Het is nu 22 nov 2017, 16:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Chassis Trabant P50
BerichtGeplaatst: 20 maart 2017, 23:09 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3490
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Vergeet deze kokertjes niet als je de oorspronkelijke niet kunt of wilt hergebruiken. En laat het P50/60 spiegelglas van trabantwelt voor wat het is.

Trabantwelt levert snel en het geld van de retourzending had ik ook rap terug op de PayPal-rekening. Maar de produktinformatie op de webstek is wat summier en als je een vraag stelt moet je niet verwachten dat het antwoord even ter zake of kundig is (voorbeeld). Dan moet je gewoon even beleefd en geduldig doorvragen, uitleggen wat je bedoelt en dan krijg je vroeg of laat de chef wel aan de mail.

Zo'n gewei kan een 'sperrig' artikel zijn in de verzending. Als het een dure palletzending wordt, kun je overwegen om meteen ook een setje 5.20/13 Heidenau P36 diagonaalbanden mee te laten sturen. Dat is het profiel dat je er nu ook op had zitten, maar dan nieuw. De prijs van die Heidenau P36-banden kan behoorlijk variëren, ze zijn bijvoorbeeld in NL snel een stuk duurder en met zijn €54,90 steekt Trabantwelt helemaal niet slecht af.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chassis Trabant P50
BerichtGeplaatst: 21 maart 2017, 18:37 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4146
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
Roeselare... je werkt toevallig niet ook bij VDL Bus & Coach daar?

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chassis Trabant P50
BerichtGeplaatst: 25 jun 2017, 19:34 
Offline

Geregistreerd: 20 maart 2017, 11:11
Berichten: 10
Hallo, hier ben ik terug. Ik heb de chassisbalken eens bekeken, die zijn duidelijk gepuntlast langs de "buitenzijde" van het chassis, langs de "binnenzijde" kan je niets zien van lasnaad of puntlaskenmerken. Iemand enig idee hoe ik het gemakkelijkst de balken afhaal, boren of afschijven?

Nee, ik werk helemaal niet in de autosector. :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chassis Trabant P50
BerichtGeplaatst: 26 jun 2017, 00:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 960
Woonplaats: Echt
Al met een staalborstel overheen geweest? Dan zal er wat meer zichtbaar worden. Ik zie trouwens op de fotos aan de binnenzijde van het gewei wel een rand lopen waar het normaal gezien gepuntlast is ;)

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chassis Trabant P50
BerichtGeplaatst: 28 jun 2017, 22:15 
Offline

Geregistreerd: 20 maart 2017, 11:11
Berichten: 10
Ja, ik weet wat je bedoelt :), maar mijn probleem ligt er eerder bij, dat ik nergens kan zien of voelen waar de puntlassen zijn. Ik zal morgen eens proberen wat foto's te maken, als het voldoende zichtbaar zal zijn natuurlijk.. alvast bedankt om mee te denken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chassis Trabant P50
BerichtGeplaatst: 29 jun 2017, 23:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 960
Woonplaats: Echt
Sabre schreef:
Ja, ik weet wat je bedoelt :), maar mijn probleem ligt er eerder bij, dat ik nergens kan zien of voelen waar de puntlassen zijn. Ik zal morgen eens proberen wat foto's te maken, als het voldoende zichtbaar zal zijn natuurlijk.. alvast bedankt om mee te denken!


Je zal het eerst kaal moeten hebben om die enigszins goed te kunnen zien of voelen. Voordeel van puntlassen is dat ze maar een heel kleine oneffenheid achterlaten en goedkoop zijn. Echter is het grote nadeel ervan dat die oneffenheden lastig te vinden zijn.
Als het allemaal nog in de bodembescherming zit zal het dus erg lastig worden die oneffenheden te vinden. Beste is om het oppervlak wit te hebben en er met een lamp op te schijnen. Dan zie je de imperfecties meestal wel.

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chassis Trabant P50
BerichtGeplaatst: 30 jun 2017, 09:29 
Offline

Geregistreerd: 20 maart 2017, 11:11
Berichten: 10
Trabantenaar schreef:
Sabre schreef:
Ja, ik weet wat je bedoelt :), maar mijn probleem ligt er eerder bij, dat ik nergens kan zien of voelen waar de puntlassen zijn. Ik zal morgen eens proberen wat foto's te maken, als het voldoende zichtbaar zal zijn natuurlijk.. alvast bedankt om mee te denken!


Je zal het eerst kaal moeten hebben om die enigszins goed te kunnen zien of voelen. Voordeel van puntlassen is dat ze maar een heel kleine oneffenheid achterlaten en goedkoop zijn. Echter is het grote nadeel ervan dat die oneffenheden lastig te vinden zijn.
Als het allemaal nog in de bodembescherming zit zal het dus erg lastig worden die oneffenheden te vinden. Beste is om het oppervlak wit te hebben en er met een lamp op te schijnen. Dan zie je de imperfecties meestal wel.


Ok bedankt! ik zal het eens proberen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chassis Trabant P50
BerichtGeplaatst: 30 jun 2017, 09:50 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3490
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Als je het maar niet opvat om over de tectyl en de troep nog een laag witkalk aan te brengen. Afbeelding
Eerst kaal maken. Dan kom je bij het liefdevolle afsteken met een plamourmes al heel wat puntlassen tegen.

Uiteindelijk komt er inderdaad ook een staalborstel aan te pas. Al dan niet op een slijptol. Zorg dat je -naast een veiligheidsbril- ook een sterke magneet voorhanden hebt om de borstelharen bijeen te vegen, dat voorkomt later pijnlijke verrassingen.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chassis Trabant P50
BerichtGeplaatst: 30 jun 2017, 12:16 
Offline

Geregistreerd: 20 maart 2017, 11:11
Berichten: 10
ruton schreef:
Als je het maar niet opvat om over de tectyl en de troep nog een laag witkalk aan te brengen. Afbeelding
Eerst kaal maken. Dan kom je bij het liefdevolle afsteken met een plamourmes al heel wat puntlassen tegen.

Uiteindelijk komt er inderdaad ook een staalborstel aan te pas. Al dan niet op een slijptol. Zorg dat je -naast een veiligheidsbril- ook een sterke magneet voorhanden hebt om de borstelharen bijeen te vegen, dat voorkomt later pijnlijke verrassingen.


het is al helemaal kaal gezet, hels en vuil karweitje maar toch voldoening als het klaar is :) zal de naden nog wat straffer doen om alles zichtbaar te maken
bedankt voor de tip met magneet, ik zou nog nooit zover denken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chassis Trabant P50
BerichtGeplaatst: 30 jun 2017, 14:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 960
Woonplaats: Echt
Aan te raden is zelfs een volledig gezichtsmasker.
Genoeg plaatjes en verhalen te vinden van mensen die dat niet hadden.
Naast het feit dat die borstelharen graag loskomen, en alle kanten uit vliegen (niet alleen richting je ogen) Is het ook nog zo dat je borstel vast kan slaan of loskomen.
Dit geld trouwens ook bij het gebruik van slijpschijven.


Maar idd geen witte laag over de tectyl, dat heeft geen enkele zin ;)
Wat betreft die witte laag: dun lak. het beste zelfs eerst wit, en als dat droog is dun zwart, wat je er gelijk weer af veegt met iets dat vlak blijft. Hierdoor blijft de zwarte lak in de oneffenheden van de puntlassen zitten en zijn ze eigenlijk bijna niet te missen.
Gebruik dit echter wel als allerlaatste hulpmiddel. Want je moet het daarna ook weer kaal maken.

En hou die sterke magneet niet naast je belangrijke pasjes ;)

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling