Pagina 2 van 2

Re: squeeze

Geplaatst: 14 nov 2016, 12:27
door rondjerijder
Momenteel staat de Trabi elders maar heb gisteren de squeeze hiervan ook kunnen meten.
Hier ook geen homogene uitslag, 0.9 en 1.1.
Mochten er mensen zijn die hun squeeze willen meten, dan had ik graag de uitslag daarvan geweten.

Re: squeeze

Geplaatst: 23 jun 2017, 08:23
door Super5Devil
Klinkt interessant, maar ik heb geen idee waar je het over hebt om eerlijk te zijn. Ik ben wel zo nieuwsgierig, dat ik er wat meer over wil weten. Waar ben je mee bezig en waar heb je dit voor nodig? Wat kun je met die waarden en wat ga je aanpassen?

Re: squeeze

Geplaatst: 28 jun 2017, 10:27
door rondjerijder
Super5Devil schreef:Klinkt interessant, maar ik heb geen idee waar je het over hebt om eerlijk te zijn. Ik ben wel zo nieuwsgierig, dat ik er wat meer over wil weten. Waar ben je mee bezig en waar heb je dit voor nodig? Wat kun je met die waarden en wat ga je aanpassen?
Squeeze, is de ruimte tussen de schuine rand van de kop en de buitenste rand van de zuiger in het bdp.
Hier zal bij de compressie slag de druk net even sneller en hoger oplopen dan in de rest van de verbrandingsruimte waardoor een gelijkmatiger en betere verbranding ontstaat. [wie het beter kan uitleggen,.....graag.]
Waarom wil ik dit weten ?
Ik heb een "knutselblokje" in de schuur staan waar ik wat mee aan het experimenteren [klooien] ben.
Tussen cilinder en carter heb ik een plaat gemaakt om zodoende de poorten wat omhoog te halen, dit om wat meer vermogen en hogere toerentallen te verkrijgen.
Omdat deze actie resulteert in een grotere verbrandingsruimte [dus minder compressie] draai ik de buitenste rand van de kop af om het midden als het ware in de cilinder te laten zakken.
Dit is weliswaar een huis,tuin en keuken tuning maar makkelijker te realiseren dan de cilinder te bewerken.
Resultaten kan ik je nog niet geven omdat ik nog één kop moet bewerken en het "project" nu even stil ligt omdat er andere dingen om aandacht vragen.