Het is nu 18 jun 2018, 13:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 okt 2016, 20:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 dec 2011, 21:51
Berichten: 299
Woonplaats: Meppel
Beste allemaal,

Ben vandaag bij een 1.1 wezen kijken.
Echter is de hele rechter dorpel verrot en wat plekjes ervoor.
Is hier iemand die er ervaring mee heeft en of dit redelijk te vervangen is?!?

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Rookworst zonder R is ookworst.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 okt 2016, 22:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1138
Woonplaats: Echt
dorpels + gewei zijn nieuw te krijgen. Beste volledig vervangen ook.
In elk geval is je gewei te ver op om dat te lassen in mijn ogen. dorpel kan mischien met een klein stuk worden gedaan.

Vloer is ook nieuw te vinden maar je kunt er ook gewoon plaatwerk in lassen.
Tis te doen, maar bij een 1.1 is de roestduivel wat vervelender als bij een 601 Dus echt overal goed nakijken. duroplast eraf en nakijken, aangezien het stuk tussen de B stijl en de wielschalen ook vaak (deels) weg is, net zoals de wielschalen zelf enzovoorts.
Als je weet wat er bij een 601 weg kan zijn, moet je bedenken dat dit bij een 1.1 vaak veel erger is.

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 okt 2016, 23:05 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3902
Woonplaats: Herten
Ik zie het gewei niet op de foto's. Maar mijn ervaring is dat er wel meer roest zal zijn. Deze roest is te verhelpen met twee nieuwe dorpels. De 1.1 van trabantenaar was er destijds veel slechter aan toe.....

Heb je ook foto's van het gewei en de bodem bij de voorstoelen en heb je aan de wielranden gevoeld?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 okt 2016, 23:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1138
Woonplaats: Echt
foto 1 is voorste stuk van de dorpel voor het krikpunt tot de wielkast voor.
Das toch echt het gewei zelf in die hoek.

Aan de achterzijde is dat deel tussen krikpunt en wielkast veel korter

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 okt 2016, 10:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 dec 2011, 21:51
Berichten: 299
Woonplaats: Meppel
Klopt,had ik al gezien.
Moeten in ieder geval 2 dorpels in en ja in de ideaal situatie zou ik hem ook helemaal uit elkaar halen maar dat gaat wegens omstandigheden niet lukken!
Wil hem APK waardig klaar hebben maar als het echt niet te doen is laat ik hem staan.
Dus APK waardig lassen en volgend jaar weer kijken.
Reparatie blik is te krijgen voor niet teveel geld had ik al uitgezocht.
Wou er ongeveer 2 jaar in rijden en dan kijken hoe en wat.
Onder de matten zit ook roest,voorruit niet goed dicht waarschijnlijk.

Is er iemand die het dat autootje waard zou vinden om hem weer op de weg te krijgen?
En de belangrijkste vraag in deze is of er iemand interesse/zin heeft om te lassen....heb zelf de mogelijkheden niet.
Indien er iemand nog wat weten wil kan ook een PB sturen!

Hij is van 09-1990 en het is een Vorserie auto wat schijnt dat dat uniek is....

Iemand een suggestie?!?

_________________
Rookworst zonder R is ookworst.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 okt 2016, 19:08 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3902
Woonplaats: Herten
Duidelijk niet goed gekeken. Ik zag de remleiding die zo los hangt aan voor de kabel van de handrem.

En zin omhet te doen? Nee, ik heb het 1 keer gedaan, dat was genoeg. Volgens mij heb ik de kokers, instappen en een gewei wel liggen.

De werkzaamheden, subframe losmaken, de auto over het motorblok tillen, tank losmaken en op zijn zijkant leggen, losslijpen, schoonmaken en evenlassen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 okt 2016, 00:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1138
Woonplaats: Echt
vorserie zijn zeldzamer als de normalserie, maar je zult dat echt aan de hand van het bouwnummer moeten controleren.

Als je de dorpels gaat lassen tesamen met de instappen raar ik ten zeerste aan om een brug(balk) tussen de deursponning te lassen voor je gaat slijpen. Zodat de stevigheid in het chassis blijft(voor zover die er nog in zit) anders is de kans op het niet meer recht en dichtkrijgen van de deur sterk aanwezig. Ookal hebben de instappen een vaste maat.

Op zich is (naar mijn mening) elke 1.1 het waard om op te knappen. Afhankelijk van wat je plannen zijn en hoe ver die heen is. Maar dat vind ik ook van de 601.
Zeker een vorserie in redelijke staat (die zijn er vaak trouwens beter aan toe, omdat ze nog in het 601 tijdperk zijn gebouwd en iets beter beschermt tegen roest)
Bouwjaar 09/1990 lijkt me echter geen vorserie. Die liep van 01/1989 tot 05/1990

Afgezien van dat. Dorpels + gewei zul je sowieso moeten vervangen. Roest op de vloer onder de matten kan door vocht komen, dit zie je echter pas goed als je het schoon en eventueel kaal maakt en de schakeltunnel er ook uit haalt. (zit vaak roest onder)

Meer info over 1.1 qua techniek, ook de verschillen tussen vorserie en normalserie is hier te vinden:
http://trabant11-datenbank.de/index.php?site=start

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 okt 2016, 20:06 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4165
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
hangt een beetje van de prijs af... maar is wel leuk zo'n 1.1tje erbij...

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling