Het is nu 24 okt 2018, 00:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 aug 2013, 12:27 
Offline

Geregistreerd: 15 nov 2011, 12:07
Berichten: 492
Woonplaats: geldrop (bij eindhoven)
cool!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 aug 2013, 21:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 feb 2013, 11:49
Berichten: 298
Woonplaats: Donkerbroek
trabant601 schreef:
Franse auto's dat is geen auto .


Ik rij niet anders dan Franse auto's, beide Trabanten zijn bij mij dus zwaar in de minderheid. Laten we het er maar op houden dat smaken dus verschillen zoals ik al eerder zei.

_________________
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 aug 2013, 21:20 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3949
Woonplaats: Herten
Ce n'est pas une auto, c'est une voiture.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 maart 2015, 21:04 
Offline

Geregistreerd: 18 nov 2010, 19:07
Berichten: 1566
Woonplaats: Enschede
Een tijdje geleden de draagarmen, draagarmrubbers en spoorstangen van mijn westblik vervangen en daarna zelf uitgelijnd. Mijn nieuwe methode wil ik jullie niet onthouden.

Een eenvoudigere manier om zelf toe-/uitspoor af te stellen heb ik nog niet gezien. Balk met 2 hoekijzers. Ter hoogte van het midden van het wiel een dun spijkertje op het hoekijzer solderen of er een splitpen omheen vouwen (zoals ik gedaan heb).

Afbeelding

Plak een stukje tape aan de achterzijde van de band, zowel bij het linker als het rechterwiel. Hierop maak je een markering met het puntje van het spijkertje.

Afbeelding

Afbeelding

Na het markeren bij het linker en rechterwiel, duw je de auto een eindje naar voren zodat het stukje tape zich nu aan de voorzijde bevindt. De hoogte van de markering moet nu gelijk liggen aan de hoogte van het spijkertje. Zet aan één zijde van het wiel het spijkertje op een markering en aan de andere zijde kun je vervolgens het verschil in sporing meten tussen de voor- en achterzijde van het wiel:

Afbeelding

Door de spoorstangen te verdraaien maak je ze korter of langer, zo kun je de sporing afstellen. Ik heb het totale toespoor afgesteld op 2~3mm, dus 1~1,5mm toespoor per wiel. Als je de smaak eenmaal te pakken hebt is evt. rechtzetten van het stuur ook een eitje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 maart 2015, 21:23 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3949
Woonplaats: Herten
Deze methode wijkt niet veel af van de ddr methode.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling