Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?
Re: Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?
Bobines al eens gechecked?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 03 dec 2010, 22:45
- Locatie: Zeeland
Re: Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?
Schroefdraad van de ontsteking is dol
Sowizo eerst oplossen voordat je verdergaat.
Welke draad gaat het precies om ,misschien kunnen we er wel een draadbus inzetten .
Zet eens een foto hierop zodat we weten welke draad je bedoeld.
Marcel
Sowizo eerst oplossen voordat je verdergaat.
Welke draad gaat het precies om ,misschien kunnen we er wel een draadbus inzetten .
Zet eens een foto hierop zodat we weten welke draad je bedoeld.
Marcel
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 03 feb 2011, 23:14
- Locatie: Uden (Noord-Brabant)
Re: Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?
Haiko, bobine gewisseld voor n reserve. Geen verschil.
Marcel, het is de draad waarmee t printje van ebza op de grondplaat vastgezet wordt en dan de rechter van de twee. Die waar het sleufje voor t afstellen zit dus en niet t gaatje. Dat is de linker namelijk.
Marcel, het is de draad waarmee t printje van ebza op de grondplaat vastgezet wordt en dan de rechter van de twee. Die waar het sleufje voor t afstellen zit dus en niet t gaatje. Dat is de linker namelijk.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 03 feb 2011, 23:14
- Locatie: Uden (Noord-Brabant)
Re: Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?
Ruton joost, je hebt altijd mooie explosietekeningen. Kom er maar in! Noem ik t nr wel.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!
Re: Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?
Die mooie tekeningen van trabitechnik.com zijn uit het pré-EBZA tijdperk.
Dus ik ben bang dat je daar hier even niet zoveel aan hebt:

Hier meer over ontsteking stellen en hier voor de EBZA (incl. Fehlersuche).
Dus ik ben bang dat je daar hier even niet zoveel aan hebt:

Hier meer over ontsteking stellen en hier voor de EBZA (incl. Fehlersuche).
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 03 feb 2011, 23:14
- Locatie: Uden (Noord-Brabant)
Re: Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?
In die ebza link, Bild 2.87, zie je de print voor cilinder 2. Het is het schroefgat net rechts naast het uiteinde van de lijn van, die de print aanwijst.
Bild 2.87. Gebereinheit der EBZA
1 Grundplatte zur Justierung des 1. Zylinders; 2 Platte zur Justierung des 2. Zylinders
Laatst gewijzigd door ruton op 03 apr 2014, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: plaatje toegevoegd
Reden: plaatje toegevoegd
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 03 dec 2010, 22:45
- Locatie: Zeeland
Re: Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?
Je kunt hem dus loshalen en meebrengen dus.
M4 neem ik aan?
Marcel
M4 neem ik aan?
Marcel
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 03 feb 2011, 23:14
- Locatie: Uden (Noord-Brabant)
Re: Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?
Hoi Marcel, ik denk dat een nieuwe grondplaat misschien het makkelijkste is als het er toch allemaal af moet.
Voor het opmeten van het brandstofpeil in de vlotterkamer moet ik wel een keer langskomen.
Ik had afgelopen weekend weer behoorlijk wat problemen met de warme start. Hij is gelukkig wel consequent.
Hij verzuipt zich, volgens mij, want als ik hem start met pedaal onderin en benzinekraan dicht, dan slaat hij na een seconde of 5 wel steeds aan. Daarna kan ik de kraan weer open zetten en verder. Dit overigens alleen met warme motor. Koud, geen probleem. Ik vermoed dus dat de vlotterkamer te vol zit (dat was al eerder eens het euvel).
Misschien eens een nieuw naaldventiel met passende afdichtringen erin zetten en de vlotter ijken met jouw "metertje".
Voor het opmeten van het brandstofpeil in de vlotterkamer moet ik wel een keer langskomen.
Ik had afgelopen weekend weer behoorlijk wat problemen met de warme start. Hij is gelukkig wel consequent.
Hij verzuipt zich, volgens mij, want als ik hem start met pedaal onderin en benzinekraan dicht, dan slaat hij na een seconde of 5 wel steeds aan. Daarna kan ik de kraan weer open zetten en verder. Dit overigens alleen met warme motor. Koud, geen probleem. Ik vermoed dus dat de vlotterkamer te vol zit (dat was al eerder eens het euvel).
Misschien eens een nieuw naaldventiel met passende afdichtringen erin zetten en de vlotter ijken met jouw "metertje".
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!
Re: Loopt op 1 cilinder en gas blijft hangen?
Bij gebrek aan meetbuisje, gebruik ik altijd deze ietwat studentikoze methode:

De waarde uit het boekje kun je strepen op het glas.

De waarde uit het boekje kun je strepen op het glas.
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4233
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer: