Het is nu 24 apr 2018, 05:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 okt 2016, 16:08 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3625
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Super 5 Devil schreef:
Hahha, nee in de naaf zit een sleuf. De cilindrische as is helemaal glad, maar ik zie wel dat er ooit ergens wat gebeurt is, dus dat daar dat nokje afgebroken is.
Ik zal proberen een foto te maken.

oeps. Ik verkeerde in de veronderstelling dat de sleuf in de asstomp zat. Vond dat al zo raar*.
Wil je de korte versie voor hoe nu verder?
Beide wiellagers (6206 c2) en de asstomp vervangen. Bij beschadiging ook de naaf.


*Het heeft wel ooit zo bestaan, maar dat was echt in de jaren stillekes

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 okt 2016, 16:49 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3883
Woonplaats: Herten
http://www.ldm-tuning.de/artikel-999.htm

Hier zie je hoe het moet zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 okt 2016, 18:02 
Offline

Geregistreerd: 03 feb 2011, 23:14
Berichten: 279
Woonplaats: Uden (Noord-Brabant)
Ja, precies. Alleen dan mis ik dat ronde wratje wat er op die asstomp zit. Ik heb het ook niet teruggevonden in mijn naaf of remtrommel of ergens anders verstopt bij de remmerij. Gelukkig misschien, anders had het nog meer vernield.

Ik ga dus nu maar een nieuwe asstomp (cilindrisch) kopen. Nieuwe gesloten lagers heb ik van de week via Wilfred geregeld. Moet ik nog wat hebben? Simmeringen of zo? Het gaat voor mij de eerste keer zijn, dat ik die as loshaal en vervangen. Idem voor de wiellagers.
Ik zie er wel een beetje tegenop eigenlijk.

_________________
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 okt 2016, 18:03 
Offline

Geregistreerd: 03 feb 2011, 23:14
Berichten: 279
Woonplaats: Uden (Noord-Brabant)
Temeer omdat WHIMS hier niet heel erg duidelijk in is met plaatjes en tekst in mijn beleving. Misschien is het wel zo simpel, dat het niet meer tekst en plaatjes vraagt. Ik ga er achter komen...

_________________
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 okt 2016, 18:49 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3625
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Super 5 Devil schreef:
Ik ga dus nu maar een nieuwe asstomp (cilindrisch) kopen. Nieuwe gesloten lagers heb ik van de week via Wilfred geregeld. Moet ik nog wat hebben? Simmeringen of zo?
Nieuwe keerring: Wellendichtring D 48 x 62 x 8 S1 (F22-15) Die moet ik nog hebben liggen, maar ik kom net onder de douche vandaan, de haren zijn nog nat, dus als je het niet erg vindt stel ik contact met de onder andere net zo stoffige en zwart afgevende dozen verstopte F22-doos voor vanavond even uit. Maakt voor de posterijen toch niet uit.
Citaat:
Het gaat voor mij de eerste keer zijn, dat ik die as loshaal en vervang. Idem voor de wiellagers.
Ik zie er wel een beetje tegenop eigenlijk.
Lees die op blz 2 genoemde novelle er nog eens op na. Heus, hij vreet je niet op. Ik heb het ook kunnen navertellen.

O, en haal die plastic/rubberen afdichtdop Schutzkappe F22-9 nu alvast even los en kijk of die te hergebruiken is. Zo niet moet die ook nieuw. Maak ook alvast de hele wielkast schoon. Wat er niet aan vuil opzit, kan ook niet in je werk vallen. Laadt de lamp op. Controleer de koffievoorraad. Schokbrekerbevestiging onder moet ook los.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 okt 2016, 19:50 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3883
Woonplaats: Herten
Als je gesloten lagers hebt, is een keerring niet nodig. De dichtende kwaliteit van de kap aan de achterkant mag dan ook minder zijn. Je kan voor de zekerheid een keer na monteren ml-tectyl op de naden van de kap spuiten, dan is die ook wel dicht.

Het belangrijkste is om de druk bij het monteren op de binnenring van het lager toe te passen en niet op de buitenring, daar kunnen ze niet tegen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 okt 2016, 19:52 
Offline

Geregistreerd: 03 feb 2011, 23:14
Berichten: 279
Woonplaats: Uden (Noord-Brabant)
Ik wist dat ik die PDF ergens gezien had. Ooit. Bij het verzamelen van allerlei documentatie. Ik weet ook vrij zeker dat ik hem geprint in de documentatiemap heb. Echter, net verhuisd dus die doos is nog niet boven water...

Ik ga gewoon beginnen. Rijden doe ik in de winter toch niet, dus heb de tijd :-)

_________________
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling