Het is nu 21 nov 2018, 14:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 feb 2017, 20:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1304
Woonplaats: Echt
Welke delen van het systeem zijn nu nieuw of schoongemaakt?
Schoonmaken alleen is niet altijd voldoende overigens.

Wellicht kunnen deze tekeningen helpen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zijn ook systemen voorzien van reduceerventielen naar de achterkant toe.

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017, 02:03 
Offline

Geregistreerd: 02 aug 2014, 19:11
Berichten: 79
remslangen achter zijn nieuw. voor slangen nieuw. verdeler aan de hoofdremcilinder is schoongemaakt is niks aan te zien. voor en achter nieuwe remcilinders schoenen en veertjes. afstandhoudertjes voor de schoenen zijn goed gangbaar. laatst nog eens ontlucht maar dat was goed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017, 02:09 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3893
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
En de leidingen? De lengtes van de buisjes staan hier

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017, 05:03 
Offline

Geregistreerd: 02 aug 2014, 19:11
Berichten: 79
de leidingen heb ik alleen doorgeblazen en met ontvetter erdoorheen schoongemaakt. maar dat die verstopt zitten lijkt me erg onwaarschijnlijk. vooral de betreffende rem waar het probleem zich voordoet. want hier zit maar een kort stukje leiding aan. dat is de kortste leiding van alle remmen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017, 12:37 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3893
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Doorblazen is nog geen vervangen. Slechter kan het er niet op worden, toch?
Kom op Thijs, zet hem op!

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017, 12:37 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3964
Woonplaats: Herten
Mijn laaste ideeën:
- is de vering nog goed? Als er een een zijde een veer gebroken is, kan die daar makkelijker in de vering gaan hangen, waardoor het tijdens het remmen voelt alsof hij trekt.
- idem voor de schokbrekers.

En zitten de zuigers los genoeg in de cilinders? Met een foute boring kunnen die ook klemmen.


Laatste mogelijkheid, zit er wel het juiste type ankerplaat op? Indien de er twee linker of twee rechter platen opzitten, gaat het ook fout omdat een kant wel "hapt" en de andere kant niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017, 13:14 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4176
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
of zitten de remcylinders verkeerd om gemonteerd? Linker op rechts enzo?

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017, 14:04 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3893
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
We beginnen nu weer van voor af aan te raden. Zijn er eigenlijk al foto's van de ankerplaat (en eventueel van de verbindingen met leidingen en slangen) in dit draadje geplaatst?

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 feb 2017, 18:39 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4176
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
Laat iemand die ervaring mee heeft er gewoon even naar kijken, 2 zien meer dan 1...

foto's... zou kunnen, maar ook daarop zie je niet alles...

uit welke buurt komt Thijs?

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 feb 2017, 01:07 
Offline

Geregistreerd: 02 aug 2014, 19:11
Berichten: 79
fotos had ik geloof ik geplaatst maar dat had ik ook al gecontroleerd of inderdaad de cilinders aan de goede kant zitten. veren en alles zijn nieuw. morgen ga ik naar een kamaraad van me en gaan we nog eens kijken. mij lijkt dat er met zoveel remverschil toch een duidelijke oorzaak te vinden moet zijn. als we morgen niks kunnen vinden ga ik nieuwe leidingen bestellen maar ik betwijfel of dat de oplossing gaat worden. ik woon in oss trouwens :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling