Het is nu 20 aug 2018, 02:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Sturzkorrektur
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017, 16:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2016, 18:38
Berichten: 346
Woonplaats: Groninger Veenkoloniën
Onze karretjes hebben van nature allen wat positieve camber wat de wegligging en slijtage van de banden niet echt ten goede komt.
Om dit wat op te lossen heb ik eens gekeken wat een "Sturzkorrektur" kost en welke te verkrijgen zijn.
Trabantwelt.de heeft twee verschillende, één van 18mm en één van 38mm.
Heeft iemand één van deze, of beide, al eens geprobeerd en hoe ziet het er dan uit ?
Het gaat me minder om de "looks" en meer om het praktische voordeel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sturzkorrektur
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017, 17:03 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3777
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Had je niet al eens geprobeerd een Limo-bladveer onder een Kombi te schroeven?
En anders: kijk eens of dat rubber, waar de uiteinden van de bladveer op rusten, dunner kan.
Al zet je zo eigenlijk niet de onderkant van de wielen naar buiten, maar maak je de auto achteren wat lager.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sturzkorrektur
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017, 17:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2016, 18:38
Berichten: 346
Woonplaats: Groninger Veenkoloniën
Ik wilde eigenlijk niet verlagen of verhogen, alleen de camber iets meer negatief.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sturzkorrektur
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017, 17:43 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3777
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Dat begrijp ik. Zeker bij de Kombi zie je al snel een stuk dak in je binnenspiegel, dat hoeft echt niet meer te worden.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sturzkorrektur
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017, 19:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1205
Woonplaats: Echt
een 1.1 heeft geen bladveren en hetzelfde "probleem" met betrekking tot positief camber.
Sturzkorrektur zorgt trouwens ook lichtelijk voor een verlaging aan de achterzijde. Al is dit minimaal.

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sturzkorrektur
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017, 19:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2016, 18:38
Berichten: 346
Woonplaats: Groninger Veenkoloniën
Zojuist van Theo Gros vernomen dat een correctie ook met "Lagerschale für Dreieckslenker" mogelijk is, iemand ervaring hiermee ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sturzkorrektur
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017, 20:00 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3777
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
rondjerijder schreef:
"Lagerschale für Dreieckslenker"
Afbeelding
Die Lagerschale is nummer 6.
In essentie zou je er een extra tussen de bodemplaat en rubber 5 kunnen lassen, weet niet of gros dat bedoelt?
En dat is eigenlijk ook wat die Stürzkorrektursetjes doen.

Edit: En vergeet niet dat het schroefdraad daar afwijkend is!

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sturzkorrektur
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017, 20:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2016, 18:38
Berichten: 346
Woonplaats: Groninger Veenkoloniën
Ik denk dat Theo dit ook zo bedoelt, heb er vier besteld en kan dus wat testen met 1 of 2 er tussen.
Moet alleen nog langere bouten vinden met treksterkte 10.9. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sturzkorrektur
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017, 21:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 21:17
Berichten: 1137
Woonplaats: bocholtz
rondjerijder schreef:
Onze karretjes hebben van nature allen wat positieve camber wat de wegligging en slijtage van de banden niet echt ten goede komt.
Om dit wat op te lossen heb ik eens gekeken wat een "Sturzkorrektur" kost en welke te verkrijgen zijn.
Trabantwelt.de heeft twee verschillende, één van 18mm en één van 38mm.
Heeft iemand één van deze, of beide, al eens geprobeerd en hoe ziet het er dan uit ?
Het gaat me minder om de "looks" en meer om het praktische voordeel.

Ik heb die van 38 millimeter, alleen heb ik ze niet gekocht maar zelf gedraaid, ben er heel erg tevreden mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Sturzkorrektur
BerichtGeplaatst: 29 jan 2017, 22:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2016, 18:38
Berichten: 346
Woonplaats: Groninger Veenkoloniën
Citaat:
Ik heb die van 38 millimeter, alleen heb ik ze niet gekocht maar zelf gedraaid, ben er heel erg tevreden mee.

Hieraan heb ik ook al gedacht maar wil eerst eens de schotels bekijken/testen.
Hoe heb je de langere bouten gevonden ?
Deze moeten een trekkracht hebben van 10.9 en ook nog eens bijzonder draad. :?
Heb je een foto met daarop de veranderde stand van de wielen ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling