Onderhoud aan het onderstel ! (2013)

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Onderhoud aan het onderstel ! (2013)

Bericht door eeuwige_student » 17 okt 2013, 20:17

Stukjes dorpel? De voorkeur heeft het om de hele dorpel te vervangen. Anders blijf je aan het oplappen. Maar ik moet toegeven dat ik de dorpel van mijn 601 kombi ook nog niet heb vervangen.

tijs

Bericht door tijs » 17 okt 2013, 21:29

normaal ben ik het met je eens hoor, al is het maar omdat ik echt niet van het netjes afwerken ben.
(en dan is een hele vervangen gewoon netter)
maar de rest van de dorel is gewoon echt in goede staat, ik denk dat ze de rest al eens vervangen hebben, en deze stukken toen hebben laten zitten. komt wel goed....

Maurits

Bericht door Maurits » 19 okt 2013, 18:54

mel schreef:Ik lees tot mijn verbazing (of afschuw) hier dat de laatste posting over Onderhoud aan het onderstel ! (2013) stamt van vriend EricvG uit MAART/APRIL !!

Je gelooft het bijna niet ...................................

Helemaal nix geschreven - laat staan gedaan aan onderhoud aan het onderstel ?

En ik durf de weddenschap aan dat geen van jullie ook het smeerschema van de Trabant kennen,

laat staan vlak voor de vochtige Herfstdagen het onderstel hebben DOORGESMEERD (A1; B3 ... klik op de foto !).... :o

En natuurlijk nu ook te laat zijn met Hohlraum Kunservierung ..... en dan weet je wat je over twee jaar te wachten (= repareren) staat ...

Brand los aub ! ;)
Genoeg gedaan en bijv. gesmeerd maar om nu elk frutseltje te vermelden op het forum...
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

mel

Bericht door mel » 23 okt 2013, 16:40

Klopt Herr Vergaserdoktor ! :D Jij en ik weten dat wel ...

Maar dacht een aantal Kumpels hier wakker te kunnen schokken .... maar zie dat er nauwelijks reactie is/komt.

Een vroege Winterslaap is nu al begonnen lijkt het ... zonder die paar essentiële smeerpunten (bussen) nu te hebben volgepropt...

Zal wel weer lekker sturen straks in Maart ... :ugeek:

Komen ze er ook achter dat de inlaat van de Vergaser alweer in de Zomerstand staat ...

Maurits

Bericht door Maurits » 23 okt 2013, 16:52

Laten we hopen dat de meeste mensen wel zo slim zijn om voor < € 20,- een vetspuit met vetpatroon aan te schaffen en die smeerpunten zo'n 2x/jaar een goed door te smeren. Om de prijs van zo'n spuit en zo'n patroon hoef je het echt niet te laten.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

ruton
moderator

Bericht door ruton » 23 okt 2013, 17:42

mel schreef:Komen ze er ook achter dat de inlaat van de Vergaser alweer in de Zomerstand staat ...
Luchtfilter, Mel, luchtfilter.

ErikvG

Bericht door ErikvG » 27 okt 2013, 18:18

Oh ja! Het zijn de bandenwisselweken!

De Volvo heeft de tweede helft van de zomer heel veel aandacht gevraagd waardoor aan de Trabant niet heel veel gebeurt is. De onderkant stond wel op het programma om schoon te krabben en te conserveren maar dat is er even niet van gekomen. Wel tussendoor nog een stofhoes vervangen... inderdaad een handig ding, zo'n vetspuit :)
Valves! Who needs Valves?

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 17 nov 2013, 17:57

mijn 601 staat al een tijdlang in de garage... ik zal hem in de kerstvakantie als daily gaan gebruiken, dan gaat de 353 naar binnen voor een grote beurt (ook onderstel, Mel).
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

p60k

Bericht door p60k » 17 nov 2013, 22:58

Afgelopen weekend de Trabant de holle ruimtes, deuren en wielkast en dergelijk voorzien van "Mike Sanders" -vet. Die kan er weer een aantal jaartjes tegen aan.

kristian

Bericht door kristian » 19 nov 2013, 22:46

Mijn Trabant staat 's winters lekker in de garage. Op droge dagen probeer ik wel geregeld een ritje te maken want stilstaan is voor de techniek niet goed. Remcylinders gaan nu alweer 3 jaar mee. Wel dit jaar (alweer) een professioneel gereviseerde hbz gemonteerd.
De bussen/stuurhuis/handremkabels heb ik netjes gesmeerd, met mijn kilometrage is 1 keer per jaar wel voldoende.

Verder heb ik geinvesteerd in een goede luchtontvochtiger in de garage. Doordat de luchtvochtigheid contant laag blijft, minder last van roestvorming. Had nog weleens dat de koppelingsplaten vastgeroest waren, dat is nu waarschijnlijk verleden tijd.

Ik heb in principe alles al wel vervangen aan mijn Trabant. Goed bijhouden volstaat nu.

Plaats reactie