Dat is op zich zo weer opgelost. Maar wel het vermelden waard.
Tijdens een rit in een fikse regenbui werd wel duidelijk waar de lekkage aan de bestuurderskant nu daadwerkelijk vandaan komt.
1. De bekende opening in het voorruitrubber. (al bekend vanaf het begin) Die had vandaag gefixt kunnen worden als het niet geregend had (nooit kitten als de boel nog nat is!!)
Het gaf op een gegeven moment flink wat druppels op mn rechter knie en op het raam aan de binnenzijde vanaf dat punt.
Ik twijfel nog over een nieuw rubber monteren om de gehele rand op doorrotten te controleren. Ookal is dit indertijd bij de restauratie ook gebeurt.
2. Dakrand linksvoor. Wat via de Astijl gewoon naar beneden loopt en op de kabel van de motorkapontgrendeling terecht komt en het daarondergelegen extra stuk holle ruimte. Eventueel kan het zijn dat er dus ook nog een gat onder het raamrubber zit.
Het water liep me letterlijk op de hand toen ik deze tijdens de regenbui even bovenop op het extra stuk holle ruimte legde. Alsof het binnen regende zegmaar.
Ook de bekabeling van de lichtschakelaar achter het dash bleek nat te zijn maar de doorgang van de kabelboom bij het schutbord is gewoon droog, ook de kabels die daar uit komen.
Hoger naar de holle ruimte van de A stijl was alles ook nat.
Waarom komt het water nou in de holle ruimte terecht? Ik vermoed dat dit hoofdzakelijk een verzamelplek is voor het water dat via de doorvoer van de motorkapontgrendelingskabel (3x woordwaarde) in die holle ruimte terecht kan komen. Deze is na 28 jaar niet waterdicht en is er eigenlijk ook alleen om rijwind wat door de holle ruimte stroomt, niet in de cabine terecht te laten komen.
Plaatje bij het praatje, Je kunt zien dat er bijvoorbeeld rondom het steuntje van het dashboard wat roest is ontstaan (mogelijk was dit er al, maar hier was het dus ook nat). En bovenop de extra holle ruimte is het behoorlijk vuil. Je kunt goed zien dat het daar lekt.
Recht naar boven gekeken is helaas lastiger op foto vast te leggen zolang het dash er nog in zit. Maar onder de ruitrand is duidelijke roestaanslag te zien. Mogelijk alleen van het water dat er langs loopt, maar vandaar dat ik erover denk om de ruit eruit te halen. Voor het geval er toch ergens rotterij zit.

Binnenkort maar het dashboard weer eens demonteren (er is sowieso een ander in aankomst) en tijdens een regenbui nog eens kijken om zeker ervan te zijn dat het alleen vanuit de astijl naar beneden komt lopen en niet nog van andere plekken.