28hb2-7

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Gebruikersavatar
oldschool
Berichten: 1137
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:17
Locatie: bocholtz

28hb2-7

Bericht door oldschool » 02 mar 2011, 21:38

Ik heb de 28hb2-7 ingebouwd, hoop de auto morgen te kunnen starten. Wat zijn jullie ervaringen met deze carburateur.

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4178
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: 28hb2-7

Bericht door eeuwige_student » 02 mar 2011, 21:52

Mijn ervaring is dat er weinig verschillen zitten tussen de verschillende 28hb2-x carburateurs. Het afstellen van het co-gehalte is een beetje lastig (makkelijker bij de 28 hb3-1 en de 28hb4-1). Verder is het een fijne carburateur om mee te rijden.

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: 28hb2-7

Bericht door Evan_s » 02 mar 2011, 21:55

Heeft de HB2-7 nog steeds de slecht bereikbare stationairmengselschroef?

Dat heeft mij iig doen besluiten m'n HB2-2 te vervangen door een HB4-1.

Gebruikersavatar
oldschool
Berichten: 1137
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:17
Locatie: bocholtz

Re: 28hb2-7

Bericht door oldschool » 02 mar 2011, 21:59

Volgens mij zit die zo dat je er best goed aankomt.

Gebruikersavatar
eeuwige_student
moderator
Berichten: 4178
Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
Locatie: Herten
Contacteer:

Re: 28hb2-7

Bericht door eeuwige_student » 02 mar 2011, 22:04

de hele 28hb2 reeks heeft de schroef achteraan zitten, die recht overeind staat. Bij de latere modellen zijn ze meestal geborgd met een veertje en kan je ze makkelijk met de hand verstellen. De oudere modellen zijn geborgd met een contramoer en lastiger bij te stellen. Een 28 hb3-1 of 28 hb 4-1 zijn met een schroevendraaier bij te stellen, doordat de stelschroef schuin erin zit.

Gebruikersavatar
oldschool
Berichten: 1137
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:17
Locatie: bocholtz

Re: 28hb2-7

Bericht door oldschool » 02 mar 2011, 22:09

Die van mij heeft al een veer. Is simpel bij te stellen.

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: 28hb2-7

Bericht door Evan_s » 02 mar 2011, 22:14

Dus nog steeds een ovenwant nodig om 'em goed af te stellen ;)

Ik heb die stelschroef ook nog wel eens gezien met 2 gaatjes aan de zijkant, boven. Dan scheelt het dat je bv. een breinaald kunt gebruiken om de schroef te verdraaien.

Gebruikersavatar
groest
Berichten: 777
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: 28hb2-7

Bericht door groest » 02 mar 2011, 22:22

Ik heb er nog zo'n stelschroef op zitten met een contra moer.

In de stelschroef zit bovenin een gaatje. Hier heb ik een stukje schroefdraad gezet met
aan beide zijden een moertje. Het steekt dus aan beide kanten even ver uit.
Met dit hulpstukje kun je makkelijker je afstel werk verrichten.
Het was Trabannekom

Gebruikersavatar
p60k
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 nov 2010, 15:00
Locatie: Harderwijk

Re: 28hb2-7

Bericht door p60k » 02 mar 2011, 23:19

Het is een hele goede caburateur stelschroef 1,5 slag open zetten vervolgens fine-tunen. De stoef is iets minder goed te bereiken bij het nieuwere type spruitstuk. Verder TOP-carb.

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4311
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: 28hb2-7

Bericht door ruton » 03 mar 2011, 01:24

Vergeet niet dat deze veelbesproken "stationairstelschroef", die bij de HB3 en HB4 modellen schuin boven de vlotterkamer zit, de benzine/lucht-verhouding bepaalt. HIj heet daarom Leerlaufgemischschraube.
De hoeveelheid van dat mengsel bepaal je met de aanslag van de gasklep, aan de andere kant van de aanzuigbuis.

Plaats reactie