Trabi doet. 'n plasje

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
ErikvG

Trabi doet. 'n plasje

Bericht door ErikvG » 20 apr 2014, 22:51

Vandaag na een ritje kwam er een plasje uit de Trabant.

Nu kent de Trabant maar 3 sapjes... Versnellingsbakolie... Ruitenwisser vloeistof en benzine...

Gelukkig heb ik zowel het spatscherm boven de dynamo als het overloopslangetje aan de carburateur gemonteerd zitten. Je moet er tocht niet aan denken!

Binnenkort dus maar de carburator eruit halen en de vlotterkamer schoonmaken...
Valves! Who needs Valves?

tijs

Re: Trabi doet. 'n plasje

Bericht door tijs » 21 apr 2014, 22:50

heeft jou trabantje geen remvloeistof? dan is er toch iets mis ;)

schokdempers zullen ook wel olie gevuld zijn..

ErikvG

Bericht door ErikvG » 21 apr 2014, 23:36

OK, OK .... :)
Valves! Who needs Valves?

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 09 mar 2015, 19:29

over plasjes gesproken...

Ik wilde gisteren mijn 601 uit de garage rijden, na een stilstand van ca 3 maanden (moest toen voor de APK).
Na het openen van de kraan, inderdaad... hij deed een plasje... en starten ho-maar. Bougies kleddernat en accu leeg.

Goed, toen de vlotternaald vervangen door een nieuwe, dat stond al op de nominatie, daar hij voorheen ook nogal eens verzoop na en korte pauze (bijv. boodschapppen doen). Ik kreeg hem destijds dan met moeite aan het lopen.

Vreemde is, dat als ik de vergaser (HB2-x) op mijn "proefstand" heb staan (vergaser op de werkbank, slang aan een stang in de bankschroef, zodat deze de benzineslang in de auto imiteerd, dus van bovenaf benzine erin), de zaak droog blijft.
Monteer ik hem in de auto, dan verzuipt ie bij de eerste startpoging.

Mijn auto is 4cm verlaagd en staat dus wat naar voren, maar dat zou niet mogen uitmaken zou je denken.
Vlotterhoogte staat op 22mm afgesteld, dus dat zou moeten kloppen.

Morgen maar weer eens verder proberen, heb momenteel geen idee waar het aan kan liggen.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 13 mar 2015, 17:03

Ontsteking niet precies op tijd?
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 13 mar 2015, 17:07

Dat de carburateur overloopt heeft denk ik weinig met de ontsteking te maken... Aan de ontsteking is niets verandert, ben bang dat het komt doordat de auto te lang niet gereden heeft...
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

GertjanT
Contacteer:

Bericht door GertjanT » 14 mar 2015, 00:11

Hoe gooi je de benzine er in je proefopstelling in? Is dat ook 20 liter op 50 cm boven de carburateur?

Ik heb regelmatig met het hermonteren van de vlotter dat ik denk dat alles goed zit, maar dat de vlotter dan toch net een beetje klem komt te zitten waardoor de naald nooit helemaal dichtgedrukt wordt. Dan komt er ook snel een plasje in de knie te staan naar het luchtiflter. Starten kan dan alleen ngo met startgas.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 14 mar 2015, 12:58

Nee, inderdaad, Wel eenn slang van ca 50cm en dan met een trechtertje benzine er vanaf bovenin gieten. Kan zijn dat het nieuwe ventiel de druk uit de tank niet aan kan. Of dat de fiberring niet goed afdicht. Al loopt hij met de proefstand niet over en sluit het ventiel wel.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 14 mar 2015, 22:09

Carburateur monteren met een laagje benzine erin. Ook als je alleen het deksel monteert bij gemonteerde carburateur.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 19 mar 2015, 18:17

Hij blijft nog steeds overlopen tijdens het starten en dan verzuipt de zaak... elke keer de bougies eruit om te drogen... gaat vervelen nu. Zal es opzoek naar een andere HB vergaser, die er nu op zit is opgeboord, maar wat er mee aan de hand is... geen idee...

Plaats reactie