Warme motor start niet.

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Super 5 Devil

Re: Warme motor start niet.

Bericht door Super 5 Devil » 04 aug 2014, 16:10

Hmm.... ik heb dit probleem ook sinds pas. En nu ik erover na denk, heb ik een maand voor het probleem begon de bobines gewisseld om een ander probleem uit te sluiten. Nu heb ik nadien natuurlijk niet veel meer gereden en komt het probleem nu voor de dag. Ik weet al wat ik een van de komende avonden eens even ga proberen! :)

Ik dacht zelf ook nog even aan een hangende choke, maar dat lijkt het bij mij niet te zijn.
De vlotter kun je volgens mij uitsluiten als je de kraan eerder dichtzet dan dat je de auto uit zet. Dan blijft het niveau in het reservoir wat lager en als hij dan wel start, dan is er wat met de vlotter(naald) niet juist.

Ik zet nu in op de bobines. Thanks voor de tip.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 05 aug 2014, 06:35

Dit is dan ook de reden dat ik dit topic heb gestart. Ik had ook eerst de carburateur verdacht, totdat ik tot de conclusie kwam dat het iets anders moest zijn.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 05 okt 2014, 21:14

Gisteren met echte nieuwe bougies en luchtfilter boodschappen gedaan. Met warme motor starte hij zonder problemen. Dit bij iedere winkel. Blijkbaar kan ook een trabant niet zonder onderhoud....

ruton
moderator

Bericht door ruton » 05 okt 2014, 22:57

eeuwige_student schreef: luchtfoto
Dresseer de autocorrect van je telefoon eens...

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 06 okt 2014, 06:45

Het is weer een filter.

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 03 mei 2015, 22:55

Super 5 Devil schreef:Hmm.... ik heb dit probleem ook sinds pas. En nu ik erover na denk, heb ik een maand voor het probleem begon de bobines gewisseld om een ander probleem uit te sluiten. Nu heb ik nadien natuurlijk niet veel meer gereden en komt het probleem nu voor de dag. Ik weet al wat ik een van de komende avonden eens even ga proberen! :)

Ik dacht zelf ook nog even aan een hangende choke, maar dat lijkt het bij mij niet te zijn.
De vlotter kun je volgens mij uitsluiten als je de kraan eerder dichtzet dan dat je de auto uit zet. Dan blijft het niveau in het reservoir wat lager en als hij dan wel start, dan is er wat met de vlotter(naald) niet juist.

Ik zet nu in op de bobines. Thanks voor de tip.
Een ontiegelijke kick, maar wie weet heeft iemand er in de toekomst nog wat aan:
Na maanden ge-emmer met warm starten, lijkt het vandaag opeens opgelost. Ik heb nieuwe bougiekabels (siliconen met metalen doppen) en nieuwe bougies (Beru Isolator Spezial M14-225 0.6mm) geplaatst. Verder niks aangepast.
Bij nader inzien heb ik kennelijk enkele keren over het hoofd gezien dat de bougiekabel aan een kant niet goed was. Dit aan de kant waar hij in een bobine zat. Niet opgevallen met wisselen, omdat ik er vanuit ging dat er met die kabels niets mis was.
Warm starten doet hij nu weer prima, slaat ook koud veel beter aan, motor loopt "ronder", minder walm, beter doortrekken en veel mooier en vloeiender schakelen en gek genoeg ook veel minder uitlaatgeluid. Had ik dit maar eerder geweten... En dat voor maar iets van 2 tientjes...
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!

Plaats reactie