Trabi Racemonster (Trabi Opvoeren)

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Trabi Racemonster (Trabi Opvoeren)

Bericht door eeuwige_student » 14 okt 2013, 19:01

Daar heb je een punt. Maar een F1 auto wordt het nooit.

Ik moest bij deze auto trouwens aan jou denken.....http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr

Renier

Bericht door Renier » 14 okt 2013, 19:10

Dank je, Eeuwige_Student, en hoe vet is die Lada wel niet!
Maar ik denk dat ik met die stappen op een Wartburg motor, een andere uitlaat en een Turbo ook al een heel eind kom, of niet dan?
Zoiets als in die Lada wil ik dus ook in mijn Trabant hebben, lijkt me echt super gaaf.
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 14 okt 2013, 20:43

Voordat je begint, zou ik eens kijken of je ergens in een omgebouwde trabant een proefritje kan maken. Dan weet je gelijk of het aansluit bij wat je zoekt. Anders is het veel werk voor niks!

Renier

Bericht door Renier » 14 okt 2013, 21:06

Goed idee! Misschien toch een keer de lange reis naar Enschede doorstaan om eens bij Evan op de koffie te gaan ;P
Of kom je toevallig wel eens op een treffen ergens wat dichter in de buurt van het zuiden, Evan?

Edit: Sowieso heb ik het geld om te beginnen aan een van mijn ideeën nog enkele maanden niet en moet ik de zaken onder de motorkap eens goed uit elkaar trekken om ze mooi op te poetsen en opnieuw te verven waar ook de nodige tijd in gaat zitten.
Afbeelding

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 14 okt 2013, 21:17

Je hebt de tijd. Nu vind ik niet al je ideeën even realistisch, maar de beste uitvindingen zijn ook niet gedaan door conventioneel te denken.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 14 okt 2013, 21:19

Renier schreef:Dank je, Eeuwige_Student, en hoe vet is die Lada wel niet!
Maar ik denk dat ik met die stappen op een Wartburg motor, een andere uitlaat en een Turbo ook al een heel eind kom, of niet dan?
Zoiets als in die Lada wil ik dus ook in mijn Trabant hebben, lijkt me echt super gaaf.
Nou, ik denk dat je niet ver gaat komen als ik heel eerlijk ben.. kwa afstand op de weg dan...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Evan_s

Bericht door Evan_s » 14 okt 2013, 21:36

Renier schreef:Goed idee! Misschien toch een keer de lange reis naar Enschede doorstaan om eens bij Evan op de koffie te gaan ;P
Of kom je toevallig wel eens op een treffen ergens wat dichter in de buurt van het zuiden, Evan?

Edit: Sowieso heb ik het geld om te beginnen aan een van mijn ideeën nog enkele maanden niet en moet ik de zaken onder de motorkap eens goed uit elkaar trekken om ze mooi op te poetsen en opnieuw te verven waar ook de nodige tijd in gaat zitten.
Heb geen tripjes naar het zuiden gepland staan, maar je bent welkom om eens langs te komen.

In de tussentijd heb je dan mooi de tijd om de onderdelen bij elkaar te scharrelen! Zo heb ik ook een paar honderd euro kunnen besparen door ebay etc goed in de gaten te houden.

Renier

Bericht door Renier » 27 nov 2013, 20:36

Inderdaad, Gerrit, en je hebt dan ook nog eens een plofblokje.

Maar wat voor motor ligt hier eigenlijk in?
Evan_s schreef:
Renier schreef:Goed idee! Misschien toch een keer de lange reis naar Enschede doorstaan om eens bij Evan op de koffie te gaan ;P

Heb geen tripjes naar het zuiden gepland staan, maar je bent welkom om eens langs te komen.

In de tussentijd heb je dan mooi de tijd om de onderdelen bij elkaar te scharrelen! Zo heb ik ook een paar honderd euro kunnen besparen door ebay etc goed in de gaten te houden.
Heb overigens al een luchtfilter en zeer goede geluidsinstallatie met dikke subwoofer met "Red Alert" erop kunnen bemachtigen.
Afbeelding

Evan_s

Bericht door Evan_s » 27 dec 2013, 00:19

Fraai stuk koelhuisdecoratie: Afbeelding

Renier

Bericht door Renier » 27 dec 2013, 09:42

Kwam hem ook al tegen op Facebook, stel je voor dat zoiets zou werken!
Afbeelding

Plaats reactie