Nattigheid

Wil je een nieuw instrumentenpaneel? Andere zetels? Vraag het hier !
jshuiting

Nattigheid

Bericht door jshuiting » 09 dec 2015, 01:01

Hallo,

Ik heb de laatste tijd telkens last van water bij de pedalen maar kan niet vinden waar dit vandaan komt.

Iedere keer nadat de trabant een tijdje heeft stil gestaan zuigt de isolatiemat zich vol met water, en kan het interieurtje weer naar binnen om op de kachel te drogen.. :|
Ik heb bovenop de isolatie en bekleding nog een rubberen mat liggen die van deur tot deur gestrekt ligt, ik verdenk deze van condensvorming maar dan zou het volgens mij voor overal nat moeten zijn? En waarom zouden andere auto's dit euvel dan niet hebben?

De ruitenwisser rubber boven de pedalen stond ook nog op mijn lijst, maar na deze een paar maal goed ingevet te hebben nog steeds geen resultaat ..
Viertakt sind zwei zu viel!

ruton
moderator

Re: Nattigheid

Bericht door ruton » 09 dec 2015, 05:30

Het drupt via de A-zuilen en portierrubbers binnen. Geen condens, als je het mij vraagt.

Die wollige viltmat heb ik er om die reden definitief uitgehaald en de rubbermat leg ik bij langparkeren over de voorstoelen, zodat eventuele nattigheid op de bodem makkelijk met een dweil of krant opgeveegd kan worden. En dan zit er nog een regenhoes over de auto.

jshuiting

Bericht door jshuiting » 09 dec 2015, 20:55

Een beetje nattigheid hoort er dus ook bij? :lol:

Zal ik de isolatie er eerst uit laten, er ligt nu een stuk karton in om te kijken waar het precies lekt.

Maar is het überhaupt wel mogelijk om de Trabant 99,9% waterdicht te krijgen?
Laatst gewijzigd door jshuiting op 09 dec 2015, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 09 dec 2015, 21:12

Dicht de voorruit ff af met ramen/ruiten/Butylkit...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 10 dec 2015, 21:49

Janhoor, dichtkrijgen is mogelijk. Water voor is vaak de voorruit. Goed afdichten met daarvoor bestemde kit, of een nieuw rubber kan wonderen doen. Verder de deurrubbers eens bekijken. Meestal is het dan over. De kant dat je dak lekt is aanwezig, maar is meestal klein.

jshuiting

Bericht door jshuiting » 12 dec 2015, 00:17

Zal even op het forum zoeken hoe je de vooruitrubber vervangt, en er dan volgend weekend aan beginnen.

Maar zijn de raamrubbers van trabantwelt goed? Bestel daar namelijk vaker wat en bevalt goed. :)

ruton
moderator

Bericht door ruton » 12 dec 2015, 02:25

Wat het voor/achterruit-raamrubber van Trabantwelt als pré heeft, is dat het een sierbies heeft, waardoor je het later makkelijker weer eruit kunt halen. Voor de montage van die bies zijn speciale hulpjes* in de handel die Trabantwelt niet meer heeft, maar vraag eens bij een automaterialenzaak of een garage of botentoko. Zonder zo'n hulpje kom je er ook wel, maar je zit nu wel in het verkeerde seizoen, tenzij je verwarmd binnen kunt werken.

Over de rubberkwaliteit van Trabantwelt kan ik niets zeggen.
Wel weet ik dat ikzelf waarschijnlijk nog gewone goede gebruikte raamrubbers zonder bies moet hebben liggen, die je in elk geval aanzienlijk minder dan veertig euro plus Auslandversand gaan kosten.
En met 'een bruikbaar voorruitrubber hebben liggen' zal ik niet de enige op dit forum zijn.

*Baller heeft die nog wel: WK4-1 Einzieher f. Scheibenkeder 9.5 + 10.5mm voor €13,08.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 12 dec 2015, 14:20

De vraag is alleen of een bruikbaar rubber wel waterdicht is.

jshuiting

Bericht door jshuiting » 12 dec 2015, 15:35

Zolang ze nog flexibel zijn zullen ze nog afdichten lijkt me?
Alles beter dan een raamrubber die al 30 jaar buiten in weer en wind heeft gestaan.

Zal eerst eens kijken bij Baller.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 12 dec 2015, 18:04

30 jaar oud rubber en dan 9 maanden later nattigheid?

Plaats reactie