Gekkigheid na APK

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Gesloten
Renier

Gekkigheid na APK

Bericht door Renier » 20 jan 2014, 20:13

Oké, de Trabant liep gisteren en vanochtend nog perfect, toen gingen we naar de APK en toen we daar weg reden liep ie opeens onmogelijk slecht.. ik vermoed dat het iets met de choke is, hij rookt als een gek en trekt voor geen meter, ook starten ie steeds slechter en viel ie later steeds vaker uit.

Verder waren er bij de APK deze aandachtspunten:

-Fusee speling rechts voor te groot.
-Ruitensproeier defect.
-CO2 uitstoot te hoog.
-Groot licht blijft tijdens verlichting ingeschakeld behalve bij stadslicht.
-Afstelling dimlicht niet oké.
-Uitlaat is lek waar het laatste stukje pijp uit de einddemper komt.

Nou denk ik voor de meeste dingen een oplossing te hebben behalve dat verschrikkelijk slechte lopen, Woensdagavond komt iemand kijken voor de Trabant, als ie dan maar goed loopt vind ik het goed al moet ik de rest wel binnen een week klaar hebben i.v.m. de keuring die ik hooguit vrijdag kan laten herdoen.
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

Haiko
moderator

Re: Gekkigheid na APK

Bericht door Haiko » 20 jan 2014, 20:54

Afstelling Dimlicht zouden ze bij de APK zelf moeten afstellen, althans, dat doet mijn keurmeester altijd voor me.

Ruitensproeier had je zelf kunnen controleren net als de verlichting en de uitlaat. dat is eigen schuld dikke bult ;)

De speling op de fusee, tja, dat hangt ervan af in hoeverre je dat zelf kunt constateren, kwa hoeveelheid speling. Dat de C0-waarde te hoog is, ligt aan je afstelling van de vergaser. Zoals je omtschrijft krijgt ie teveel benzine... dus kan de vlotternaald blijven hangen of de vlotter staat vol benzine.

Een fuseebus vervangen is opzich geen heksenwerk, maar zonder de know-how en de juiste gereedschappen lukt dat niet in een uurtje. Terwijl met de juiste middelen is het makkelijk in een uurtje klaar.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 20 jan 2014, 21:14

Volgens mij zatener bronze bussen in. Is het de bovenste of de onderste fuseebus?

Het groot licht had je inderdaad zelf kunnen controleren. Hoor je wel het relais gaan? Bij een lege accu kan de stroom soms net iets te laag zijn, waardoor het relais niet wil schakelen. Met lopende motor wil diehet dan wel doen.

De uitlaat is als goedkope manier dicht te maken met speciale kit. Een nieuwe demper is maar een paar tientjes, dus valt aan te raden. Als je hem dicht kit, wel netjes aan de koper vermelden.

p60k

Bericht door p60k » 20 jan 2014, 23:01

Klinkt als kwikfit!

Renier

Bericht door Renier » 20 jan 2014, 23:54

Hij is weg, ik ben nu officieel weer Trabantloos.
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 21 jan 2014, 00:37

Haiko schreef:Een fuseebus vervangen is opzich geen heksenwerk, maar zonder de know-how en de juiste gereedschappen lukt dat niet in een uurtje. Terwijl met de juiste middelen is het makkelijk in een uurtje klaar.
De eerste keer dat ik fuseebussen verving was ik binnen drie kwartier klaar. De tweede keer was ik er twee dagen mee zoet.

oldschool

Bericht door oldschool » 21 jan 2014, 11:08

Renier schreef:Hij is weg, ik ben nu officieel weer Trabantloos.
Wie is de nieuwe eigenaar?

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 21 jan 2014, 11:22

Nou, dan kan hier een slotje op.
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

Gesloten