Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Super 5 Devil

Re: Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?

Bericht door Super 5 Devil » 09 feb 2014, 11:15

nee, dat nog niet, maar weet vrij zeker van wel. als ik n verse bougie in zet, dan loopt ie even op 2 pitjes totdat deze na een tijdje zwart is en ik gas geef. Dan loopt hij erna op 1 verder. Zolang ik hem stationair laat lopen lijkt er niet veel aan de hand, of het duurt gewoon langer voor hetzelfde effect bereikt is, waardoor dat zo lijkt.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!

p60k

Bericht door p60k » 09 feb 2014, 11:40

Heb je de voetpakkingen al na gekeken? is vaak een veroorzaker van lopen op 1 cilinder en met name van de valse lucht.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 09 feb 2014, 16:22

Gelet op het feit dat er een ebza in zit , zou ik het ontstekingstijdstip niet als eerste oorzaak zoeken. Wel kan de bedrading van de ebza slecht zijn. Heb je alle stekkertjes gecontroleerd? Verder even kijken of de v-snaar niet de bedrading aan het stukmaken is. Vaak zit de bedrading niet meer op de originele manier, waardoor het risico bestaatdat de v-snaar debedrading doorsnijdt.

Indien dit het niet is, kan je eens kijken naar de pakkingen. Meestal zie je al genoeg als je het achterste blik van de motor loshaalt.

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 09 feb 2014, 16:41

De bedrading zit zeer zeker niet meer op de geode plek, om de simple redden dat ik nergens goed op plaatjes kon zien hoe die behoort te zitten. Ik verwacht niet, dat de kabels het probleem zijn, maar ga het zeker controleren.
Ik ben sowieso van plan al het blik eraf te halen, omdat de rubberen strip boven de ventilator is los gaan zitten en is aangevreten door de v-snaar. Dan spuit ik het hele ding ook meteen eens een keertje over.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 09 feb 2014, 17:01

De goede plek:

Achter het ontstekinghuis zit een holle ruimte waar de kabel doorheen kan. Uit mijn hoofd kan je het gat vanaf de voorkant van de motor zien zitten en loopt het schuin omhoog. Vervolgens zit aan een van de moeren van de cinlindervoet een klemmetje, waar de kabel achter hoort te zitten. Vanaf daar loopt die gewoon los naar de bobines. Op deze wijze kan hij nooitgeraakt worden door de v-snaar.

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 09 feb 2014, 18:33

eeuwige_student schreef:De goede plek:

Achter het ontstekinghuis zit een holle ruimte waar de kabel doorheen kan. Uit mijn hoofd kan je het gat vanaf de voorkant van de motor zien zitten en loopt het schuin omhoog. Vervolgens zit aan een van de moeren van de cinlindervoet een klemmetje, waar de kabel achter hoort te zitten. Vanaf daar loopt die gewoon los naar de bobines. Op deze wijze kan hij nooitgeraakt worden door de v-snaar.
Dank je!! Ik weet zeker, dat ik dat klemmetje niet meer heb op dit blokje. Ik zal eens bij de onderdelen van mijn oude blok en reserveblokje kijken. Wie weet...

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 09 feb 2014, 19:53

Als je nog een foto wil hebben, kan ik er een in de garage maken.

Ik heb ooit een trabant gehad waarbij het fout zat. Dit ging goed tot er een regenbui kwam. Als gevolg van het vocht (korsluiting) ging hij toen op 1 cilinder lopen. Een stukje tape deed vervolgens wonderen.

heinkeltje

Bericht door heinkeltje » 10 feb 2014, 00:49

Is het borgboutje van je gasklep losgetrild en blijft hij misschien daarom wel hangen.
Heb je wat veranderd of gesleuteld aan je carburateur?
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 10 feb 2014, 11:02

Hoi Marcel, nee de borgmoer zit goed vast. Ik heb er een ander koelblik opgezet waarvan dat ding wel goed was. Het oude probleem met dat niet vast te zetten moertje is er dus niet meer. De kabel hangt daar ook niet vast. Ik kan het met de hand heel makkelijk bewegen en ik zie ook niet dat de gashendel aan de carburateur blijft hangen. Tenminste, op het oog heb ik dat niet waargenomen.
De carburateur heb ik niet aan gedraaid totdat hij deze kuren had. Daarvoor maanden zonder problemen met het gas gereden en rijdend weggezet.

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 16 feb 2014, 13:06

Heb het zelf ook al eens meegemaakt dat er 1 van de draden in het ontstekingshuis zelf sluiting maakten tegen de behuizing
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

Plaats reactie