Het is nu 21 jul 2018, 15:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 jun 2015, 18:27 
Offline

Geregistreerd: 10 jun 2015, 16:48
Berichten: 50
Woonplaats: Harmelen
De handelremkabel in de trommel beweegt evenveel als de andere kant die wel remt....
Probleem zit dus in de trommel.

Alles weer losgehaald en bij deze een foto. Bij het aantrekken van de handrem beweegt de
hefboom die aan de achterste schoen zit wel volledig mee, maar zet niets in beweging.
Lijkt erop als de remschoenen zo ver naar buiten staan dat het horizontale metalen deel
met de veer bovenop tekort is????

De remtrommel binnendiameter is <200 mm en de voering op remschoen is 5 mm
en is volgens spec.

Het metalen horizontale deel lijkt tekort ... meet tussen de 2 inhammen 9,2 cm
of ik heb verkeerde remschoenen? ( deze zaten op de auto )

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2015, 19:28 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3728
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Die 'Drucksteg' geeft wel vaker problemen. Er is een linker en een rechterkant. Maar hoofdstuk 6.4.3 van WHIMS komt ook niet verder dan: "8: Auf richtige Einbaulage des Drucksteges für die Handbremsbetätigung achten. : :x

Ik heb net even in mijn F42-doos gekeken: de handremhevel past in de lange sleuf van de Drucksteg. Die lange sleuf moet dus aan de achterkant zitten. De Drucksteg duwt dan de hevel richting de trommel, zodat die door de kabel de andere kant kan worden opgetrokken. Op jouw foto is die beweging niet meer mogelijk.

Het enige dat ik nu vanaf mijn toetsenbord kan zeggen is: probeer dat eens goed te pielen en op zijn plaats te vloeken. Er zijn gevallen bekend waar men ten einde raad in die Drucksteg is gaan zagen, maar dat zou niet nodig moeten zijn.

____________

En van een heel andere orde (maar nu je toch bezig bent):
Afbeelding
Die veerschoteltjes (Federteller, pijltjes 1) die bij de voorwielen de remschoenen tegen de ankerplaat duwen, kunnen goede diensten bewijzen bij de voorste remschoen van de achterrem. Kwestie van een 8mm gaatje door de ankerplaat boren en monteren en de remschoen zal niet meer tegen de wielbouten op de naaf bonken.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2015, 19:38 
Offline

Geregistreerd: 10 jun 2015, 16:48
Berichten: 50
Woonplaats: Harmelen
Overigens heb ik geen remschoen waarbij - zoals bij de afbeelding die jij stuurde - de hefboom van de handrem
aan de remschoen in de remcilinder valt.

Zou dat t probleem zijn? Verkeerde remschoenen?

En ja ... dat kantelen van die voorste maakte ik me ook al zorgen over ... bij mn Golf 1 ooit zaten
die veertjes.

Zijn er meer foto's voorhanden van de juiste remschoenen?

Wordt nog hard werken voor de APK a.s. vrijdag!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2015, 19:47 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3728
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Haal de spanning van de handremkabel, schroef eens het ontluchtingsventiel van de remcilinder los en duw de remschoenen dan tegen elkaar. Uiteraard met de automatische bijstelling ook weer naar het midden geduwd. Dat is een truc voor als de trommel niet wil passen, maar wellicht dat het hier ook soelaas biedt.

(Als je geen extra veerschoteltjes hebt, kun je bij de montage van de remschoenen de onderkant van de schoenen met een schroevendraaier er achter zoveel mogelijk naar je toe trekken zodat ze zoveel mogelijk naar achter kantelen. Alle kleine beetjes helpen.)

En je remschoen lijken mij de goede.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2015, 19:57 
Offline

Geregistreerd: 10 jun 2015, 16:48
Berichten: 50
Woonplaats: Harmelen
Ik denk dat dat niet helpt .. zodra ik dan rem zal het zich weer naar buiten stellen en dan zijn we terug bij af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2015, 20:00 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3728
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Verder dan de trommel kan het niet naar buiten. De bijstelling geeft genoeg speling, het palletje is smaller dan de sleuf.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2015, 20:05 
Offline

Geregistreerd: 10 jun 2015, 16:48
Berichten: 50
Woonplaats: Harmelen
Ik denk dat t de hefboom van de remschoen is ... die is ook vrij recht en op de plaatjes die ik zie zijn ze
beetje gekromd om de wielnaaf. Oftewel verkeerde remschoenen.

Zou bijna de andere kant loshalen, maar dat is zo'n giga klus met de vastzittende naaf ....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2015, 20:10 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3728
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Vroeg of laat zal die toch ook eens los moeten, al is het maar om de boel schoon te maken.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2015, 20:18 
Offline

Geregistreerd: 10 jun 2015, 16:48
Berichten: 50
Woonplaats: Harmelen
Afbeelding

Dit lijken de goede te zijn ... ik ga even mijne weer loshalen en op de foto zetten ....

Afbeelding

Zijn anders he?


Laatst bijgewerkt door Eggbird66 op 16 jun 2015, 20:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2015, 20:27 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3728
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Er zijn inderdaad verschillen. Om je een idee te geven: mijn collectie HiLi-remschoenen.
Afbeelding
Jaren geleden ook eens een dergelijk gedonder gehad, herinner ik me nu weer. Ik geloof dat ik toen van ellende de oude remschoen er maar weer op heb gezet...

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling