bobine voor ebza

Werken je lampjes niet meer? Doet je ruitenwisser het niet? Vraag hier hulp !
Gebruikersavatar
oldschool
Berichten: 1137
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:17
Locatie: bocholtz

Re: bobine voor ebza

Bericht door oldschool » 25 mar 2011, 19:21

Moet je zelf weten, mijn mbza is ook stuk!! Ik wil die dingen niet meer, nu met de oude originele loopt ie weer als een zonnetje en een mbza tov een ebza, daar merk je ook verschil van!!

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: bobine voor ebza

Bericht door Evan_s » 25 mar 2011, 20:00

Klinkt niet goed. Ik schroef de originele weer terug.

Iemand interesse in 2 blauwe Bosch bobines? ;)

Gebruikersavatar
oldschool
Berichten: 1137
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:17
Locatie: bocholtz

Re: bobine voor ebza

Bericht door oldschool » 25 mar 2011, 20:03

Is je eigen keuze hoor!!

Gebruikersavatar
groest
Berichten: 777
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: bobine voor ebza

Bericht door groest » 25 mar 2011, 20:04

Orgineel, oud, laten zoals het was, is niet voor niets zo gemaakt, het een is op het ander afgestemd, zijn zo de gedachten die ik erbij heb.
Het was Trabannekom

Gebruikersavatar
trabant601
Berichten: 913
Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
Locatie: Soest

Re: bobine voor ebza

Bericht door trabant601 » 25 mar 2011, 20:24

als jullie hadden gelusteert dan had je geld nog in je zaken gehad maar ja somgen weeten het beter . :lol:
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

Gebruikersavatar
oldschool
Berichten: 1137
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:17
Locatie: bocholtz

Re: bobine voor ebza

Bericht door oldschool » 25 mar 2011, 20:25

Aldoende leert men!!

Gebruikersavatar
trabant601
Berichten: 913
Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
Locatie: Soest

Re: bobine voor ebza

Bericht door trabant601 » 25 mar 2011, 20:28

ja dat is waar .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

Gebruikersavatar
groest
Berichten: 777
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:32

Re: bobine voor ebza

Bericht door groest » 25 mar 2011, 20:31

In dit geval: aldoende leert men en raakt men zijn geld kwijt ;)
Het was Trabannekom

Gebruikersavatar
oldschool
Berichten: 1137
Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:17
Locatie: bocholtz

Re: bobine voor ebza

Bericht door oldschool » 17 dec 2011, 17:50

Ik heb net de laatst 8352.101/6 bobine gebruikt.

Nu kwam ik dit tegen op internet:
Vom VEB Keramische Werke Hermsdorf (Hersteller der EBZA) gab es mal folgende Information:
Geeignete Zündspulen sind:
Normalzündspule 12V 8352.101/5 und /6
Hochleistungszündspule 12V 8352.3/08 oder /086 oder /809
Kleiner Spulen 12V (z.B. Wartburg) 8352.1/3
Bulgarische Zündspule 12V (leider keine genaue Bezeichnung vorhanden, also ggf. mit Vorsicht genießen!)

Wie rijdt er ebza in combinatie met de 8352.1/3 bobines?

KookTrabant
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2011, 22:37
Locatie: Assen

Re: bobine voor ebza

Bericht door KookTrabant » 17 dec 2011, 22:48

Hallo allemaal,

Mijn eerste vraag op dit forum gaat ook over dit onderwerp.

Ik heb de EPZA vervangen van mijn Trabant en nog wat zaken. Reden: na enkele kilometers viel steeds de rechter cilinder uit.
Trabant even laten uitrollen en weer een paar kilometer rijden....enz.

Nu wil ik de nieuwe EPZA aansluiten, maar ik kom door het lezen van de verschillende berichten hier tot de conclusie dat het nooit echt goed aangesloten heeft gezeten. Ik lees op deze site meerdere volgordes van de draden op de bobines en de ontsteking onderaan bij het motorblok.
Op dit moment heb ik het aangesloten als de tekening op deze site: http://www.ldm-tuning.de/en/artikel-797.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen heb ik dan de zwart en de bruin nu omgewisseld, anders start hij niet namelijk.

Bij de bobines heb ik het aangesloten als in de tekening.
Alleen heb ik twee draden (blauw-wit) die uit een kabelboom komen aan de linkerkant van de auto, die aangesloten zaten op de bobine van de 1e cilinder ( de rechter dus)

Wie kan mij vertellen welke twee draden deze laatst genoemden zijn en of die inderdaad hier op aangesloten moeten worden?
Wie kan ook vertellen of het onderaan bij de motor goed is aangesloten,
en als laatste vraag: Waarom start hij alleen op cilinder 1, en doet 2 (linker) gewoon niet meer mee.

Alvast hartelijk dank.

Plaats reactie