28hb2-7

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
oldschool

Re: 28hb2-7

Bericht door oldschool » 04 mar 2011, 09:18

Ik ben hele tevreden met de nieuwe carb, maar als ik de motor stop zet en het kraantje open laat komen er een paar druppels benzine uit de vloteerkamer bij de overloop is dat normaal?

2802bartje

Bericht door 2802bartje » 04 mar 2011, 11:41

Kan je even makkelijk controleren. Dekseltje met vlotter even losmaken. Met je mond even door de benzineleidingingang blazen en checken of de vlotternaald nog goed afsluit. Daarbij controleren of de afstand tussen de vlotter en deksel in dichte toestand volgens het werkplaatshandboek is (11 mm volgens mij?).

Naald lek => even nieuwe plaatsen. Ding moet gewoon afsluiten.
Trabant 601 Limousine "Charlotte"

Evan_s

Bericht door Evan_s » 04 mar 2011, 14:31

http://trabant.forumup.com/viewtopic.ph ... um=trabant
oude forum schreef: Ik liep al een tijdje te prutsen met een slecht lopende Trabant. Omdat ik de oude lekker vlotter had gewisseld met een nieuwe maar deze niet volgens de Whims methode goed ingesteld kreeg vanmorgen de stand in de vlotterkamer ingesteld. Omdat dit nergens goed beschreven is deze kleine HOW TO zodat een ieder hier er ook wat aan heeft:

1. Niveau in vlotterkamer is bij de blockvergaser 22mm +/- 1,5 mm onder de rand van het dekseltje (dus onderkant dekseltje en bovenkant vlotterkamer zonder pakking);

2. Sproeier onderaan vlotterkamer losdraaien en demonteren. Benzine in vlotterkamer loopt er nu uit, vang dit dus op;

3. Dekselte vlotterkamer (3 schroefjes) verwijderen. Let op dat er nog benzine kan druppen via vlotterventiel;

4. In mijn geval heb ik een doorzichtig stukje slang (van de Eezibleed) gebruikt met een rubber dopje (Motorhaubepuffer: rust motorkap op). Dopje boor je een gaatje in. Liever iets te klein als te groot. Dopje past perfect in opening van de sproeier. Slang er indrukken en klaar is kees. In mijn geval dicht het perfect af;

5. Dekseltje vlotter met vlottertje weer op de vlotterkamer plaatsen, zonder pakking. Ik heb iets zwaars op dekseltje gelegd zodat ik niet de schroefjes hoefde vast te draaien. Door gewicht van de benzineslang wipt het dekseltje er anders makkelijk af. Let op dat het vlottertje niet klemt!;

6. doorzichtige slangetje dicht langs vlotterkamer omhoog richten;

7. Benzinekraantje los (laten) draaien;

8. Als het goed is loopt de benzine nu in het slangetje en geeft hetzelfde niveau aan als in de vlotterkamer;

9. Bij mij zit een verdikking aan de buitenzijde van de vlotterkamer die precies 22mm onder de bovenkant zit. In mijn geval moet dus het niveau in het slangetje precies op de hoogte van de verdikking zijn.

10. Is het niveau in het slangetje te hoog of te laag: vlottertje bijbuigen en/of extra dichtingsringetje onder ventiel aanbrengen of verwijderen en opnieuw afmeten. Na elke meting even slangetje zo houden dat deze zo laag mogelijk hangt en de vlotterkamer dus via het slangetje geleegd wordt;

11. In mijn geval had ik geluk. Ik heb een ander vlottertje gemonteerd en het was precies goed. Buigen aan het vlottertje (scharnierpunt) moet je met beleid doen en niet teveel in een keer.

Voor meer duidelijkheid, zie de twee onderstaande foto's. Op de tweede foto zie je goed de verdikking van de vlotterkamer die ik als hulpmiddel gebruik. Deze zit in mijn geval precies op de goede hoogte.

Succes!

Afbeelding

Afbeelding

oldschool

Bericht door oldschool » 04 mar 2011, 17:05

Is het niet beter om de brandstofslangen met klemmen vast te zetten ipv plastic bindbandjes?

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 04 mar 2011, 17:15

neh, tie-wraps zijn tha bomb.

tie-wraps klinkt ook veel steviger als wanneer je "plastic bindbandjes" zegt, dat klinkt zo denegrerend :P
Afbeelding

oldschool

Bericht door oldschool » 04 mar 2011, 17:26

Geef mij toch maar goede slangenklemmen, die kun je tenminste nog een gebruiken en ik weet zeker dat het vastzit en nooit meer losgaat.

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 04 mar 2011, 17:32

ik was ook niet serieus :P
Afbeelding

Plaats reactie