Polarweiss

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
Plaats reactie
astratimd
Contacteer:

Polarweiss

Bericht door astratimd » 03 feb 2011, 12:57

Mijn gedachten beginnen te veranderen en ik wil nu liever mijn trabant in zijn originele kleur, PolarWeiss (met een rood dakje ;) ) ipv blauw

Ik had al wat zitten zoeken maar ik vind geen kleurcode hiervoor.. :(

Er zijn wel andere automerken die PolarWeiss hebben zoals Volkswagen. Maar zijn die kleuren hetzelfde?

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Polarweiss

Bericht door eeuwige_student » 03 feb 2011, 13:08

Nee, dat zijn ze niet. Iedereen mag een kleur zelf een naam geven. Alleen ral-nummers horen universeel te zijn. Maar koop 5 merken in de zelfde kleurcode en je heb 5 kleuren! In de DDr kon de kleur per dag zelfs iets schelen. Gecombineerd met het feit dat er in de ddr geen ral-nummers bestonden, zou je gewoon naar een spuiter moeten gaan met een goed stukje als voorbeeld. Dan kan die het wel namaken.

astratimd
Contacteer:

Bericht door astratimd » 03 feb 2011, 15:03

Hmm het moet niet zo echt identiek zijn..
Hij wordt volledig overspoten dus een klein kleurverschilletje is niet erg..
En de verf is sowieso van het merk Spies-Hecker. Die hebben wel wat trabantkleuren in het gamma zitten, maar niet Polar weiss.. Als ik al de mengverhoudingen had dan kon ik ze laten namaken..

ruton
moderator

Bericht door ruton » 03 feb 2011, 17:52

Wat E_S al opmerkte: er was een flinke strooiing in het kleurengamma. Als je drie Trabanten met dezelfde kleur originele lak, maar uit verschillende productiejaren (bv '69. '79 en '89) naast elkaar zou zetten, zul je -ook na een grondige poetsbeurt- zien dat er behoorlijke verschillen zijn die niet alleen door verwering komen.
Ik zou daarom eerst even kijken wat er in het standaard kleurenaanbod van de verfkwaliteit van je keuze wordt aangeboden. Dat kan later bij reparatiewerk schelen met 'bijbestellen'.

De chemiesector van de DDR kon met de wereldtop meedraaien en eigenlijk waren alle mogelijke kleuren mogelijk. De reden dat de auto's toch in die typische vale kleuren werden geleverd kwam o.a. door de inefficiënte productie van de Trabant, waardoor zeker de Kombis al een hele reis erop hadden zitten voordat ze kant en klaar de Sachsenringwerke uit rolden. Kleine beschadigingen traden veelvuldig op en deze kleuren kon je makkelijk met een busje even bijtippen. Dat hoef je met ferrarirood of metalliczwart niet te proberen.

Plaats reactie