Het is nu 17 dec 2018, 18:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 maart 2018, 00:18 

Stekkertje eraf, even eruit draaien en dan moet je hem kunnen testen. Tis niet meer dan een magneetventieltje.
Probleem is dat het spoeltje er in wel eens oververhit kan raken en dan brand het gewoon door en kun je hem weggooien.

Als dit probleem ineens verholpen is na het vervangen en opschuren van het stekkertje is het gewoon de stationair afslagklep geweest die te weinig stoom kreeg door een zwakke verbinding.

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 maart 2018, 22:19 
moderator

Ff iets anders, volgens mij moet je de choke bij de 1.1 toch bedienen door deze voor het starten een keer het gas tot de bodem in te trappen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 maart 2018, 23:10 

eeuwige_student schreef:
Ff iets anders, volgens mij moet je de choke bij de 1.1 toch bedienen door deze voor het starten een keer het gas tot de bodem in te trappen?

Klopt, Die schakel je zo in. In principe werkt de choke hetzelfde als eentje met de hand. Maar je hoeft m alleen in te schakelen. Uitschakelen gaat vanzelf. Halfautomaat dus.

Maar je kunt het choke klepje zelf ook dichthouden om te voorkomen dat die open gaat op de normale manier. Zelfde idee als een handmatige choke gewoon geactiveerd laten zegmaar.
Zorgt voor extra benzinetoevoer en minder lucht-aanvoer waardoor een eventueel benzine-aanvoerprobleem opgespoord kan worden. Zolang je niet rijdt kan dit dus gewoon.
De automatische choke de-activeren is wat meer werk en kan als je het verkeerd doet ook nog mis gaan.

Stationair-afslagklep is enkel bedoeld om de auto af te laten slaan op moment dat je de motor uitzet via het contact. Maar als die niet of slecht werkt. Loopt de auto stationair niet of nauwelijks.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 23:14 

Helaas.. vanavond weer gestart en dan loopt hij niet meer stationair..

Enige idee waar deze willekeur vandaan kan komen? Ik heb nog geen tijd gehad om hem te demonteren, ga ik zaterdag even doen, misschien vuiligheid o.i.d.?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2018, 12:57 

Zojuist afslagklep gedemonteerd en getest.
Als ik het palletje dichtzet (dat ie zo lang mogelijk is zeg maar) klikt hij netjes terug als ik de massa aanraak.
Vervolgens klikt hij niet meer naar buiten.

Is dat de bedoeling? Hij gaat dus niet heen en weer, maar alleen dicht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2018, 16:28 

Als aanvulling lijkt de choke het niet te doen. Als ik het gas helemaal in trap (voor het starten) gebeurd er niets met het klepje.
Hij staat standaard half dicht, na een rit waar hij warm wordt staat hij wel helemaal open, dus dat werkt dan weer wel..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2018, 20:47 

Dus de choke werkt wel (want klepje gaat automatisch weer open met warmte), maar je trapt het pedaal niet ver genoeg in, of de gaskabel is lam of niet goed meer afgesteld
Ook kan er een mechanisch deel op de carb zoals een veer niet meer goed werken.
In een enkel geval is de choke er ooit afgehaald en niet goed terug gezet, waardoor het klepje niet kan sluiten (hij staat trouwens in de dichte stand nog steeds op een kiertje, anders is het een killing choke (komt er ook geen lucht meer in de carb)
Afhankelijk van de buitentemperatuur is die stand trouwens ook verschillend. Want het bimetaaltje reageert op de temperatuur van de koelvloeistof dus ook voor de startstand zegmaar.

Die afslagklep zou in principe heen en weer moeten gaan. stroom erop moet ie bewegen, stroom eraf moet ie terugbewegen er zit bij sommige een veer in die dat doet.
Filmpje van een de werking en testmethode van een soortgelijk exemplaar:
https://www.youtube.com/watch?v=Px6DpOz1Phk

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2018, 13:20 

Wat betreft de choke klopt het :) Ik trapte niet ver genoeg, die werkt dus.

Dat filmpje van de afslagklep is waardevol! In mijn geval zal het veertje dan stuk zijn denk ik. Hij klikt nl. niet terug. Maar goed.. tijdens het rijden / stationair lopen zou dat geen probleem moeten zijn want als ik contact maak gaat hij wel open. Hij drukt hem alleen niet vanzelf dicht. Dan zou hij dus een beetje moeten na dieselen.

Dan de rubbervoet onder de carb, die heb ik er ook maar tussenuit gehaald om te bekijken. Als bijlage een serie foto's.
Veel droogte scheurtjes en een vreemde beschadiging, zoals je op 1 van de foto's ziet is er wat brandstof tussengekomen. Het spruitstuk was vrij smerig, die heb ik voorzichtig opgeschuurd om hem vlakker te maken en de boel weer gemonteerd.

Laatste bevinding is dat hij wel netjes stationair loopt maar nu op snelheid weer begint te stotteren...

Ik neig er naar om zowel de afslagklep als die voet te vervangen, dan is dat in elk geval uitgesloten.

Bedankt voor alle hulp trouwens!

Bijlagen:
3.jpg
3.jpg [ 71.83 KiB | 202 keer bekeken ]
2.jpg
2.jpg [ 67.77 KiB | 202 keer bekeken ]
1.jpg
1.jpg [ 111.56 KiB | 202 keer bekeken ]
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2018, 13:21 

En nog 3 foto's

Bijlagen:
WhatsApp Image 2018-03-25 at 11.01.31.jpg
WhatsApp Image 2018-03-25 at 11.01.31.jpg [ 74.53 KiB | 202 keer bekeken ]
WhatsApp Image 2018-03-2s5 at 11.01.28.jpg
WhatsApp Image 2018-03-2s5 at 11.01.28.jpg [ 126.7 KiB | 202 keer bekeken ]
WhatsApp Image 2018-03-25 at 11.01.18.jpg
WhatsApp Image 2018-03-25 at 11.01.18.jpg [ 81.22 KiB | 202 keer bekeken ]
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2018, 21:06 

Die voetpakking is inderdaad aan vervanging toe. Ik heb mijne helaas al verkocht na de ombouw. Gelukkig zijn ze nog nieuw te krijgen. maar je betaald je er wel blauw aan (40 - 60 euro exc duitse verzending)
Maar zoveel benzine onder de pakking? Weet je zeker dat de carb zelf niet lek is of de acceleratiepomp?

Mij lijkt een carbrevisie in dat geval ook op zn plaats. En dan ga je in totaliteit wel tegen een prijskaartje oplopen voor alle membranen, pakkingen en eventueel sproeiers te vervangen...

Dat kostenplaatje is trouwens ook de reden waarom ik op injectie rij, dat was uiteindelijk niet zoveel duurder voor mij omdat ik al een hoop had liggen (ik probeer je niet te overtuigen want ik heb nog geen 100% goed werkend systeem op dit moment) De carbs die ik heb liggen zijn helaas niet geschikt voor de 1.1 Alleen zijn de onderdelen uitwiselbaar.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]