Pagina 3 van 3

Re: Alweer een Wabant ?

Geplaatst: 01 feb 2017, 22:34
door eeuwige_student
Bij een wabant speelt idd de hellingshoek mee. Vervolgens oet je de carburateur wel weer recht monteren en de uitlaat passend maken.

Re: Alweer een Wabant ?

Geplaatst: 07 feb 2017, 18:56
door rondjerijder
In theorie ben ik al een eind op weg, weet zo ongeveer wat ik nodig ben en wat het kost.
Qua kosten kom ik op een 1200 euri's terecht maar weet uit ervaring dat dit met het één en ander aan onverwachte kosten enorm meer kan worden. Zonder schijfremmen en met bipode bak.
Zo gauw de andere projecten af zijn en de pecunia het toelaten, wil ik er toch aan beginnen.
Wel ben ik nog wat onzeker over het blokje, in mijn zoeken kom ik div. cilinder inhouden tegen en ook koppen die als oud of nieuw betiteld worden.
Oud of nieuw in de zin van type's niet de staat er van.
Wie helpt me hier even uit de brand ?

Re: Alweer een Wabant ?

Geplaatst: 07 feb 2017, 19:05
door rondjerijder
jikov carburateur 32 sedr wartburg
Is dit nou zo'n tweetraps/dubbele carburateur ?
Afbeelding

Re: Alweer een Wabant ?

Geplaatst: 07 feb 2017, 19:33
door Trabantenaar
in amerika zouden ze dit een two barrel carburetor noemen ;)

Maar inderdaad, 2traps

Dubbele carburateur werkt anders. Dan heb je per cilinder 1 carburateur. of per 2 of 3 cilinders, afhankelijk wat voor blok je hebt)
Dat kun je bij een 2traps niet doen. Beide kleppen gaan niet tegelijk open.

Re: Alweer een Wabant ?

Geplaatst: 11 feb 2017, 10:01
door Haiko
weet niet of een Jikov de best keus is, maar zal wellicht de enige zijn die op een/de adapter past...

Re: Alweer een Wabant ?

Geplaatst: 11 feb 2017, 11:12
door rondjerijder
Haiko schreef:weet niet of een Jikov de best keus is, maar zal wellicht de enige zijn die op een/de adapter past...
Wat is de beste keus ?
Een carburateur waar het blokje het mooist op loopt of eentje die het best in het beeld past ?
Ik heb hier een Jawa motorfiets met een mikuni ipv een jikov, ze loopt een stuk beter maar ast natuurlijk niet in het beeld van originaliteit.
Aan de andere kant heb ik zo ongeveer elke carburateur getest die maar enogzins asbaar was op een IFA/DKW wegracer en kwam tot de conclusie dat de originele het beste presteerde.
Wat zit er origineel dan op een Wartburg ?
Experimenteren kan altijd nog, iets Jaans vind ik minder leuk maar een setje [3] Bvf vergasers lijkt me toch ook wel wat. ;)
Een dubbele weber is uit den boze, die zitten overal op en dat is me net even weer te gewoontjes. :ugeek:

Re: Alweer een Wabant ?

Geplaatst: 24 feb 2017, 15:18
door Haiko
mocht je nog een gebruikt motortje zoeken.. ik heb er nog een liggen. ca 50.000km. 45pk.

Re: Alweer een Wabant ?

Geplaatst: 25 feb 2017, 09:21
door rondjerijder
Is ze compleet met alle aanbouwdelen zoals carb, spruitstukken, startmotor e.d. ?
Interesse is er dus zeker en ze kan op mijn verlanglijstje maar kopen zit er eerst voorlopig niet in.
De Rascha-Simson zit in de laatste bouwfase en het geld is bijna op terwijl er toch nog het e.e.a gekocht moet worden om haar nog dit jaar op de baan te krijgen, dit heeft eerste prioriteit. ;)
Maar als je me wat zou kunnen vertellen over het blokje en haar prijs, stel ik dat zeer op prijs om zodoende het kostenplaatje wat completer voor ogen te krijgen. Mag ook via P.B.

Re: Alweer een Wabant ?

Geplaatst: 22 jun 2017, 09:20
door Super5Devil
Er staat nu toch zo'n ding te koop? Hoef je het zelf niet te doen.

Ja dus, en niet eens zo ver weg...
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... -216-17118