traag aftoeren valse lucht of verwacht ik gewoon teveel??
traag aftoeren valse lucht of verwacht ik gewoon teveel??
Goedemiddag !
Ik heb de onsteking afgesteld van mijn Himmelblauer,
start nu binnen 3 omwentelingen , (6volter) loopt op mijn toerenteller
op 2 stationair , dat zou lager kunnen maar ik vind dit prettig.
Alleen het aftoeren bv. Als ik op een verkeerslicht aanrijd met de koppeling in (versn. 1-3)
Lijkt mij wat traag , wat is voor zover mogelijk bij trabant "normaal"??
Grtn Jos
Ik heb de onsteking afgesteld van mijn Himmelblauer,
start nu binnen 3 omwentelingen , (6volter) loopt op mijn toerenteller
op 2 stationair , dat zou lager kunnen maar ik vind dit prettig.
Alleen het aftoeren bv. Als ik op een verkeerslicht aanrijd met de koppeling in (versn. 1-3)
Lijkt mij wat traag , wat is voor zover mogelijk bij trabant "normaal"??
Grtn Jos
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft
Re: traag aftoeren valse lucht of verwacht ik gewoon teveel?
Mijn eerste gedachte is dat de caburateur dan nog afgesteld moet worden. Luchtstelschroef.
- trabant601
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
- Locatie: Soest
Re: traag aftoeren valse lucht of verwacht ik gewoon teveel?
op hoe veel heb je de ontsteking af gesteld .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Re: traag aftoeren valse lucht of verwacht ik gewoon teveel?
Het probleem is al weg , beetje vet op de gaskabel doet wonderen,
Nu is mijn dynamo lampje weer aangegaan , heb de 10km naar huis er mee gered.
Van het weekend maar weer even kijken , en anders maar weer een andere...
Nu is mijn dynamo lampje weer aangegaan , heb de 10km naar huis er mee gered.
Van het weekend maar weer even kijken , en anders maar weer een andere...
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft
Re: traag aftoeren valse lucht of verwacht ik gewoon teveel?
Even bij de accu doormeten of bij gasgeven de laadstroom ook naar 14V gaat (12V-dynamo?).
Kan zijn dat het kabeltje naar het controlelampje brak of losgeschoten is.
Kan zijn dat het kabeltje naar het controlelampje brak of losgeschoten is.
Re: traag aftoeren valse lucht of verwacht ik gewoon teveel?
Of doorgebrand omdat ie te dicht langs iets warms loopt, je zou niet de eerste zijn. Het klinkt iig alsof het de blauwe kabel is. deze kun je eenvoudig nieuw leggen.
Re: traag aftoeren valse lucht of verwacht ik gewoon teveel?
Ik heb nog een 6v Evan ,
ik denk dat de laadstroom dan ergens tussen de 7en8 v. Zal liggen??
En de gereden afstand was maar 5km , maar met verkeerslichten enz enz.
Ik zal zo eens de bedrading controleren , maar eerst effe meten..
ik denk dat de laadstroom dan ergens tussen de 7en8 v. Zal liggen??
En de gereden afstand was maar 5km , maar met verkeerslichten enz enz.
Ik zal zo eens de bedrading controleren , maar eerst effe meten..
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft
Re: traag aftoeren valse lucht of verwacht ik gewoon teveel?
De 6 V heeft een gelijkstroomdynamo. Het is volkomen normaal dat het laadstroomlampje oplicht bij stationair. Nix aan doen!
Als je het erg irritant vindt , kan je je stationair iets hoger zetten... maar wat beter is...
Als je het erg irritant vindt , kan je je stationair iets hoger zetten... maar wat beter is...

Valves! Who needs Valves?
Re: traag aftoeren valse lucht of verwacht ik gewoon teveel?
Was niet bij stationair Erik , maar ik heb alles even nagelopen en schoongemaakt,
En het werkt weer naar behoren gelukkig !
En het werkt weer naar behoren gelukkig !
Trabant, kleinwagen mit großer zukunft
Re: traag aftoeren valse lucht of verwacht ik gewoon teveel?
Aha... net dat beetje extra aandacht wat een 6 volter nodig heeft 

Valves! Who needs Valves?