Warme motor start niet.

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Warme motor start niet.

Bericht door eeuwige_student » 01 aug 2014, 20:16

Mijn limo heeft een irritant probleem. Als de motor warm is en ik deze na een paar minuten wil starten slaat hij bijna niet aan. Iedere keer is het de vraag of de accu het lang genoeg volhoudt. Na een paar minuten slaat hij meestal aan. Wat heb ik gecontroleerd?
-de vlotterhoogte
-de vlotternaald
- de kleur van de bougies (reebruin)
-co2 schroef

Het effect, geen verschil. Bij warme motor start die nog steeds niet. Wel heb ik toen de bougies eruit gehaald. Deze waren droog en er leek niks verzopen.
Gisteren heb ik de hele carburateur uit elkaar gehaald. Daarwas niks aan te merken. Daarna nog de bougies goed bekeken. De afstand tussen de punten was te ruim. Verder zaten ze er al een +/- 8.000km in. Dus heb ik ze vervangen door nieuwe. Binnenkort eens een testritje maken om te kijken of het nu werkt. Iemand nog andere ideeën? Het blokje heeft nu 11.000 km gerden, ebza, bj 1990.

Haiko
moderator

Re: Warme motor start niet.

Bericht door Haiko » 01 aug 2014, 20:46

Sparvergaser zeker? Pedaal helemaal intrappen en dan starten. Met minn 353er jikov heb
ik dat ook wel eens.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Evan_s

Bericht door Evan_s » 01 aug 2014, 20:53

Vapour-lock inderdaad. Zit het isolatieplaatje wel tussen de 2 pakkingen?

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 01 aug 2014, 21:39

Ja zit er tussen. En geen haar op mijn hoofd die met een sparvergaser wil rijden. Verder heb ik alle varianten met gas en choke al geprobeerd zonder succes. Daarnaast zou die ook gewoon zonder trucjes het moeten doen.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 01 aug 2014, 22:32

Vonk controleren bij warme motor --> moet een dikke witte/blauwe vonk zijn.

Aanduwen bij warme motor --> start dan wel makkelijk?

De dikke pluskabel nalopen, contacten hiervan schoonmaken. Zelfde geldt voor de massakabel. Eventueel kun je beide (om te testen) vervangen door startkabels.

jeroen76

Bericht door jeroen76 » 01 aug 2014, 22:39

:lol: dat probleem heb ik hier ook gehad met een paar Grolsch bobines van evan was dit probleem verholpen !! als de motor koud was starten en lopen maar als het blokje warm was sloeg de motor niet meer aan of zeer moeilijk

p60k

Bericht door p60k » 02 aug 2014, 06:43

Klinkt idd als de isolatorplaat en de carburateur daar zou ik ook het eerste aan denken. Maar het probleem met de kabels heb ik ook wel eens gehad, die aluminium + en massakabels komen nergens meer in. Als na een poosje starten je massa kabel warm wordt is het helemaal helder. dr uit met dat ding.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 02 aug 2014, 09:35

De kabels vind ik in eerste instantie niet verdacht gelet op het bouwjaar van de kabels (1990) en het feit dat deze altijd droog binne hebben gestaan en slechts weinig km hebben gedraaid. Ik heb goede hoop dst het vervangen van de bougies de oplossing is. Laatst kwam ik erachter dat de v-snaar erg slap stond waardoor de ventilator slipte. Mogelijk is het allemaal iets te heet geworden. Anders verdenk ik de ddr ontstoorset nog. Mogelijk zijn deze condensators slecht of geef de gaasommanteling van de bougieskabels een lekstroom.

Maar het wordt vervolgd zosnel ik tijd heb om een ritje te maken.

jeroen76

Bericht door jeroen76 » 02 aug 2014, 10:07

: ik heb ook alles vervangen in de tijd dat het probleem speelde carburateur pakkingen enz niets mocht toen helpen !!
als hij warm was kreeg ik hem bijna niet meer aan !
tot er hier op het forum een kwam dat ik maar eens naar de bobines moest kijken :roll:
ik dacht ook vonk is vonk gelul want ik had er al paar keer een flinke dreun van gehad en de vonk leek goed te zijn :shock: maar het bleek dat de bobines warm werden en dan niet meer voldoende vonk gaven
vervangen van deze bobines hebben het probleem voor mij verholpen

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 02 aug 2014, 11:55

De testrit en het starten erna ging goed. Dus vermoedelijk waren de bougies de oorzaak.

Plaats reactie