Het is nu 18 jun 2018, 13:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 jun 2016, 15:47 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3704
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Ik heb even de regen voor je getrotseerd; bij het scharnier mat ik met de rolmaat iets van 17mm. Het duroplast sluit mooi aan boven dat scharnier, schuurt er niet tegenaan en gaapt ook niet.
Kun je een foto plaatsen, want het zal niet de eerste keer zijn dat het frame van een motorklep verbogen is. (Ik heb van het jaar nog een bruine 601 op Marktplaats of Speurders gezien, waarbij ik me ook al afvroeg wat er met die voorkant van de klep aan de hand is, die stond zo ongeveer in een punt omhoog.)

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 jun 2016, 21:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2016, 18:38
Berichten: 346
Woonplaats: Groninger Veenkoloniën
Bedankt voor het meten, bij de scharnieren meet ik 23 en 22 mm en ze staan wat van de kap af.
Ik heb het idee dat ik hier met wat buigwerk aan de stangen wel wat minder kier kan krijgen.
Ik heb er een paar foto's van gemaakt maar als ik "bestand toevoegen" klik, gaat het uploaden en het blijft uploaden zonder dat er een foto tevoorschijn komt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 jun 2016, 21:55 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3704
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Bestand toevoegen is een van de hoofdpijnpunten van dit forum. Als het al wil lukken, dan alleen met relatief kleine afbeeldingen.
Best host je de foto's op een publieke map van Dropbox, Flickr o.i.d. en zet je het pad ernaar tussen img-tags.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016, 07:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2016, 18:38
Berichten: 346
Woonplaats: Groninger Veenkoloniën
Toch iets tevoorschijn kunnen krijgen.

Afbeelding
https://www.dropbox.com/s/towojzkpp21ka ... 1.JPG?dl=0
Afbeelding
https://www.dropbox.com/s/gkd1dhad0c550 ... 2.JPG?dl=0

De spleet links tussen motorkap en spatbord is 10mm en rechts loopt ze van 3mm op naar 9 mm.
Afbeelding
https://www.dropbox.com/s/w6oox9eo2fwl6 ... 3.JPG?dl=0
Afbeelding
https://www.dropbox.com/s/ykp364gd60wwk ... 4.JPG?dl=0


Laatst bijgewerkt door ruton op 19 jun 2016, 13:25, in totaal 1 keer bewerkt.
foto's zichtbaar gemaakt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016, 13:36 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3704
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
De afstand tussen scharnier en duroplast is op de tweede foto duidelijk groter dan bij mijn 601. Dat zou te verhelpen moeten zijn door de knik direct na dat zeskantige opgelaste verbindingsstuk (foto 2) te vergroten, maar dat is vele malen makkelijker gezegd dan gedaan.
De kieren links en rechts van de motorklep zijn bij mij ook ongelijk, zolang het het openen en sluiten van de klep niet hindert, zou ik me daar niet al te druk over maken. De boel zit nu aan elkaar vast zoals het nu aan elkaar vastzit en als je ergens aan gaat duwen of trekken zal het duroplast toch zijn oorspronkelijke vorm weer terug willen, waardoor je de kans op kieren, scheuren en aan de elementen blootstaande onbeschermde plekken alleen maar vergroot. (Dat geldt overigens ook aan getrek aan het hulpframe van de motorklep...)

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016, 21:23 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3902
Woonplaats: Herten
Ik heb het eens vergeleken met mijn 601 uit 1966. Bij mij zit het duroplast strak tegen de scharnier, waarbij het scharnierpunt net buiten de rand ligt. Hierdoor zit het er en stuk dichter tegen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016, 21:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2016, 18:38
Berichten: 346
Woonplaats: Groninger Veenkoloniën
Vandaag heb ik het nog eens even bekeken, het lijkt simpel maar ik heb de ervaring dat als ik aan 1 kant een mm buig het elders met een cm omhoog komt.
Ik laat het dus mooi voor wat het is maar heb de strijd nog niet helemaal opgegeven.
Er ligt hier vast nog wel ergens een stukje deurrubber o.i.d. en zal daarmee de kier te lijf gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 jun 2016, 23:40 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3704
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Wilde Trabantenaar niet een rode klep wegdoen?

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 jun 2016, 00:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1138
Woonplaats: Echt
ruton schreef:


Die is niet meer bruikbaar. Zitten wat extra sleuven in :mrgreen:
Maar voor passen met een ander frame (wat er dan bij zit) issie wel geschikt. Frame zelf is ook deels rot, dusja...

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling