Het is nu 11 dec 2018, 21:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 13 sep 2018, 11:16 
Offline

Geregistreerd: 07 mei 2013, 13:02
Berichten: 280
Woonplaats: Nieuwrode (Leuven), BE
bij mijne is het randje tussen de rubbers van het raam achter mijn achteruitkijk spiegel

_________________
Belgian Trabants


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 13 sep 2018, 11:56 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3910
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
gvhoey schreef:
bij mijne is het randje tussen de rubbers van het raam achter mijn achteruitkijk spiegel

Voorruit, midden boven?
De mooie oplossing zou zijn, de rubberuiteinden aan elkaar te plakken en dan de voorruit weer te monteren, maar met minder moeite en meer kans op succes spuit je er op een droge dag wat kit in en plakt het rubber met zwarte ducttape af. Vervolgens polijst je de dakrand tot hoogglans om de aandacht er van af te leiden. ;)

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 13 sep 2018, 14:45 
Offline

Geregistreerd: 30 sep 2016, 13:36
Berichten: 45
Trabantenaar schreef:
Super5Devil schreef:
Ik ben tot de conclusie gekomen, dat het bij mij ligt aan poreus geworden kit onder de daklijsten thv de A-stijl. Dat ga ik dus opnieuw kitten, als ik tenminste die kleine klote schroefjes allemaal los krijg. Een paar zijn er eigenwijs. Daar komen sowieso allemaal nieuwe in.


Dat is een van de dingen die ik ook van plan ben. Van buitenaf is ook te zien dat de kit onder de rand niet meer echt in beste staat is.

Eigenlijk moet je voor het goeie dan de hele rand een beetje omtrekken zodat je ook onder de rand een wat kit kan weghalen.
Maar de randen er weer netjes op krijgen is dan een lastiger verhaal heb ik me laten vertellen.
Nog beter is het dak verwijderen en dan kun je overal goed bij. Maar dan heb je in de meeste gevallen ook te maken met een hoop roest. (en wederom lastig goed terug te monteren)

Ik hou het op de lijsten demonteren en met een tandartshaakje de kit wegkrabben... Lijkt me het meest veilige.


idem!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 13 sep 2018, 17:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1310
Woonplaats: Echt
ruton schreef:
met minder moeite en meer kans op succes spuit je er op een droge dag wat kit in en plakt het rubber met zwarte ducttape af.

Als je nou zwarte kit gebruikt en de rubbers ook polijst als het is uitgehard. Valt het ook niet op ;)

Maar dat is bij mij ook het geval. Maar daar druppelt het gelukkig alleen binnen tijdens het rijden, omdat het water daarvoor omhoog moet stromen. (wind mee)
Denk persoonlijk eerder dat het bij mij hoofdzakelijk de kitrand is + de montage (kit + bouten) van de Windabweiser voor het schuifdakje en de montage van de dakrails (ook kit + bouten)

In de achterbak komt het door verkeerd montage van de achterkleprubber. Het feit dat dat rubber niet in orde is en een lekkage van de rand van de achterruit onder het rubber (roest) Maar dat risico heb je nou eenmaal bij een 2e hands klep.

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 28 sep 2018, 00:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1310
Woonplaats: Echt
Ik heb nog een mogelijk water-introductiepunt ontdekt. Al zou dat juist water in de voetenruimte van de achterbank moeten geven (of in elk geval in die buurt)

Blijkbaar is het duroplast op de B stijl (bestuurderskant) een stukje losgekomen. Begint ook al lichtelijk te roesten eronder, dus er komt water langs.

Lijkt alsof de kit simpelweg niet gehouden heeft of te weinig is aangebracht op die plek.
Ik heb niet het idee dat het door torderen van de kas komt komt. Het is zeer plaatselijk een stukje van pakweg 10cm wat ik met de hand weer terug kan duwen op zn oorspronkelijke plaats.

De enige mogelijkheid om dit goed aan te pakken is het duroplast verwijderen en opnieuw er op te zetten. Even wat kit ertussen proberen doen zonder demontage lijkt me niet handig ivm de lichtelijke roest die er onder ontstaan is.
Vraag is alleen hoe het uberhaupt kan.
Het stukje zit net onder het bochtje aan de bovenkant van het paneel. Nog boven de slotvanger zegmaar.

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling