabel controleren of die de choke wel helemaal terug duwt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 jun 2013, 14:46 
Offline

Geregistreerd: 03 feb 2011, 23:14
Berichten: 279
Woonplaats: Uden (Noord-Brabant)
Meteen even de gaskabel losmaken als je toch bezig bent en met kruipolie weer los maken (tussen kabel en mantel). De mijne ging erg stroef en bleef daardoor soms hangen, waardoor hij soms veel te hard liep en soms niet goed reageerde.
Hetzelfde voor de chokekabel.
Verder inderdaad wat Evan zegt. Bij mij heb ik van het weekend de vlotter goed afgesteld en warme start is daarmee "sofort", net als koud.
Nog een tip is dat bij mij het ding waar je de gaskabel mee spant (WHIMS naam weet ik even niet) op het uitstekende plaatje van het koelblik niet meer goed vast te zetten was, omdat de draad van dat uitstekende plaatje van het koelblik totaal weggesleten was. Ik ga dit oplossen met een ander koelblik, wat ik nog heb of eventueel met een contramoer waar een stukje uit geslepen is, zodat hij om de kabel heen kan.

_________________
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 jun 2013, 12:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 dec 2010, 20:22
Berichten: 1007
Zo zie je maar weer: je kan vrijwel alles zelf doen ! :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 aug 2013, 17:33 
Offline

Geregistreerd: 24 maart 2013, 18:22
Berichten: 101
Woonplaats: Duiven
Denk dat ik als hij loopt even langs Theo rijd,
als hij wil haha , in de buurt van Duiven/Arnhem zit volgens mij niemand met zo'n auto.....

het blijkt toch wat lastiger te zijn als ik dacht zo'n trabi

eerst de startmotor maar weer aanpakken nu....

_________________
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 aug 2013, 21:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 21:17
Berichten: 1137
Woonplaats: bocholtz
Lijkt wel of ie valse lucht trekt tussen het blok en de carburateur, is het voetjes van de carburateur vlak?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling