remklauwen

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
gravety
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 nov 2010, 13:57
Locatie: Dronten

remklauwen

Bericht door gravety » 23 mar 2011, 13:30

Heey,

Long time no see ;)
het mooie weer komt er weer aan en heb weer een beetje vrije tijd om met mn trabi bezig te gaan!

Heeft er iemand "nieuwe" remklauwen liggen?
Of weet iemand welke van bijv VW ik het beste kan bestellen?

hoop dat jullie me kunnen helpen!

groetjes
Trabant 601 1972 (project under construction)
Golf MK1 Cabriolet 1979 (summer cruiser)
Citroen Berlingo 2007 ;) (daily driver)
Chrysler avenger 1979 (collectors item)
Saab 96 1976 (sleeping project)

danny-aua
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 nov 2010, 00:35
Locatie: Dinteloord

Re: remklauwen

Bericht door danny-aua » 23 mar 2011, 21:10

Ik neem aan dat je de conversie wil gaan doen op je 601?
In dat geval heb je een adapterplaat nodig en de remklauwen van een golf 1 of golf 1 cabrio.
Laat maar weten wat je precies wil doen en de adviezen stromen vanzelf
grtn

gravety
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 nov 2010, 13:57
Locatie: Dronten

Re: remklauwen

Bericht door gravety » 25 mar 2011, 16:13

ik heb er al schijfremmen op zitten. maar deze klauwen zijn niet netjes meer, dus of reviseren of nieuwe plaatsen.

dus gewoon golf 1 dan komt het goed, of is bijv golf 2 - 3 ook geschikt?

gr
Trabant 601 1972 (project under construction)
Golf MK1 Cabriolet 1979 (summer cruiser)
Citroen Berlingo 2007 ;) (daily driver)
Chrysler avenger 1979 (collectors item)
Saab 96 1976 (sleeping project)

danny-aua
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 nov 2010, 00:35
Locatie: Dinteloord

Re: remklauwen

Bericht door danny-aua » 25 mar 2011, 20:27

Pb

Gebruikersavatar
mel
Berichten: 1007
Lid geworden op: 12 dec 2010, 20:22

Re: remklauwen

Bericht door mel » 29 mar 2011, 17:09

Golf I GTI zoeken en dan geventileerde (dubbele) schijven monteren...

Denk er aan dat je de goede houders voor de remklauwen neemt, niet die grotere (deze heten CUP).

Anders heb je nog bollere velgen nodig en dat is niet mooi...
Bijlagen
IMG_2803.JPG
IMG_2802.JPG
IMG_0261.JPG

Gebruikersavatar
TrabiFreak
moderator
Berichten: 614
Lid geworden op: 14 nov 2010, 23:59
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: remklauwen

Bericht door TrabiFreak » 31 mar 2011, 17:26

Mel, wat bedoel je met bollere velgen?
Bedoel je dat een bredere CUP verder naar buiten komt, waardoor je velg-hart verder naar buiten moet staan (dus een grotere ET waarde)?

Greetz, Jan Jeroen
Afbeelding

gravety
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 nov 2010, 13:57
Locatie: Dronten

Re: remklauwen

Bericht door gravety » 31 mar 2011, 20:22

geventileerde schijven zien er inderdaad goed uit!

ik heb nu gewoon enkele schijven.
Trabant 601 1972 (project under construction)
Golf MK1 Cabriolet 1979 (summer cruiser)
Citroen Berlingo 2007 ;) (daily driver)
Chrysler avenger 1979 (collectors item)
Saab 96 1976 (sleeping project)

gravety
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 nov 2010, 13:57
Locatie: Dronten

Re: remklauwen

Bericht door gravety » 01 apr 2011, 15:38

net even in de knutselschuur geweest waar de trabant staat.

volgens mij heb ik het zelfde setje als waar Mel de foto's van gepost heeft.

ik zal vanavond even fotos van de mijne posten.
Trabant 601 1972 (project under construction)
Golf MK1 Cabriolet 1979 (summer cruiser)
Citroen Berlingo 2007 ;) (daily driver)
Chrysler avenger 1979 (collectors item)
Saab 96 1976 (sleeping project)

Gebruikersavatar
groest
Berichten: 777
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: remklauwen

Bericht door groest » 01 apr 2011, 19:25

Hm, als je niet meer weet wat je hebt liggen, wordt het tijd voor een magazijn administratie :? ;)
Het was Trabannekom

Gebruikersavatar
mel
Berichten: 1007
Lid geworden op: 12 dec 2010, 20:22

Re: remklauwen

Bericht door mel » 01 apr 2011, 23:50

TrabiFreak schreef:Mel, wat bedoel je met bollere velgen?
Bedoel je dat een bredere CUP verder naar buiten komt, waardoor je velg-hart verder naar buiten moet staan (dus een grotere ET waarde)?

Greetz, Jan Jeroen
Als je de normale "beugels " neemt van VW moet de bolling in de velg = ET nog groter worden.

De "CUP" houders zijn veel sterker en hebben die buitenste rand niet (nodig) waardoor er een strakker wiel op kan...

Weet ook niet hoe ik het anders moet uitleggen... de "Cup" versie (onderste) is gewoon gemaakt voor mooiere montage...

En is dus moeilijker te koop en dus ook 2 x zo duur ! Maar wel de betere dus..... ;)
Bijlagen
IMG_6126.JPG
IMG_2207.JPG
IMG_2827.JPG

Gesloten