Het is nu 22 jun 2018, 18:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 maart 2015, 20:48 
Offline

Geregistreerd: 03 feb 2011, 23:14
Berichten: 279
Woonplaats: Uden (Noord-Brabant)
Onlangs las ik hier iets over het passend moeten maken van ophanging voor de (spits)ronde bumpers. Ik weet echter niet meer precies waar het overging.
Wat zijn de verschillen? Heeft iemand plaatjes hiervan? Ik dacht "even" een spitsronde set te monteren, maar mogelijk gaat dat niet zo vlug als ik hoopte.
Welke onderdelen moet ik bestellen en waar hebben ze die? Of is e.e.a. makkelijk passend te maken?
Ik hoor graag van jullie!

_________________
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 maart 2015, 21:00 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3705
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Afbeelding
K37-4, 5(voor), 22, 23 (achter)

Afbeelding
K34-12 (voor) en de ophanging van de achterbumper heeft op de tekening geen nummer.

De ophanging voor de oude bumpers volgt de ronding van de bumper.
Gebruik je echter de ophanging voor de nieuwe vierkante 'Profilgewälzte mit Plastecken', dan hangen de bumpers scheef, de hoeken zullen naar beneden wijzen, voor meer dan achter.
Je zult dus ergens moeten corrigeren, bijvoorbeeld door bij de voorste schroef aan (onder) de carrosserie wat vulringen te gebruiken.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 maart 2015, 21:14 
Offline

Geregistreerd: 03 feb 2011, 23:14
Berichten: 279
Woonplaats: Uden (Noord-Brabant)
Bijvoorbeeld bij onderdeel K37-4, 5: daar zitten bovenin gaten waarmee hij aan het chassis komt te hangen. Zijn die gelijk?
Die beugels heb ik er allemaal wel bij. Volgens mij zelfs gelast aan de bumper?
Bij een zijde achter is een draadeind afgebroken, maar dat is wel te repareren of af te slijpen en uit te boren denk ik.
Als ik die beugeltjes erbij heb, zit ik dus goed?

_________________
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 maart 2015, 21:21 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3705
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Super 5 Devil schreef:
Bijvoorbeeld bij onderdeel K37-4, 5: daar zitten bovenin gaten waarmee hij aan het chassis komt te hangen. Zijn die gelijk?
Die gaten zijn gelijk.
Citaat:
Die beugels heb ik er allemaal wel bij. Volgens mij zelfs gelast aan de bumper?
Bij een zijde achter is een draadeind afgebroken, maar dat is wel te repareren of af te slijpen en uit te boren denk ik.
Als ik die beugeltjes erbij heb, zit ik dus goed?
Ik denk het wel.

Ik bedenk me zelfs dat ik wat voor mijn beurt heb gesproken en dat ik in de war was met het monteren van die rubberen 'Stoßhorner' op de verkeerde bumpers. Ik heb wel eens oude gemonteerd gezien op die vierkante bumpers en dat zag echt niet uit.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling