Het is nu 13 dec 2018, 07:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 04 jan 2018, 20:18 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3910
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Ik heb mijn Dachgarten nu wat verder naar achter op het dak gezet, zodat de voorste klemmetjes tegen de B-zuil aan zitten. Daardoor lekt het gek genoeg ook minder (of misschien wel helemaal niet meer, Thijs staat momenteel droog onder de carport) dan wanneer de klem in of tegen de voorste bocht zit. Ik liet 's zomers graag een smal kiertje van het raam open, maar dan bleek de voet van de dachgartenklem een perfecte tuit om water naar binnen te laten sijpelen.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 04 jan 2018, 21:13 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3971
Woonplaats: Herten
Er zit een of andere flexibele kit onder die niet hard wordt....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 04 jan 2018, 21:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1310
Woonplaats: Echt
eeuwige_student schreef:
Er zit een of andere flexibele kit onder die niet hard wordt....


En dus blijkbaar ook niet voldoende afdicht :mrgreen:

Dachgarten heb ik niet. Alleen dakrails van een mercedes :lol:

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 04 jan 2018, 21:47 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3971
Woonplaats: Herten
Ach, er zitten ook gaatjes naast de kit (ergens boven de bestuurder). Door de bolling van het dak moet de auto echter wel heel vreemd staan wil daar water door naar binnen lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 04 jan 2018, 22:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1310
Woonplaats: Echt
eeuwige_student schreef:
Ach, er zitten ook gaatjes naast de kit (ergens boven de bestuurder). Door de bolling van het dak moet de auto echter wel heel vreemd staan wil daar water door naar binnen lopen.

Dat gaatje is opgevuld toen ik de gaatjes in de deur opvulde met hetzelfde materiaal (Kneedbaar hout). Daar zit in elk geval geen vocht aan de binnenkant, dat is een zichtbare plek.
Sowieso ligt die onder de afdekrand van het vouwdakje. En daar is het zoals eerder gezegd ook gewoon droog.

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 09 feb 2018, 00:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1310
Woonplaats: Echt
Vandaag in elk geval alvast bij Ruton thuis nieuwe deurrubbers gemonteerd.

In elk geval was de rand aan de rechtse kant wat verbogen en in het hoekje kwam er blijkbaar toch water langs het rubber want daar zat al beginnende roestvorming onder de rand.
Aan de bijrijderskant was er eigenlijk niets aan de hand. Geen roestvorming en geen verbogen rand. Dus daar kon gelijk weer een nieuw rubber op.

Rand direct teruggebogen. Instaplijstje vervangen (met dank aan Ruton)
Roest werk ik later bij. Ivm de beperkte tijd en de buitentemperatuur heeft dat toch weinig nut nu.
Alleen de deur nu weer wat beter afstellen binnenkort. Die verbogen rand bleek toch meer effect te hebben dan ik had gehoopt.

Hopelijk scheelt het alvast iets.

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 09 feb 2018, 21:59 
Offline

Geregistreerd: 30 sep 2016, 13:36
Berichten: 45
Welke rand? Onder aan de deur? Boven aan de stijl?
Ik heb hetzelfde probleem (af en toe wat water binnen) en ben nog zoekende naar een oplossing. Ik heb nieuwe rubbers liggen, maar moet ze nog monteren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 10 feb 2018, 00:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1310
Woonplaats: Echt
Onderaan. Bestuurderskant, waar de instaplijst nog deels overheen zit tot in de rechter onderhoek. Daar waar ook de meeste roest onder het rubber zat en vlakbij de plek waar ik af en toe ook water in de auto heb staan.
Ik kreeg de schroeven van de instaplijst er ook moeilijk uit vanwege die scheve rand. En de lijst was daardoor ook verbogen en sowieso al niet meer netjes, daarom heb ik die gelijk vervangen toen Ruton kwam aanzetten met 2 die nog in de voorraad lagen.

Er zit nu zuurvrije vaseline op de roest omdat ik dat later nog ga behandelen en ik er toch iets op wilde hebben dat verdere roestvorming beperkt/voorkomt.

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 12 sep 2018, 00:45 
Offline

Geregistreerd: 30 sep 2016, 13:36
Berichten: 45
Ik ben tot de conclusie gekomen, dat het bij mij ligt aan poreus geworden kit onder de daklijsten thv de A-stijl. Dat ga ik dus opnieuw kitten, als ik tenminste die kleine klote schroefjes allemaal los krijg. Een paar zijn er eigenwijs. Daar komen sowieso allemaal nieuwe in.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Waterballet
BerichtGeplaatst: 13 sep 2018, 01:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 1310
Woonplaats: Echt
Super5Devil schreef:
Ik ben tot de conclusie gekomen, dat het bij mij ligt aan poreus geworden kit onder de daklijsten thv de A-stijl. Dat ga ik dus opnieuw kitten, als ik tenminste die kleine klote schroefjes allemaal los krijg. Een paar zijn er eigenwijs. Daar komen sowieso allemaal nieuwe in.


Dat is een van de dingen die ik ook van plan ben. Van buitenaf is ook te zien dat de kit onder de rand niet meer echt in beste staat is.

Eigenlijk moet je voor het goeie dan de hele rand een beetje omtrekken zodat je ook onder de rand een wat kit kan weghalen.
Maar de randen er weer netjes op krijgen is dan een lastiger verhaal heb ik me laten vertellen.
Nog beter is het dak verwijderen en dan kun je overal goed bij. Maar dan heb je in de meeste gevallen ook te maken met een hoop roest. (en wederom lastig goed terug te monteren)

Ik hou het op de lijsten demonteren en met een tandartshaakje de kit wegkrabben... Lijkt me het meest veilige.

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling