Trabi Racemonster (Trabi Opvoeren)

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
Renier

Trabi Racemonster (Trabi Opvoeren)

Bericht door Renier » 08 okt 2013, 20:23

Niet dat ik er momenteel geld voor heb maar ik was zo aan het filosoferen.. wat zijn naast een Wartburg motor inbouwen goede technieken om een Trabi veel sneller te krijgen? Hebben jullie misschien persoonlijke ervaring of zijn jullie er toevallig bekend mee? Iets wat wel binnen mijn bereik valt is bijvoorbeeld de uitlaat tunen, wat ook al voor een stuk meer vermogen zou moeten zorgen (iets ten kosten van zuinigheid neem ik aan), een leuk iets maar het gaat ook maar zo ver, wel echt iets om misschien te doen. Echter filosofeer ik over grotere mogelijkheden, een hele andere motor erin leggen namelijk, iemand ideeen of suggesties wat nou echt voor veel vermogen zou kunnen zorgen? (en nee geen g40 blokken)

Ook bijzonder prachtig, echt super geweldig: http://www.youtube.com/watch?v=lCKY2PxYVk8
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

ruton
moderator

Re: Trabi Racemonster (Trabi Opvoeren)

Bericht door ruton » 08 okt 2013, 22:25

Ik heb ooit, ergens in de vorige eeuw, de circuitracer Albert Westerhuis eens voor een clubblaadje geïnterviewd en hem toen gevraagd of hij nog een trucje wist waarmee de lezer zijn 'straattrabant' wat meer pit kon geven.
Dat had hij.
"Als je bij de standaardversie zorgt dat alles (wiellagers, fusees, ontsteking, bandenspanning, dat werk) optimaal werkt, zul je zien dat dat al een heel verschil is."

Het leuke van dat advies is ook nog eens dat het geen kapitalen hoeft te kosten. Een Aßmanmotor kan altijd nog.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 11 okt 2013, 21:00

Er zijn 2 tunings handleidingen te vinden voor de Trabantmotor, 35 en 45ps. Met een beetje handigheid kan je dan lowbudget zelf wat meer peekaatjes uit je blokje halen.

Vroeger geen brommers opgevoerd? Lees dan wat algemene tweetakt en tweetakt tunings literatuur door, dan begrijp je de handelingen in de Trabant Tuning Anleitung ook. Kun je meteen je Duits opvijzelen.

Renier

Bericht door Renier » 14 okt 2013, 13:53

Ook voor de Wartburg motor zijn dergelijke mogelijkheden heb ik gehoord. Hoe zou het zitten met een turbo- of supercharger erop te bouwen? Heeft dat bij de Trabant of Wartburg motor veel zin of hoe zit zoiets precies bij een tweetakt motor?

Edit: Mijn doel is om moderne wagens voorbij te kunnen trekken (sneller accelereren vooral dus), en natuurlijk het liefste zonder dat het verschrikkelijk veel zuipt. Anders word het misschien toch nadenken en sparen voor een 4takt motor en ombouw.. ;S
Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton » 14 okt 2013, 14:51

Wat jij wil is dat de voortrein vooruitschiet met het risico dat jij in de cabine voor het stoplicht achterblijft.

groest

Bericht door groest » 14 okt 2013, 14:57

Renier schreef:Ook voor de Wartburg motor zijn dergelijke mogelijkheden heb ik gehoord. Hoe zou het zitten met een turbo- of supercharger erop te bouwen? Heeft dat bij de Trabant of Wartburg motor veel zin of hoe zit zoiets precies bij een tweetakt motor?

Edit: Mijn doel is om moderne wagens voorbij te kunnen trekken (sneller accelereren vooral dus), en natuurlijk het liefste zonder dat het verschrikkelijk veel zuipt. Anders word het misschien toch nadenken en sparen voor een 4takt motor en ombouw.. ;S

:o Als je dit echt wil zou ik overstappen op een ander merk.
Het was Trabannekom

Evan_s

Bericht door Evan_s » 14 okt 2013, 15:18

Golf GTI. Ook leuk :)

Renier

Bericht door Renier » 14 okt 2013, 18:05

Pfff, kom op zeg..
Jij nu zelf ook al zo pessimistisch, Evan? ;P
Ik vraag slecht om advies en of iets werkt of niet.

En wil gewoon een Communistische Hot Rod hebben uiteindelijk.
Een Golf GTI vind ik echt niks, bijna niks tenminste.

Maar het kan dus wel, Ruton, met alle levensgevaarlijke gevolgen vandien?
Je suggereerd toch dat het retesnel zou moeten kunnen gaan.
Afbeelding

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 14 okt 2013, 18:52

Met aangepaste zuigers en cilinders, een andere carburateur en wat finetuning kan je uit je trabantmotor meer dan 36 pk halen. Reken dan wel met een aanzienlijke kostenpost.

groest

Bericht door groest » 14 okt 2013, 18:56

En .......... nog steeds niet de benodigde hoeveelheid pk's om een race monster te mogen heten.
Het was Trabannekom

Plaats reactie