Het is nu 26 mei 2018, 17:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nattigheid
BerichtGeplaatst: 12 dec 2015, 18:21 

Nee ik bedoel de rubber die er nu in zit, zal inmiddels wel 30 jaar oud zijn. :lol:
Dan mogen ze ook wel wat gaan lekken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 dec 2015, 00:03 

kan ook de daklijst van het dak zijn vorige week het zelfde probleem gehad en na onderzoek bleek een schroefje van de daklijst niet vast te zitten en losgegaan is van de kit dan loopt water via de schroefgaatjes door de Astijl naar binnen over de ablage en dan op de vloer daklijst losmaken alles goed schoonmaken kit eronder en opnieuw vastzetten na droging water op het dak gooien ter controle van het gedane werk daarna voorruitrubber controleren anders voorruit er uit incl. rubber randen schoonmaken rubber schoonmaken keep waar de ruit in komt voorzien van vaseline, rubber randen aan de buitenkant voorzien van vaseline en opnieuw monteren

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 dec 2015, 22:00 

soms wil het nog wel eens helpen om bijvoorbeeld deurrubbers een nachtje in de dreft of wasmiddel te zetten. (in een emmer natuurlijk)Daarmee zouden ze hun soepelheid terug moeten krijgen.
Uiteraard werkt dat niet meer met compleet verdroogde en gescheurde (droogtescheurtjes) exemplaren. Zal wel iets helpen natuurlijk, maar waterdicht zijn die niet meer te krijgen.

Rubbers vastzetten met kit ben ik niet zo'n voorstander van. Werkt vaak tijdelijk, maar je komt meer aan het lassen als je het eens wilt opknappen.

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 dec 2015, 11:41 
moderator

Ik heb in het verleden ooit tectyl tussen de raamrubbers gespoten. Dicht de openingen redelijk af. Alleen met zonnig weer wil het nog wel eens gaan lopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 apr 2016, 12:23 

Is het geen remvloeistof? Bij mij lekte de hoofdremcilinder (HBZ) toen ik de auto kocht en had ik ook een natte mat en roestvorming bij de pedalen. Nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd en opnieuw afgevuld en ging daarna goed. Het kwam via het gat in het schutbord richting hoofdremcilinder de cabine in.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 apr 2016, 21:52 

Remolie kan eigenlijk niet, de natte vlekken verdampen vanzelf, en de lak direct onder de rempedaal is nog zeer goed.

Denk toch echt dat het water is, lag vanmorgen weer bij beiden voetruimtes.
Eerste instantie dacht ik dat het de ruitenwissers weer waren, maar die heb ik al los gehad, en vol gezet met vet.

Zelfde geld voor de doorvoerrubbers, die heb ik vandaag allemaal in een dikke laag vet gezet, ga er nu ook vanuit dat het daarvandaan kwam.

Op een gegeven moment moet ik de boosdoener toch wel te pakken hebben :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]