bumper en zwarte sierstukken

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
greenmonster

bumper en zwarte sierstukken

Bericht door greenmonster » 27 dec 2013, 13:20

Hallo mensen ik ben hier nieuwe op het forum want ik heb net met mijn vriendin een trabantje gekocht :D
Nu moet er nog wel het een en ander aan gebeuren. Ik heb wat websites gekregen van de jonge waarvan er hem kochten voor onderdelen erg veel nog van te koop. Maar nu ben ik op zoek naar een nieuwe chrome voorbumper weet imand waar die te krijgen zijn?

Gr. Thijs
What's your lifestyle?

Haiko
moderator

Re: bumper en zwarte sierstukken

Bericht door Haiko » 27 dec 2013, 13:43

welkom., vul anders even je profiel in. zodat we weten waar je vandaan komt en wie er in je buurt zit.

Denk dat een nieuwe chromenbumper vinden wel even kan duren, in duitsland zijn de wel te koop, al betaal je er dan wel voor...

oja, we zijn dol op foto's van je trabant
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

ruton
moderator

Bericht door ruton » 27 dec 2013, 14:01

Hoi Thijs, welkom hier.

Chroom is moeilijk te krijgen, om het even om welk van de drie (eigenlijk vier) typen bumpers het gaat. Ik weet niet hoe lang je al meeleest, maar zeker in het begin kan een ervaren Trabantrijder in de buurt nuttig zijn. Moet je wel weten in welke buurt je zit.
Afhankelijk ervan hoe lang jouw nieuw verworven Trabant heeft stilgestaan en is onderhouden zul je bij regelmatig gebruik in het eerste jaar alle hoeken van de motorruimte en van de auto zien.

Op jouw vragen zullen we je veel tegenvragen stellen. Bezorg je ook wat vakliteratuur. Enige passieve kennis van het Duits is wel zo handig. Het boek Wie Helfe ich mir Selbst, (kort WHIMS) geldt als 'Pflichtlektüre' en staat volledig op Internet. Zie de link in mijn signature.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 27 dec 2013, 14:06

Hier een voorbeeld van eennog lopende veiling op ebay http://www.ebay.de/itm/Stosstange-chrom ... 3cd9ee1f6e

De chromen bumpers zijn de duurste bumpers. Door de schaarste aan goede exemplaren stijgt de prijs nog steeds. Indie dit buiten het budget valt, kan je kijken naar een redelijke gebruikte, dan wel gespoten bumpers monteren.

En dan om af te sluiten Welkom!

greenmonster

Bericht door greenmonster » 27 dec 2013, 14:11

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties ik zal eBay wel eens in de ten houden dan. En ik zal inderdaad mijn profiel ook even aanvullen met alle gegevens en foto's van onze 601 station uitvoering. Dat heet een combi toch?
What's your lifestyle?

ruton
moderator

Bericht door ruton » 27 dec 2013, 14:13

Kombi. Met een K.
Het blijven Pruisen.

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 28 dec 2013, 12:31

Ik kom ze nog wel eens een keer tegen, maar dan is het chroomwerk meestal behoorlijk aangetast.
Maar maak je niet druk om chroom, gewoon in de kleur van de auto is het meest gangbare zoals je bij mijn nieuwste "sloper" kan zien

001.jpg
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 28 dec 2013, 12:55

ah een kombi... niet meer te redden? Zonde eigenlijk...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 28 dec 2013, 13:04

Kijk ff op mijn andere topic Haiko. Ik vind het zonde om deze kombi te slopen. Zelfs de bekleding is nog netjes
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

greenmonster

Bericht door greenmonster » 05 jan 2014, 17:44

in de voorbumper zit een gat in gerot ongeveer 2 cm in doorsnee. de achterbumper is niet chroom. maar ik zit te denken om gewoon andere niet chrome te kopen en dan zwart spuiten. de achterbumper is nog wel te redden maar die is niet chroom.

nog een vraagje trouwens: zijn de voor en achterbumper hetzelfde?

en een foto van onze trabant zoals we hem kochten :D

Afbeelding
What's your lifestyle?

Plaats reactie