Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
ruton
moderator

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Bericht door ruton » 22 nov 2016, 16:24

rondjerijder schreef:Als dat tijdens het transport zou zijn gebeurd, heeft men er flink mee lopen smijten :shock: , lijkt me eerder een "vergeet puntje" van de leverancier. :P
Wel eens bij de post gewerkt?

Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 22 nov 2016, 19:30

rondjerijder schreef:Als dat tijdens het transport zou zijn gebeurd, heeft men er flink mee lopen smijten :shock:
Welkom bij postbezorging. Zelfs de sorteermachines zijn niet zachtzinnig met het spul.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 22 nov 2016, 20:46

Ik denk eerder dat het aan de kwaliteit van de vlotter ligt. De huidige productie is wat minder precies dan die in de DDR-tijd (en vermoedelijk wel veel goedkoper).

rondjerijder

Bericht door rondjerijder » 23 nov 2016, 15:39

Nooit bij de post gewerkt, wel ervoor.
Vertel mij wat over sorteer machines, mijn vervroegingsveertjes zijn er waarschijnlijk door verdwenen en ik hoop dat de zaak goed vastgelopen is en wel zo dat de monteurs er een eeuwigheid mee bezig zijn geweest. :evil:
Maar als een lipje zou verbuigen door een onbeschoft behandeling van de post zal er van de rest van de carburateur ook welhaast naar z'n grootje moeten zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat de namaak vlotters van doorgerot pisbakken ijzer zijn gemaakt, ik heb er al drie in handen gehad die lek waren maar of dit namaak was weet ik niet.

jshuiting

Bericht door jshuiting » 23 nov 2016, 20:39

Vlotter staat nu goed, vlotternaald dicht af, KMVA geeft ook geen gebruik aan wanneer de motor uit staat, weer geen valse lucht, geen reactie op de luchtstelschroef en stationairschroef, en natuurlijk nog steeds roken als de malle.

Voorafgesteld mijn reet, zal TW eens bericht sturen, voor dat geld mag je toch zeker wel wat verwachten.

Maar als het de vlotter niet is, en alles is mooi dicht, kan de afstelling er dan inderdaad voor zorgen dat hij totaal niet stationair wil draaien?
Onder de 2000 toeren valt hij plots dood, niks geen rare bijgeluiden behalve de teur die tevergeefs lucht aanzuigt..

Zal dan toch een maandag ochtend teur zijn geweest. :evil:
Viertakt sind zwei zu viel!

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 23 nov 2016, 22:28

Klinkt als een verstopte sproeier....

rondjerijder

Bericht door rondjerijder » 24 nov 2016, 10:11

Voordat je ze bij TW helemaal verrot gaat schelden [waarvoor alle rede gezien de vlotter problematiek alleen al] kijk eens of er uberhaupt wel een leerlaufduse in zit en zo ja, wel de goede maat.
Even de stand en werking van de choke controleren, onder het motto " vertrouwen is goed, controle is beter "

jshuiting

Bericht door jshuiting » 24 nov 2016, 22:55

rondjerijder schreef:Voordat je ze bij TW helemaal verrot gaat schelden [waarvoor alle rede gezien de vlotter problematiek alleen al] kijk eens of er uberhaupt wel een leerlaufduse in zit en zo ja, wel de goede maat.
Even de stand en werking van de choke controleren, onder het motto " vertrouwen is goed, controle is beter "
Ik heb voor mijn eigen bestwil nog geen mail naar hun toegestuurd :lol:

Ik kan overigens de sproeier maten nergens vinden, behalve in een pools word documentje.
De maten die ik in mijn teur tegenkwam :

Hauptduse 115
Hauptluftduse 150
Leerlaufduse 45
Starterduse 120

Choke heb ik opengehaald, kon er om eerlijk te zijn geen kaas van maken, heb zo geen kennis van hoe dit in mekaar hoort te zitten.
Vond het overigens wel vreemd dat er geen pakking tussen zat, maar dit zal wel zo horen?

Sproeiers voor de zekerheid ook schoongemaakt, maar hier zat geen zichtbare vervuiling in.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 24 nov 2016, 23:29

Onderaan deze bladzijde staan de sproeiermaten van de 28HB2-carburateurs. Meer Technik-Texte staan hier en in deze tabel lees ik dat de HB3-1 in januari 1981 een stationairmengselsproeier 100 kreeg.
Verder lees ik hier dat de Düsenbestückung van de HB4-1 met die van de HB3-1 'identisch' is, dus als je die vindt heb je die van de HB3 ook.

je hebt toch wel een HB3? De enige complete trabantcarburateurs die ik bij TrabantWelt vind, zijn de 28HB2-7 en de 28H1-1. Geen 28HB3.
Waar zit de stationairstelschroef? Zit die rechtop achterop de aanzuigbuis, waar je er niet bij kunt zonder je handen aan de uitlaat te verbranden of zit die schuin boven de vlotterkamer?

jshuiting

Bericht door jshuiting » 25 nov 2016, 19:02

Bizar, is inderdaad een HB2-7, zou ik zo niet weten hoe ik bij 3-1 kom.. :oops:

Dan zou ik nog ergens een leerlaufluftduse moeten hebben van 150, zit deze toevallig op het kanaal van de luchtstelschroef?
Meende namelijk dat dit een 120 was.

Plaats reactie