Bladveren aanpassen/weghalen

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
Renier

Re: Bladveren aanpassen/weghalen

Bericht door Renier » 29 okt 2013, 11:15

Maurits schreef:Een motorfietsblok in je auto zetten is wettelijk geen probleem als het aantal cilinders wat op je kentekenbewijs staat maar gelijk blijft.
Dank je voor de info, cilinders worden er wel twee meer waarschijnlijk (v4), maar goed moet toch opnieuw gekeurd worden.
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 30 okt 2013, 11:16

per definitie wijk je qua percentage te ver af, als je golf en trabi gaat combineren (het is duidelijk dat je niet alleen de spiegels gaat omzetten :P)

motorfietsblok ... je moet bij aantal cilinders blijven, bij motorinhoud (met max. % verschil maar ook vermogen max % verschil). helemaal wettelijk is dus moeilijk, tenzij je het laat keuren als nieuw voertuig.. maar dan rij je oldtimer tegen volledige belasting. ook zonde.

Aan de andere kant ... mn broer heeft 2.2 vtec in civic crx gelegd (standaard 1.6 vtec) en dat heeft ie ook wettelijk goed gekregen. motorinhoud groter is dus niet persee probleem ...

Als je zeker wilt weten, effe navragen !!! Besef je wel, dat als je volgende maand ermee op RDW zou gaan, theoretisch andere wetten kunnen gelden dan vandaag ...
Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton » 30 okt 2013, 12:09

Dan moet er een dubbele Kromhout in...

Renier

Bericht door Renier » 30 okt 2013, 12:29

trabart schreef:per definitie wijk je qua percentage te ver af, als je golf en trabi gaat combineren (het is duidelijk dat je niet alleen de spiegels gaat omzetten :P)

motorfietsblok ... je moet bij aantal cilinders blijven, bij motorinhoud (met max. % verschil maar ook vermogen max % verschil). helemaal wettelijk is dus moeilijk, tenzij je het laat keuren als nieuw voertuig.. maar dan rij je oldtimer tegen volledige belasting. ook zonde.

Aan de andere kant ... mn broer heeft 2.2 vtec in civic crx gelegd (standaard 1.6 vtec) en dat heeft ie ook wettelijk goed gekregen. motorinhoud groter is dus niet persee probleem ...

Als je zeker wilt weten, effe navragen !!! Besef je wel, dat als je volgende maand ermee op RDW zou gaan, theoretisch andere wetten kunnen gelden dan vandaag ...
Gaat sowieso als nieuw voertuig gekeurd moeten worden, is ook niet heel erg i.v.m. dat het gewicht niet erg veel is.
Afbeelding

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 30 okt 2013, 17:58

In dat geval, zoek je effe goed uit hoe 't zit met "typegoedkeuring" voor een nieuw voertuig.
Heb ooit uitgezocht wat nodig was om zelf cabrio te maken (geen bouwpakketje) maar dan gingen ze dus in lelystad allerhande tests doen, moet ie voldoen aan nieuwe eisen (logisch) maar daar hoorde ook botsproef bij ... dus als ik t goed begrepen heb destijds zou je 1 auto bouwen, typegoedkeuring krijgen, en dan een andere exact gelijk mogen bouwen.

(effe navragen dus want miss. heb ik het fout begrepen en/of misschien klopt het niet meer)
Afbeelding

Evan_s

Bericht door Evan_s » 30 okt 2013, 19:16

Maurits schreef:Een motorfietsblok in je auto zetten is wettelijk geen probleem als het aantal cilinders wat op je kentekenbewijs staat maar gelijk blijft.
Mijn 3-cilinder in de Trabant werd bij de RDW ook niet moeilijk over gedaan.

Maurits

Bericht door Maurits » 30 okt 2013, 19:53

Evan_s schreef:
Mijn 3-cilinder in de Trabant werd bij de RDW ook niet moeilijk over gedaan.
Ze hoeven er ook niet moeilijk over te doen, mijn opmerking geldt voor APK-keuring. Als je een APK-goedkeuring wilt zonder eerst naar de RDW te willen dan moet officieel het aantal cilinders op het kentekenbewijs overeenkomen met wat er onder de motorkap zit. Bij een APK-keuring wordt (op dit moment) niet gekeken naar de motorinhoud en aantal pk's/kW's. Dus bijvoorbeeld je 1.1-trabant voorzien van een 1.6 VWblok o.i.d. kan zonder problemen v.w.b. APK/RDW.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

Renier

Bericht door Renier » 30 okt 2013, 20:28

trabart schreef:In dat geval, zoek je effe goed uit hoe 't zit met "typegoedkeuring" voor een nieuw voertuig.
Heb ooit uitgezocht wat nodig was om zelf cabrio te maken (geen bouwpakketje) maar dan gingen ze dus in lelystad allerhande tests doen, moet ie voldoen aan nieuwe eisen (logisch) maar daar hoorde ook botsproef bij ... dus als ik t goed begrepen heb destijds zou je 1 auto bouwen, typegoedkeuring krijgen, en dan een andere exact gelijk mogen bouwen.

(effe navragen dus want miss. heb ik het fout begrepen en/of misschien klopt het niet meer)
Ik wil er slechts eentje bouwen, tenzij het de eerste keer mis gaat wat ik hoop van niet.
Afbeelding

Plaats reactie