Wabant

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Re: Wabant

Bericht door eeuwige_student » 26 jan 2012, 23:05

Het is bijna altijd goedkoper om een goed gerestaureerde auto te kopen, dan het zelf te doen. Een restauratie / ombouw is kostentechnisch nooit voordelig. Wanneer het bouwen echter je hobby is, spelen er meerdere afwegingen mee dan allee de kosten! Dus gewoon vergeten om de kosten bij te houden. Dan kan je altijd eerlijk antwoorden dat je geen idee heb wat het kost :-)

Evan_s

Bericht door Evan_s » 26 jan 2012, 23:10

Ik ben me er zeker van bewust dat er kosten bij komen. Is zelden dat sleutelen aan de auto in 1x goed is gegaan, altijd wel een tegenslag en dat zal ook bij de ombouw ongetwijfeld het geval zijn. Heb er inmiddels volop aantekingen van gemaakt ter voorbereiding, dus ik ga er zeker niet ondoordacht mee aan de slag. Wat ik zelf een beetje jammer vind is de pessimistische ipv aanmoedigende houding soms hier op het forum. Het is goed om de valkuilen duidelijk te maken (welkom zelfs!), maar ga niet meteen projecten bij voorbaat ontmoedigen of afkraken.

Soms moet je uitdagingen aangaan en ook al ga je op je bek, dan heb je er op harde wijze van geleerd.

mel

Bericht door mel » 26 jan 2012, 23:21

Dat is waar ... zo heb ik het tenslotte ook allemaal in die 2 jaar sleutelen geleerd ...

Ga een keer praten / kijken .... daar leer je ook van zou ik zeggen ... en dat kost nix ... ;)

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 27 jan 2012, 00:52

Ik heb sowieso meer vertrouwen hier nu in (wartburgblok in trabant, is immers reeds eerder gemaakt) dan in sommige andere projecten (motor-blok in trabant aangedreven via ketting) en dat soort geintjes.. :)
Ik heb me er ook redelijk in verdiept, maar niet gedaan. Niet zo zeer vanwege de kosten, want ja dat wist ik dat dat hoog op zou lopen, maar vanwege het gedoe (uitvoeren, invoeren) en omdat het eigenlijk niet uit maakt dat een trabantje niet zo vlot is .... Daarvoor heb ik m'n motor :)
Afbeelding

Evan_s

Bericht door Evan_s » 27 jan 2012, 09:25

@Mel: will do. Heb nog even totdat het project van start gaat.

@Bart: jammer genoeg niets meer vernomen van het Suzuki project van het oude forum..

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 27 jan 2012, 12:27

Gok dat project is gestrand in een half-af iets .. anders hadden we het zeker weten wel gehoord.
Mensen willen het kwijt bij een mooi verzonnen project, en zeker een mooi afgerond project ! :)
Afbeelding

oldschool

Bericht door oldschool » 27 jan 2012, 12:46

trabart schreef:Gok dat project is gestrand in een half-af iets .. anders hadden we het zeker weten wel gehoord.
Mensen willen het kwijt bij een mooi verzonnen project, en zeker een mooi afgerond project ! :)
Maakt toch ook niks uit het belangrijkste is dat we allemaal genieten van onze trabant, of je tuning mooi vind, ratlook, retro, origineel enz.

Erik

Bericht door Erik » 27 jan 2012, 15:41

@Evan je kan binnenkort wel een keer bij mij in Nijkerk langskomen. Kan je de wabant van dichtbij bekijken. Komt Mel vast ook wel even langs om wat tekst en uitleg te geven ;)
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek

Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)

Evan_s

Bericht door Evan_s » 27 jan 2012, 15:49

Ik wilde je er net over pb'en :P

Maar mooi! Neem ik ook een fototoestel en notitieblok mee. Zijn een aantal dingen die me nog niet helemaal duidelijk zijn namelijk.

mel

Bericht door mel » 28 jan 2012, 00:26

Wel aardig: ik liep toevalling op een oude harddisk tegen deze foto's aan, dacht dat ik ze echt kwijt was.

Hier zie je het productieproces om onze Keil te maken; de eerste dus die er ooit kwam...

Met deze foto's kan je goed zien wat ik bedoelde met 2 hoeken...

Was een dag werk voor een metaaldraaier ... vandaar dat het maken toch (zwart) € 400 kostte...

Dit is een voorbeeld van een technisch probleempje dat we moesten oplossen .. ( 1 van vele...) ... :ugeek:
Bijlagen
flens 004.jpg
flens 002.jpg

Plaats reactie